lördag 13 februari 2010

I vårt badrum

Nästan en vecka har gått sedan jag hade tid att skriva ett blogginlägg och ja, lika illa är det med att ha hunnit runt till er för att se vad ni haft för er och kommenterat...
*
My job is killing my right now kan jag väl säga lite skämtsamt men sanningen är kanske snarare så att det är SJ som är bovarna i dramat!
Jag ska inte tråka ut er med ett utlägg om detta utan ni får använda er fantasi ;)
*
På inredningsfronten står det lika stilla som SJ:s tåg...
ja inte riktigt men nästan iallafall.
IKEA-besöket resulterade ju i inköp som jag hade hoppats ha tid att visa upp nu i färdigt skick
- men icke sa nicke!
*
Jag har dock en annan sak att visa er...
för i veckan kom ett efterlängtat paket från Jotex.
*
Jag har beställt lite vårnytt som tyvärr var restat men en sak fanns det i paketet som numer finns i vårt "stora" badrum.
*
Badrummet renoverade vi strax efter vi flyttat in här för fem år sedan.
Egentligen skulle det inte renoveras men felkonstruerat avlopp i kombination med fellutande golv (dvs från golvbrunn istället för till) gjorde det till ett måste!
*
Jag ville absolut ha vitt kakel och valde ett matt sådant.
Maken älskar blått så det blev då ett snyggt klinkergolv i jättefin kulör:)
*
Att sedan inredningen blev som den blev får vi skylla på ett par badlakan jag och maken fått av min farmor:)
*
Ljuslyktorna/vaserna som består av en vanlig glasburk med en tygpåse med en sjöbod på har jag knåpat ihop själv av en bård.
Ljuslyktan i mitten köpte maken när han var i USA.
Passar väl bra med sand och snäckor när man har lite sjötema?
*
Ja, här är då badlakanen jag pratade om...
*

De hänger så prydligt på handdukstorken och passar så bra med alla röda och blå detaljer som jag köpt just för handdukarnas skull.
Tandborsmuggar, nagelborste och allt annat går i rött, vitt och blått:)
*
Bredvid vårt badkar kan ni skymta mitt nyinköp...
*
Ett duschdraperi med båtar på, självklart i blå nyanser:)
*
Idag har här städats hela dagen!
Dotra ska ha tjejfest och det ska ätas tacos och tittas på film.
Och så ska 7 tjejer sova över...
i samma rum!
Jisses!!!
Öronproppar i kan man ju tänka sig...
*ler*
*
Snart ska tjejerna börja fixa i ordning i köket.
Duk ska fram och så ska det såklart dekoreras på bordet.
Och tändas massor av värmeljus.
Sådan mor sådan dotter kan man nog säga på den punkten
*fniss*
Jag kom dock på att jag visst glömt köpa hem några blommor att dekorera med men de får väl njuta av de små gula solarna som står i köksfönstret.
*

För något inlägg sedan skrev jag om mina vita orkidéer som inte blommor just nu...

*
Men den enda rosa jag har, den blommar för fullt och blir bara vackrare för varje dag som går.
Visst är den ljuvlig!?!
*
Hoppas ni får en härlig lördag och söndag
Kram Annica

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ni har det jättefint i badrummet. Så stort också. Här är det litet och inte renoverat sedan det byggdes. har du överlevt hittills? Hoppas att du får sova lite i natt utan öronproppar:)

Kram Ullis

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning. VIlket superfräscht och härligt badrum ni har - man får verkligen en somrig skärgårdskänsla av inredningen. 7 tjejer i samma rum under en natt, det blir nog inte många minuters sömn då inte. Orkidéer är en ganska så ny bekantskap för mig, men jag har investerat i två lila-rosa som skänker lite färg i allt det vita.
Önskar dig och de dina en underbar Alla Hjärtans Dag.
Kram/Marita

NICOLINAS BONING sa...

Snyggt matchat ;-)
Det är så skönt när det blir bra när man håller på och det är det verkligen i ert badrum.


Hoppas nattsömnen inte har blivit alltför störd utan att du är fullständigt utsövd så här dagen efter tjejinvasionen.

Kram Birgitta

annette sa...

Önskar jag hade en bråkdel så fint som Ni har i Ert badrum,fast å andra sidan skulle jag kanske tillbringa alldeles för mkt tid där då;)
Mkt jobb och slit förstår jag att det varit, men skam den som ger sig;) Och det gör ju inte DU!
Hoppas tjejfesten avlöpt väl och att dom har haft det mysigt och trevligt. Städa innan hade inte jag gjort;)


Kramar!

annette

Synnøve. sa...

För det är Norge i rött, vitt och blått....
Visste väl att det var lite norska i dig hihi.

Gillar ditt badrum starkt. Tänk om man hade ett så fräscht badrum...
Men så länge man hyr så får man ta det som finns.


Hoppas nu att det gick bra med alla tjejer i natt.
Blev det hörselvärn på?

Här sitter man med en förkylning som heter duga.
Men det går nog över till slut.
Ska ta med mig en ipren och så är det natta.
Kramen Synnöve.

Cc sa...

Här har man haft en skönhelg, så nu kikar jag runt hos er andra. Det matchar verkligen bra i ditt badrum. Hoppas Sj bättrar sig. Kram

Viola sa...

Hoppas verkligen att jag får se dig här den tjugonde mars...har skrivit till Anette oxå..blir flera östgötar som kommer hit, hoppas veckan börjat bra, idag lite vårvibbar med takdropp, KRAM

Katta sa...

Hoppas det gick bra med tjejfesten :) Förstår verkligen att det blir jobbigt med sj när du måste förlita dej på dem för att ta dej till jobbet, är glad jag slipper det själv och glad jag inte åker pendeltåg. Vad fint erat badrum blivit och orkideen är så snygg.Kram Katta