torsdag 5 augusti 2010

Det gäller att

ta tillvara varenda liten sekund av livet.
Och just nu är det de sista semesterdagarna som borde utnyttjas till max.
*
Självklart slår den då till med dunder och brak!
Migränen.
Min trogna följeslagare sedan barndomen som jag aldrig kunnat förlika mig med...!
*
Tre dagar har jag nu försökt hålla den i schakt med tabletter och sömn men den envisas med att inte släppa greppet om mig...
:(
*

För ett par dagar sedan var jag och min följeslagare inne i stan för ett besök hos optikern med sonen.

Ja, nu blev det maken som fick följa med sonen medan jag och dottern rymde på en kort inredningsturné.

Lagerhaus har bytt lokaler och jag var såklart tvungen att spana in.

Hittade ett riktigt läckert tyg som jag skulle vilja ha i tvättstugan...

men det såldes bara i förpackningar om 3 meter så det bidde inget tyg!

Däremot hittade jag denna lilla burk på reabordet.

Kanske inte verkar vara min stil...men den kändes jätterätt!

*

Lagerhaus har flyttat in i Indiskas gamla lokal så jag var såklart tvungen att ta en repa in i Indiskas nya lokal oxå:)
*
Där fastnade jag för dessa söta glasburkar.
Det fanns tre kvar på reabordet och dem tog jag och gick till kassan, glad i hågen över att få dem för 15 kronor styck:)
*
När jag kom till kassan säger expediten: - Du vet väl att du får en gratis om du köper en för femton kronor?!
*
Nix det hade jag missat
Men det rättade till sig så jag kom hem med fyra stycken (hon var bra på att trolla fram en till den där expediten...) för 30 kronor.
7,50 per styck....
Jo, jag tackar jag!
*
Igår tvingade maken mig att följa med på Skänningen marknad.
(Ja, du läste rätt...det var inte jag som övertalade honom utan tvärtom...)
Migränen och jag följde motsträvigt med.
Ja, kameran var med oxå.
Men inte många bilder blev tagna genom min lins inte...
*
Stora marknader är INTE min grej...
*
Maken och barnen shoppade lite småsaker men jag gjorde inte av med en krona...
*
ända till vi var på väg tillbaka till bilen...
då passerade vi nämligen några hustomter där man så lägligt passade på att ha lite loppis:)
*
Den högra fyren blev min:)
*

Och vid detta hus hittade jag något ännu finare än fyren:)

*

?
*
Jahaja...kanske du tänker nu...
*

Men nu kanske du förstår varthän det lutar...
*

En fantastiskt söt plåtask.
*

Härligt använd och sliten
*
Och med M I N A blomster på:)

*
Inte behövde jag ge mycket för den heller!

Vilken lycka!!!!!
*

Idag var migränen inte lika påflugen.
Äldste sonen ville åka till Virå för att bada och där har vi ju faktiskt inte satt en fot under sommarens badturer så det fick liksom vara dags nu.
*
Det var ett beslut jag fick ångra ganska fort.
För fasiken vilka galna getingar det var där.
Och många var de!
*
Gissa vem som fick två stick - helt oprovocerat?!!
*
Det var bara att hoppa in i bilen och ge sig hemåt igen.
(det måste vara någon som inte gillar mig alltså...först det här med migränen och sedan t v å getingstick...)
*
Som tröst tog maken med mig ner till Sjöstugan framåt kvällen för att äta middag.
Barnen stannade hemma och åt pannkakor och spelade spel.
Det är tur att det är nära hem så man kan lämna dem en timme eller två:) med översikt av storasyster och storebror såklart.
*
Lite god mat och dryck, efterrätt, härlig utsikt och trevligt sällskap gav ju dagen en bra avslutning iallafall:
*
Kram Annica

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att migränen har farit iväg för ett bra tag nu. Har inte haft min på besök på ett bra tag, men antar att den kommer när det är dags att börja jobba igen. Tänk vilka fina fynd du har gjort. Ska följa med m på bilmarknad på lördag. Förra året gjorde jag jättebra fynd. Registeringsskyltar för 20:- m.m.
Kram Ullis

S o F sa...

Här har du en till som har lidit av migrän. Jag hade två olika typer, en med aura, yrsel och illamående och en med "bara" huvudvärk.
Men jag har blivit botad sen några år tillbaka och det är jag sååå tacksam för.

Hoppas dina återstående semesterdagar blir precis som du vill ha dem/Glad fredag o trevlig helg!

Elzie sa...

Det var ju skönt att du lyckades hitta något som du gillade också. Och de där burkarna var ju hur söta som helst.

Getingarna är inte kloka i år. Dom flyger bara rakt på en. Jag vet inte hur många man har fått fly ifrån. Usch!

Hoppas migränen släpper snart så du kan känna dig som en människa. Ha en bra helg.
Kram Elzie

Vecka - Vecka sa...

Vad trist med migrän.. Hoppas det är bättre nu! Men nog har ni ju haft mycket program ändå!

Kram, Lotta

Stina sa...

Fy för migrän. Den blir jag helt nere av när den klampar in. Hoppas att den har gått över för dig. Härliga bilder.:-) Kram Stina

annette sa...

Hi, hi så Du tog inte med pannkakorna ner till hamnen;) Vad mysigt för Er att kunna lämna barnen hemma ett tag och äta middag på tu man hand. Sjöstugan ligger ju så fint, och bra mat har jag hört talas om.
Snygga saker Du köpte på loppisen vid Skänninge, har varit på marknaden ett par ggr, men aldrig mer säger jag, bara en massa "skit" som säljs och så tjockt med folk.
Hoppas det blir ett par bra dagar utan migrän innan Du börjar jobba igen!

Kramar!

annette

Katta sa...

Ont ska med ont förgås brukar det ju heta men det kanske inte hjälper med elaka bistick mot migrän trots allt. Hoppas du mår bättre nu man blir ju så utmattad efter migrän med. Din burk blir jag riktigt avis på den är fin-fin. Ha ha, nu påminde du mej om att jag glömde kvar nagelfilen i Jämtland jag undrade ju varför det fanns en glipa över i bakluckan.Kram Katta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Det är alltid lika trevligt att läsa dina inlägg, men jag hoppas förstås att migränen givit med sig. Du är verkligen en fena på att fynda - den gamla burken med sommarblomster var jättesöt !
Ha det nu så gott och hoppas att dina återstående semesterdagarna blir riktigt sköna.
Kram/Marita