tisdag 14 september 2010

Detaljer

Att jag gillar inredning har nog ingen tagit miste på.
Jag är inte direkt minimalistisk i min stil så det finns en hel del man kan titta på hemma hos oss.
*
Många av de saker jag har hemma har jag hittat på loppisar men en del fyndas även i butiker och på nätet.
Mitt motto när jag shoppar är att jag verkligen ska vilja ha det jag köper och så ska jag känna att jag inte blir ruinerad!
*
Jag tycker det är extra kul att kunna smycka mitt hem med saker som jag fått av nära och kära.
*
Så delarna från farmors & farfars första servis står högt i kurs:)
*
Hjärtan och ljuslyktor är min last-
inredning min passion
*
Men just nu går jag på sparlåga.
Hösten är här och då blir jag tung i sinnet.
*
Försöker muntra upp mig med tända ljus och rykande hett gott te i favoritmuggen uppkrupen i soffan framför brasan men det vill sig liksom inte...
*
Jag vet att det är många som är precis som jag...
men även att andra verkligen älskar hösten.
De sistnämnda avundas jag.
*
Nu väntar jag på våren!
Och det tar ju sin lilla tid innan den anländer så jag får försöka ta mig i kragen och hitta på måbra-saker att göra till den är här igen.
*
Två resor är bokade framöver och dem ser jag fram emot!
Kanske finns det chans till loppisbesök framöver...
*
Kram på er
Annica

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jag gillar ju hösten då, men skulle önska att våren kom direkt efter istället för att behöva ha en vinter mellan. Fast våren är nog den ljuvligaste tiden då allt slår ut igen. Här är det förkylt så det skulle inte vara så dumt att ligga i sängen med den bra bok stället för att jobba.
Kram Ullis

Helena sa...

Visst är det lustigt hur man påverkas av årstiderna...Samtidigt som jag gillar hösten, den klara luften och de vackra färgerna så kan jag också tycka att den är jobbig...
Ha det bra/ Helena

Stina sa...

Jag gillar hösten, men jag kan också förstå de som inte mår bra då innan den mörka tiden slår till. Har en del bekanta som mår väldigt dåligt under en period.
Ta hand om dig gumman. Kram Stina

Ann-Catrin sa...

Vet du.. jag är lite likadan.. blir lätt vemodigt när de första löven faller och allt börjar vissna ner...
det känns så långt till nästa härliga vår..
men man får muntra upp sig med små resor... ska försöka boka en tripp idag till London tror jag


Kram på dig
A-C

Viola sa...

Känner igen dilemmat men då får man ordna så att man har roliga saker att se fram emot, här är det flera middagar med kompisgäng som väntar en resa till Norge...redan på söndag och en till Spanien i oktober..så då kanske man orkar hålla sig flytande fram till advent..då känns det som det vänder här, kramen

Sunnanvind sa...

Hej!

Ja visst är det något speciellt med saker man fått från släktingar och liknande, det blir en helt annan känsla.

Tråkigt att du tycker hösten är jobbig, jag gillar hösten men känner att mörkret och kylan tär även på mig. Låter som ett smart drag av dig att ha bokat in resor, förutom att man kommer bort så har man ju något att glädja sig åt och se framemot innan också.

Ha det bra!

Kram carina

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej hej! Jag är på besök lite då och då men fy tusan vad jag är dålig på att lämna en kommentar. Du har verkligen en mysig blogg, en riktig mysblogg. Ha det gott. Kram

annette sa...

Ja, att jag instämmer vet Du ju, var rent av hemskt att komma hem idag från solen och mötas av kylan och nu iskallt regn.
Vore fasen så mkt skönare att bo i ett land som Grekland där vintertemperaturen ligge på så där 13-15 PLUSGRADER!

Kramar!

annette