lördag 28 augusti 2010

Favorit i repris...

Ja, jag är ju egentligen inte mycket för marknader men...
här i krokarna har vi ju en liten pyttig marknad som går av stapeln sista helgen i augusti varje år.
Där säljs, precis som på andra marknader runtom i landet, en del "skräp".
Ja, ni vet...plånböcker,kläder och krimskrams.
*
Ändå lockas jag dit varje år.
*
Gissa varför?!!
*
Jo, där finns en del loppisstånd såklart
och huj vad jag fyndat genom åren!!!
*
Jag trodde faktiskt att jag skulle gå hem tomhänt i år för vid första anblicken var det inte mycket att hurra över...
*
Men så tog jag en extra sväng nedåt hantverksbyn när jag upptäckte att det fanns flers stycken som stod och hade loppisbord:)
*
Hos Röda Korset hittade jag de två större brickorna och vid ett annat bord det mindre.
Under hundralappen för alla tre!
Me like!!
*
Jag är ju förtjust i plåtburkar jag...
och jag hittade några fina...
men priset var alldeles för högt.
*
Men så la jag märke till denna som saknade lock.
Jag kunde inte motstå de söta humlorna eller de gula rosorna så nu är den min och jag har en plan för den...
locklös som den är:)
*
I mitt kök har jag ju ganska många blå attiraljer.
Vad passar då bättre än att fynda några till i samma färgskala?!
50 spänn för alla tre tyckte jag var helt ok:)
Vaser kan man ju aldrig ha för många i mitt tycke!
*
Blått och rosor...
Ja, då kan jag såklert inte motstå!
*
En söt blomsterpotta att sätta på bordet:)
*
En ståtlig ryttare i grönt...
*
Stod det faktiskt gratis på och den fick jag med mig...
Ja, jag handlade ju några saker till där:)
*
Rött...
Ja, färgskalan på övervåningens allrum är ju röd och motivet var sött:)
*
En tallrik att ha lite ljus på tänkte jag...
*
Och kvällar då man kryper upp i soffan, tänder ljus och dricker en kopp te blir det nog många av framöver då hösten ju gör sig mer och mer påmind.
Det bidde tre burkar honung att njuta av.
En sked honung med jordgubb i teet sitter jag och njuter av just nu faktiskt:)
*
Dagens roligaste köp var alla kategorier detta!
Jag har länge varit på jakt efter ett vagnshjul.
Jag har letat på blocket och hittat det jag sökt vid några tillfällen men lite för långt bort och lite för dyrt.
*
Gissa vad jag gav för detta hjul?!!!
*
En femma stycket!
*
Jag fick ringa maken och be honom komma och hämta dem med bilen:)
*
Men vad är då det på bilden här ovan?
*
Jo, se det är min nya kärlek...
*
En sådan där sak som man undrar vad man ska ha den till...

men som man bara förälskar sig i och måste ha!
*
Maken min skakar nog på huvudet åt mig i smyg...
*
Det är nämligen en...
bandvävstol.
*
Och en sådan har jag alltid haft en längtan efter att äga...
eller nej
nu ljög jag!
Jag visste inte ens att en sådan makapär existerade förrän jag såg den idag.
*
Men blixtförälskad i det slitna träet - det blev jag!
*
Kram Annica

8 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Skratt...ja nog har du fyndat...och hur i all världen kunde du tro att du skulle komma därifrån tomhämt?!

Jag förstår din blixtförälskelse,ja inte i mackapären men känslan som slår till ibland när man ser något som man inte hade en aning om att man ville ha;-)

Kramar Birgitta

Vikeskärs hem och vardag sa...

Du hittade en del fynd. Marknad kan vara kul ibland men jag är inte heller så förtjust i sånt.
Trevlig helg, Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint som fick följa med dig hem. Kul när man hittar så mycket som man gillar och det inte är superdyrt heller. Ska på bilmarknad/loppis nästa lördag. Kan vara jättedyrt men också en massa billiga fynd.

ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Märta sa...

Oj vad många fina loppisfynd! Tänk en 5:a*2 för de fina vagnshjulen, det kan man verkligen kalla fynd!
Ska försöka sälja lite grann på loppis nästa lördag, hoppas på bättre väder för allt är utomhus.
Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram! Märta

S o F sa...

"Och en sådan har jag alltid haft en längtan efter att äga...eller nej nu ljög jag!"

Ha, ha, ha - tack för ett gott skratt. :)

Marknader är inte mig grej heller. Men en loppis kan jag tänka mig att förbarma mig över, man vet ju aldrig om man hittar nåt som man alltid längtat efter att äga. ;)

Ha det riktigt gott!

annette sa...

Ha,ha precis alla dom grejor Du köpt förstår jag har stått på Din önskelista i många år:)
Skämt, men egentligen är väl loppis till för sådana personer som Dej som direkt ser vad en sak kan använadas till.
Mycket fina saker, själv gillar jag ju vagnshjulen och bandvävstolen mest.
Vilket pris för vagnshjulen, säljaren har nog inte förstått värdet, och en bandvävstol har jag aldrig hört talas om;)
Undrar om Du skall göra en sväng idag oxå, kan ju ha kommit nya fynd!

Kraaam

annette

Katta sa...

En bandvävstol är väl självklart att man ska ha ;D Fantastiskt pris för vagnshjulen, vilken tur du hade. Tycker du fyndat väldigt fint porslin med. Kram Katta

Design i tid och rum sa...

Hihi vilka fina och roliga fynd...i inlägg under visar du underbara bilder..och du ser inte alls som en "troll"du är fin och bilden är så romantisk-skulle jag hellre vilja påstå.!
kram D