söndag 6 december 2009

Andra advent

Det vore lögn att säga att inläggen duggar tätt här på min blogg!
En hel vecka sedan sist jag bloggade har sin förklaring:
En helt hysterisk arbetsvecka toppad av aktiviteter och lite annat.

Våra fyra barn gillar att idrotta och helgen är mest hektisk!

De stora barnen klarar sig ju ganska bra själva när det gäller att ta sig till och från träningar och matcher men fredag, lördag och söndag är det full rulle med fotboll, innebandy och ishockey på schemat.

Inte undra på att man är lite trött och sliten!

Roligt då att man har vänner som tänker på en och vill pigga upp ens tillvaro lite!

I lördags morse fick jag ett meddelande om att jag skulle gå ut till postlådan och hämta något.

Det var den kära Annette som varit i krokarna och levererat saffransbiscotti och paket.

Glad och överraskad blev jag såklart!

Biscotti avnjöts som frukostefterrätt och paketet öppnades med stor spänning senare under dagen.
Och i paketet fanns detta ljuvliga lilla änglapar!

De får nu sitta på min lilla kökshylla så att jag kan avnjuta dem vid frukosten dagligen.
Tack så otroligt mycket snällaste Annetten:)!!

Efter lördagens innebandyskola där jag och maken är ledare så åkte vi till min hemstad och hälsade på några av de viktigaste personerna i mitt liv.
Farmor och Farfar.
De ligger mig så varmt om hjärtat så det nästan är svårt att beskriva!
Vi hade såklart med oss en del presenter dit.
Och som vanligt åkte vi inte därifrån tomhänta...
Min farmor har nämligen förstått sig på min passion för vackra ting och sparar allt som hon tror jag vill ha:)
En tavla fick följa med hem till oss ( vi bytte nämligen ut den mot ett stort fotografi av alla barnbarnsbarnen) och så fick jag den söta lilla flaskan:)
*
Efter många härliga timmar med fika och loppspel så åkte vi hemåt i mörkret.
*

Hemma hos mig finns många ljus och lyktor.
Inte en enda tändes i går kväll.
Tröttheten var för stor och vi kom i säng ganska tidigt i vetskap om att vi även idag skulle upp tidigt då det var hockeyskola.
*
Men i eftermiddags när det blivit riktigt mörkt tändes ljus både här och där i vårt kök/vardagsrum.
*
Vid matbordet hänger ett gäng röda lyktor och de ger så mysigt sken!
*
Och på silverbrickan gnistrar det härligt!
Äntligen lite tid att njuta!
*
Ha en fortsatt härlig kväll!
Kram Annica

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej på dig vännen.
Ser du fått en fin gåva av Annette.
Hon är en glädjespridare tycker jag.

Hoppas ni är någolunda friska och krya hemma hos er nu.

Här sitter vi och lyssnar på blåsten som viner runt huset.
Det regnar frisk med så snön som kom är puts vekk...

Dina lyktor är så vackra där de lyser upp i mörkret.

Njut nu av söndagskvällen och ta vara på dig.
Kramen Synne.

Märta sa...

Härligt med alla ljus! Det ser så mysigt ut!
Ja här gick hela lördagen åt till pepparkakorna, men det är nästan den enda kakan som finns i vårt hem, det hinns inte mycket mer.
Ha nu en skön vecka!
Kram! Märta

Elin sa...

Superfina änglar:) Härligt med såna vänner!!
Kram ELin

S o F sa...

Men hjälp vilket gulligt änglapar! Nåt sånt har jag aldrig sett förut.

Och vilken omtänksam kompis. Visst blir man glad. :)

Ha en fin vecka!

Cc sa...

Vilka stämningsfulla bilder du visar. Ja du man har svårt att räcka till just nu känner även jag. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket ni har för er. Har knappt varit utanför gården på hela helgen. Det blev massor av pepparkakor och G bakade upp hela degen alldeles själv. Jag gräddade dock åt honom så det var att sitta vid köksbordet i några timmar och bara ha det bra.


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Katta sa...

Önskar jag hade en sån där Anette som kom och la presenter i min brevlåda ;D Förstår det blir hektiskt med alla idrotter på helgerna här har vi det lugnt på den fronten som tur är det är veckoeftermiddagarna som är mest hektiska.Den lilla plåtlyktan man ser där är den från Indiska? Har sett några där som är så fina.Ha en bra vecka och ta det lugt honey :) Kram Katta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Ja, i december rullar pengarna iväg i en hiskelig fart ! Vilka vackra och stämningsfulla bilder du visar för oss, och vilken härlig start på din lördagsmorgon med både paket och goda skorpor - underbart med sådana vänner.
Ha det så gott och varma kramar/
Marita

Anneli sa...

Så härligt fina stämningsbilder
och vad roligt med paket...
kram
annelie

LillaFlisan sa...

Hejsan Annica!

Vilken trevlig överraskning du fick!

Måste säga att de små änglarna är helt bedårade!

Så ljvliga!

Ha det gott!

Kram

Flisan