söndag 26 september 2010

Sicket krångel

Jag har suttit och försökt ladda upp bilder på bloggen hur länge som helst men usch vad det trilskas!
*
Det blir bara tre bilder i dag.
I morgon hoppas jag att blogger tagit sitt förnuft till fånga så jag kan lägga upp fler...
för jag har fiiiina saker att visa:)
*
I fredags åkte maken min iväg till England för att roa sig med grabbarna.
Ni vet titta på fotboll och dricka öl...
*
Själv fick jag inte följa med...
*
Jag gillar inte öl förstås men fotboll är kul som bara den!
*
Jag hade dock turen att få finbesök i dagarna två:)
*
Min första gäst är en mycket kär vän som jag hittat via bloggandet.
Förutom hennes närvaro gladdes jag åt de finfina presenter hon hade med sig till mig.
*

En hel papperskasse full med kantareller...

Jag fick ta till tre av mina största skålar för att de skulle få plats!

*

Och en flaska starkt som inhandlats på semesterresan:)

*

När hon lämnat huset för att göra stan osäker (kulturfestival i stan) så blev det bara en timmes väntan innan nästa goda vän dök upp tillsammans med sin dotter.

*

Trevligt sällskap och mycket prat under gårdagen:)

*

Idag hade min vän önskemål om att besöka antiken i backen, och jag är ju inte den som säger nej;)

*
Det resulterade i en del fina inköp för min kompis.

*

Och inte kom jag hem tomhänt heller...

men det var det nog ingen som förväntade sig

*fniss*

*

Hösten är här på riktigt...och det utlovade sommarvädret såg vi inte röken av idag...
Jag har börjat plocka in sommarsakerna från altanen och farstukvisten vilket resulterat i att jag "tvingas" göra om lite inomhus.
Jättetrist!
*blinkblink*
*
Nu ska jag försöka få barnen i säng.
De har skola i morgon.
Själv har jag tagit semester!
*
Kram Annica

8 kommentarer:

Katta sa...

Ja nog är det höst nog och jag längtade efter en riktigt varm vinterjacka då jag var ute idag. Kanske det blir din tur att åka till England nästa gång och då kan du ju byta ut ölet mot vin och fotbollen mot tja varför inte shopping ;) Kram Katta

annette sa...

Hoppas Din dag idag har varit bra och att Du antingen gjort något Du ville göra eller oxå kanske bara "degat" och tagit det lugnt.
Vilket "helsicke" det är att kommentera,går det inte nu så får det vara för idag!

KRAMAR!

annette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med så mycket svamp!

kram
Marie

Viola sa...

Jissis vad det har blåst idag..riktiga höststormar och vilken gåva...du har du välan fått njuta utav stekta kantisar, finns inget godare, ha en skön kväll, kramen

Daniel sa...

Härligt!

Bjud mej på svamp-middag vetja!

Vicki sa...

Trevligt med fotbolls resa!! Har din man något favorit lag som han hejar på? Var det de laget dem tittade på?

Jag håller med dig gillar fotboll men tycke inte om öl. Fast man kan se på fotboll i alla fall :-)

Vicki

Vita hjärtan sa...

Gulle dig....blev så glad att du kikade in hos mig och skrev en rad! Är rätt så bra med mig ändå. Vi har fått reda på dödsorsaken och det var ett kärl i huvudet som brustit..... Begravning nästa fredag....börjar redan kännas i magen...tror det blir riktigt riktigt jobbigt, men så är det ju när någon nära dör så ung...

Så härliga bilder du visar på kantarellerna!

Kraaaam Annemari

Ullis/Leva på landet sa...

Så tråkigt när det inte funkar. Jag gör alltid mina inlägg i Windows Live Writer och då funkar det alltid, peppar peppar...... Hoppas att det går bättre nästa gång.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis