lördag 7 augusti 2010

Kreativ

Semestern går mot sitt slut.
Bara helgen kvar och sedan är det jobbdags igen.
Ja, att jobba har jag inget emot...
det är det där med att gå upp tidigt som inte hägrar direkt
morgontrött som jag är;)
*
Då kan man ju tänka sig att man skulle passa på och ta det riktigt lugnt dessa sista dagar...
*
Men nejdå... Efter en lugn och skön sommar då jag faktiskt kopplat av ganska mycket,
latat mig
suttit i solen
badat
så blev jag som förbytt och började härja runt i två av barnens rum.
Färg i det ena och tapet i det andra.
(jag trodde du hade semester - som hantverkaren som var här sa när han såg vad jag pysslade med)
Men sen varvade jag ner igen.
*
Migränen kom ändå...
ovälkommen som alltid!
*
Och trots att jag lånat hem en symaskin eftersom familjens inte vill funka som den ska så orkade jag bara inte sätta mig och trampa igång...:(
Men idag så...
Efter en seg morgon/förmiddag så fick jag ett tokryck och plockade fram både lånemaskinen och dotras dito.
*
Och sen dess har jag knappt varit kontaktbar för mina familjemedlemmar.
*
För jag är ju inte måttlig när jag väl får inspiration;)
*
Är det inte träskyltar som målas så är det tavlor eller ljuspåsar som skapas.
Jag har en hel drös av allt vid det här laget.
Jag får nog öppna affär snart;)
*
Idag sydde jag en himla massa saker.
Det enda som inte blev klart var det jag egentligen skulle sy...
men det får jag ta en annan dag!
*
Det är lika bra att hänga med i "flowen" när man blir så där kreativ.
*
Jag tycker om att ha ljus liggande framme då det är massiv åtgång av just ljus i detta hem.
*
Och när jag fick en snutt över så tänkte jag...
-hmm vore det inte gulligt med några små "besticksfodral" till en trevlig dukning nån gång...
och vips så hade jag skapat några olika varianter...
*
En del påsar blev det såklart.
Några enkla med enfärgat band.
Några med mönstrade band.
Och några med spets.
Någon fick dekoration i form av mina gamla traderanycklar oxå.
*
Och så blev det en hel drös med hjärtan.
Det här är bara första omgången...;)
*
Ha en trevlig lördagkväll och en härlig söndag!
*
Kram Annica

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Oj!! Här har det då inte legats på latsidan ser jag;) Så mycket fint du har gjort. Har fått en förfrågan att göra grejer till en julmarknad så det är kanske bäst att jag också sätter igång så att jag hinner klart. Vad var det du egentligen skulle ha sytt då?
Kram Ullis

annette sa...

WoW så mkt fina saker Du gjort, förstår att Du suttit vid maskinen många timmar!
Så där mkt smått och pilligt är jag inte så mkt för att sy, men kanske får tänka om för det blir ju så fina saker som är bra att ha. Körde Du dubbelkommando med en fot på varje maskin;)
Vimplarna hinner Du ju till nästa sommar....

Ha en fortsatt bra kväll och söndag!

Kraam

Cc sa...

Haha, jo du semester då har man så himla mycket att göra. In te skall man ta det lugnt å lata sig, kanske en eller 2 dagar då ; ) Här har du en med som jobbar i morgon, efter en veckas ledigt, å typiskt nu kom jag på vad jag vill göra. Skifta rum, fast det orkar jag inte så där dagen före. KRam

Viola sa...

Tala om att vara kreativ..så där brukar jag bli efter ett migränanfall, då har jag överskottsenergi...man är välan så lycklig över att man mår bra igen..

idag har jag varit på skolan och packat mitt stora lärarskåp...efter åtskilliga år så blev det 10 st flyttkartonger, kändes lite märkligt men jag har ingen längtan att börja igen...har gjort mina 35 år...

så himla mkt fint du knåpade ihop.:D

ha det nu så bra när skolan sätter igång igen, själv får jag ett stort lärargäng på 25 pers. till butiken i morgon,

KRAMEN

Sara sa...

Här har du en morgontrött till :-) Vad mycket fint du pysslat med.
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så kreativ du har varit! Det var verkligen mycket grejer du gjort..
Ja nu är man igång igen efter semestern, och jag kunde nog ha varit ledig ett par veckor till... :))
Kram
Marie

Sunnanvind sa...

Ja inspiration går verkligen i vågor, och tur är väl det, annars skulle man väl aldrig ta sig tid att vila...

Otroligt vad mycket fina saker du gjort, skulle vilja ha en symaskin jag med.

Ha det bra! /Carina

Home No.1 sa...

Ojojoj vad produktiv du var, här lyser verkligen flitens lampa!!!

Kram Annica.

Vicki sa...

Har du börjat att jobba idag efter semester?

Själv har jag hunnit jobba 1 vecka och är inne på min andra.

Här känns det som om hösten är på gång och att sommaren gått mot sitt slut. Fast jag hoppas att vi får lite mer sol och värme.

Vicki

Nytt och Slitet/Louise sa...

Här har du verkligen jobbat och vad fina grejer du har gjort!!

Ja,det är sant,det är segast att gå upp på morgonen,tänk att vi människor som kan uppfinna och bygga allt från broar till raketer inte kan ordna så att vi får sova på morgonen och följa kroppens egen dygnsrytm.....obegripligt;)

Kram på dig/M-L