söndag 21 februari 2010

Hemma igen

Åh vad skönt det är att vara hemma igen!
Inte för att jag har haft det dåligt på något sätt men det är ändå något visst med att sova i sin egen säng och att ha sin familj och sina saker omkring sig.
Att dricka morgonteét i sin egen kopp...
Ja, ni förstår nog vad jag menar!

På den skola jag jobbar brukar vi åka iväg en vecka per termin till en av våra kursgårdar.
Där har vi lektioner under dagtid, aktiviteter på kvällskvisten och sover gör vi såklart borta.
Jättekul!
Men när man kommer hem är man sådär lagom trött över att ha varit igång nästan dygnet runt...
*
Mitt rum på Kursgården gick i precis rätt färgskala.
Den lilla statyetten på skrivbordet gillade jag skarpt även om det inte riktigt var jag...
(jag har ju fyra barn;)
Sängbordet hade jag dock lust att byta ut, eller varför inte - ge mig på det med en pensel;)
*
Hem kom jag i fredags efter att ha kuskat runt på både buss och tåg i snöyra och allt!
Mysigt att komma hem till barnen.
Och åh vad det var skönt att äntligen få sova sida vid sida med maken!
Tänk vad tomt det känns när det inte är som vanligt!
*
Gårdagen tillbringades på simhallen där sonen var på badkalas och kvällen hade jag trevligt med god vän på besök.
*
Nu backar jag tillbaka lite...
för när jag kom hem i fredags hade jag fått ett paket med posten.
Jag slet såklart upp innehållet på en gång och testade hur det kommer att se ut...
*
Ja, jag pratar alltså om det rosiga överkastet som Drömhem & trädgård så vänligt skickat mig:)
*

Tycker det är riktigt sött så det åker nog i tvätten för att sedan få lite stryk innan det hamnar på anvisad plats:)

Hoppas ni haft en riktigt härlig söndag och att solen lyst på er precis som den gjort på mig:)

Kram Annica

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Välkommen hem får väl säga då.
Förstår det är skönt att komma hem till hemmets lugna, hmm nåja vrå...

Vilket vackert överkast du fått hem. Det passar verkligen i ditt sovrum.

Nu ska jag strax slå på tvn. Måste ju se om det är nått spännande från OS.

Ha en fin söndagskväll nu.
Kramen Synnöve.

Cc sa...

Visst är det så barta bra men hemma bäst. Ljuvligt överkast jag har den samma. KRam

annette sa...

Borta bra men hemma bäst heter det ju, och med en stor familj hemma så förstår jag att det finns en massa att längta efter.
Ser ut att ha varit ett riktigt bra rum Du haft på kursgården, ganska så viktigt när det är så långt som en vecka.
Romantiskt överkast så här lagom till våren, (kanske kommer en).

Ha en bra start på veckan!

Kram

Katta sa...

Ja!! Det är kanske det man ska göra, man tar med en burk vitfärg och målar om såna små bord och annat så de matchar inredninggen när man sover över nånstans ;D Visst är det roligt att åka bort ibland men sin egen säng längtar man väl alltid till i allafall jag.Kan tänka mej det inte blir nån som helst egentid när manär iväg så där. Jättesöt quilt du hade fått som väntade på dej där hemma sen.Ha en bra vecka, kram Katta

S o F sa...

Ja den där inkvarteringen såg ju helt ok ut, men som du säger - sängbordet skulle naturligtvis varit målat (varför inte vitt t.ex..);)

Alltid lika skönt att komma hem till sitt egna!

Ha det gott i veckan Annica!

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din rara hälsning. Låter som du haft en trevlig vecka, men visst är det skönast att få sova i sin egen säng. Vackert och somrigt överkast du fått hem, något att vila ögonen på i väntan på blommor och grönska utanför fönstret.
Ha det så gott och varma kramar/
Marita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är som med ordspråket: Borta bra men hemma bäst...
Det stämmer alltid!

Så fint överkastet ser ut!

kram
MArie

Viola sa...

Förstår att det är skönt att vara hemma igen..vilket rart överkast du fått hem, sitter just och hör på elpriserna...det kommer att bli en ytterligar svindyr elräkning, hoppas veckan börjat bra, KRAM

Vita hjärtan sa...

Hej!

Borta bra men hemma bäst sägs det ju och det stämmer verkligen. Men jättefint rum hade du verkligen.

Sängöverkastet var ljuvligt! Somrigt och fint. Nästan så man måste slänga in en prenumeration =)

Kraaam Annemari

Cc sa...

Vad roligt att du tycker så. Jag känner samma sak det får gärna vara mellan himmel och jord då blir det mer personligt, det finns ju människor bakom bloggen. Fast det finns ju även de som inte tycker så. Det är skönt att veta att de som läser tycker om blandning. Kram