måndag 2 augusti 2010

Full rulle och kära vänner

Det var nästan så jag fick hjärtstillestånd i morse...
Ja, iallafall blev jag dörädd när maken helt plötsligt gallskrek som det värsta träskmonster i mitt intet ont anande öra...
Kan väl säga att det inte var det mysigaste sättet i världen att vakna...
*
Vad han drömde har jag inte en aning om men det måste varit något hemskt!!!
*
Som tur var visste vi att vi hade trevligheter att vänta under dagen:)
*
Vi väntade långväga gäster.
Ända från USA:)
*
Efter lite mat och social samvaro hemma hos oss drog vi in till stan för lek och bus för alla barnen på busfabriken.
*

Lite farligt blev det oxå när A höll på att bli uppäten av krokodilen;)

*

Även igår fick vi besök även om det var ett mer kortväga sådant.

Ullis med bloggen Leva på landet hade tagit sig ner för Dalarna och passade på att avlägga en liten visit här hos mig:)

Jätteuppskattat från min sida då Ullis och jag har haft kontakt tack vare bloggandet ett bra tag:)

*

Hon hade två fina presenter med sig som jag blev så glad över!

*

En liten skylt med texten älskad, som numer hänger på min hjärtanslagstavla i sovrummet

*


Och ett fint hemsytt hjärta med texten Vänskap på:)
*
Helt underbara presenter om du frågar mig!
Tack Ullis!!
*
Även idag fick jag fina presenter från familjens gäster.
Dem får jag visa en annan dag för jag har inte hunnit fota dem än...
Chokladasken vi fick lär ni dockinte få se med något innehåll för den goda chokladen smaskar jag som bäst på just nu:)
*ler*
*
Jag hade tänkt sätta mig vid symaskinen nu på kvällen men är alldeles för trött så det blir nog en sväng med den i morgon istället.
Jag har nämligen fått låna den av en annan kär bloggvän då vår symaskin bara trilskas och trilskas...
och det vore ju roligt att få syprojektet klart innan sommaren är helt över!
*
Till sist tänkte jag bara visa resultatet av de andra två projekten jag haft nu i sommar.
*
Ovan ser ni att sonens rum inte längre är gult utan har fått lite annan färg på väggarna.
Samtliga väggar målades vita och sedan valde jag att göra en fondvägg blå.
*
På andra sidan rummet målade jag ett blått fält för att göra rummet lite roligare.
Jag har fortfarande några burkar med andra kulörer samt fullt med tankar i huvudet så jag gissar på att det kommer hända ytterligare lite saker i rummet innan det är helt klart:)
*
Även i dotras rum har det ju blivit stor förändring nu när vi äntligen hittat och fått upp tapeten med stort T som vi jagat i två år:)
En och en halv vägg tapetserades och resten av rummets väggar är vita.
Mellan de två tapetserade väggarna har vi dessutom en murstock som jag målat vit.
Jag tror det blir lite toooo much annars:)
*
Nu tror jag att jag ska ta mig en chokladpralin till och lägga mig och slöa lite grann...
*
Kanske får jag upp energin och ger mig i kast med symaskinen efter det...
*
Kram Annica

6 kommentarer:

S o F sa...

Vilken jättefin blå nyans du hade målat i sonens rum. Å så snyggt med den randen tvärs över. Tufft och fint!

Tror att han är nöjd.

Ha det gott Annica!

Ullis/Leva på landet sa...

Jag är ju också jätteglad att jag kunde övertala resten av familjen att göra en liten omväg. Kul att du gillade de små sakerna jag hade med mig, för jag valde de texter som jag tyckte passade dig.
Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Stina sa...

Så mysigt du har gjort det.
Haha...Jaa, dessa drömmar. Jag skriver om min idag som jag hade inatt.:-D Kramis

annette sa...

Sä jäkla snyggt det blir i mellan J:s rum, härlig blå färg, proffsigt att måla det blåa fältet mitt på väggen, hade ju jag aldrig vågat göra, antingen hel vägg målad av mej eller annars inget!!
Kanske T drömde om femton personer vid matbordet;)

Ha det så gott!

Kraaam

Cc sa...

gisses vad ni har stått i å så fint det blev. Kram

Viola sa...

Vilka härliga besök du haft, så det är dags att börja jobba igen....nja...för mig känns det märkligt ..ingen skola som väntar, är nu hemma igen efter några intensiva flyttdygn till Oslo, ha det gott sista veckan, kramen