tisdag 22 december 2009

Vintervackert och julpynt

ja, det är vad jag bjuder på idag. Det är ju helt fantastiskt så annorlunda världen ser ut när snön kommer!
Livet blir så mycket ljusare i mina ögon:)
När solen skiner blir det såklart lite extra vackert!
Då ser jag nämligen hela omgivningen i blått och vitt som ju är två av mina favoriter i färgväg:)
*
I vårt hus går mycket i just vitt och blått och så här i juletider har de färgerna fått sällskap av silver bland annat här i fruktskålen...
*
Framför vår ena spis har jag slängt ner lite blandade julgranskulor i olika blå nyanser samt vitt och silver i trälådan där jag planterat två ljuvligt doftande lila hyacinter.
*
Nu ska man ju inte tro att jag inte har andra färger i mitt hem.
Så här i juletid har jag fuskat med ett liten röd hörna i köket:)
Här stoltserar min vackert röda amaryllis som än så länge inte slagit ut, utan spar på sin fägring till julafton.
*
De vita hyacinterna i fönstret har blommat ut och har nu blivit ersatta av ingen mindre än jultomten.
*
En jultomte har jag dessutom placerat vid spisen.
Den är nyfyndad på Röda Korset.
Min farmor har en likadan och det var av nostalgiska skäl den fick följa med hem:)
Visst är den söt?!!
*
Avslutar dagens inlägg med lite kärlek...
De fyra bokstäverna i zink har nu hamnat på min byrå i sovrummet och där tror jag faktiskt de får stanna!
Ett tag i allafall...
*fniss*
Kram Annica

6 kommentarer:

Living by Milla sa...

Så fint du har gjort.

Önskar dig och dina nära en fridfull jul!
Kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort fast det inte blir så mycket firande hemma. Så mysigt det ser ut.

Kram Ullis

Anonym sa...

Hej!

Gud så mysigt du har gjort det hos dig! :-)
Blir glad i hela kropp och själ.

Krams

Anneli sa...

Önskar en riktigt *God Jul*
Kram
Annelie

annette sa...

Så fint Du gjort, gillar Din Nya tomte och bokstäverna pryder verkligen sin plats.
Så vackert ute som Du visar på Dina bilder var det fram till igår, nu har det i alla fall här hos mej varit snöblask, blåsigt och gråkallt, ser ut som om all vacker snö håller på att försvinna i utbyte mot mest vatten,(

Ha en fortsatt fin Julhelg!


Kramar!

annette

Evelina sa...

Tittar in för att önska dig ett riktigt gott nytt år!
Kram Evelina