söndag 19 september 2010

Längtan...

Längtan efter en lugn helg är nu ganska stor.
Helgen har varit minst sagt hektisk och den fortsätter i samma anda framåt kvällen.
Kalas varvas med innebandy- samt hockeyträningar och så ska man hinna rösta och gå på konfirmationsmöte oxå...
Och visst ja, jobba lite skulle jag ju hinna med!
*
Bäst man tar sig lite egentid när det tillfälle ges tänkte jag och parkerade därför nyss rumpan på "datorstolen".
*
Sedan något år tillbaka har jag gått och suktat efter en av alla dessa fantastiskt söta fågelburar i skavt vitt som jag sett överallt i bloggar, inredningsbutiker och tidningar.
*
Jag har dock aldrig lyckats överatala mitt inre om att de faktiskt varit värda de ganska många hundralappar som prislapparna talat om att de kostar.
*
Men så skickade jag tillbaka några vaxdukar som jag var grymt missnöjd med till Jotex och fick då pengarna tillbaka för det jag köpt.
Jag valde att ha pengarna innestående på mitt konto hos Jotex då jag handlar därifrån då och då och faktiskt är nöjd med det jag brukar handla vanligtvis.
Och hos Jotex fanns då denna ljuvliga lilla bur helt i min smak:)
Och som grädde på moset så kändes det som den blev nästan gratis då jag fick halva priset på den:)
*

Strax över hundralappen kändes helt ok:)


*

Nu ska jag bara få lite energi (och tid kanske...) att dekorera om här hemma så den kommer på plats.
*

Just nu står den bara och är söt på den gamla piedestalen.
*

Every day is another chanse to make your dream come true...
*
Så står det på en av de andra sakerna jag köpte från Jotex.
*


Den tredje saken i mitt paket är även den prydd med rosa rosor.
Och ordet love...
Och kärlek kan man ju inte få för mycket av eller hur?!
*ler*

*


Jag gillar ju skyltar och är lite romantisk i mitt sinne så vad passade då bättre än att köpa hem en almanacka i blått...

och en i rosa.

*

Dottern min fångade jag när hon stod och bara drömskt suckade över mina almanackor.
-Kan jag få en, frågade hon.
Men nej, de är mina.
Bara mina!
Men hon ska få njuta av dem för de kommer såklart att hänga framme till hela familjens trevnad:)
*
Dags att springa vidare...
*
Synes!
Kram Annica

14 kommentarer:

annette sa...

Så ljuuuuuuvligt vackert, bra att Du var missnöjd med vaxdukarna, för det här var mkt finare saker;)
Gillar verkligen fågelburen och almanackorna, kanske börjar bli lite påverkad av Dej;)
Hösten är en tid på året som även om man hade tid men inte tycker om hösten så räcker energin ändå inte till på ngt sätt. Det blir ju snart becksvartinnan vi hinner hem, redan mörkt på mornarna!!
Smart av Dej att "sno" lite egentid när Du ser en chans!
Ha en bra start på veckan!

Kramar!

annette

Åsa sa...

Det är bra att du tar dej lite egentid! Det behöver man!! Själv har jag ju stort barn ;) och ganska mycket av den varan :)

Mycket fint du hittat!! Kul när man gör fynd oxå! //Kram Åsa

Cc sa...

Å vilken vacker bur, å kalendern med. Här har man hunnit med en del å det är snart kväller, var rätt nöjd med dagen tills jag kom på att jag hade nog kunnat klämma in lite till arbete. Men nu är det försent, har tagit och varvat ner. Kram

Vita hjärtan sa...

Vilka fynd du gjort......!!! Buren är heeeelt underbar, önskar mig också fler fågelburar, man kan inte få nog ;-)

Ha en bra vecka!
Kraaaam Annemari

Evelina sa...

Ja, de är ljuvliga de där almanackorna... Har också suktat efter dem men är rädd att jag tröttnar på att ändra makören varje dag..;)

Kram Evelina

Anneli sa...

mmm...mycket fint
kram
annelie

Stina sa...

Det var en riktigt söt bur.:-)

Men vilka hemsk dröm du berättade om. Mina brukar också vara så där drastiska. Undrar varför? haha... Kram Stina

Vicki sa...

Trevligt med kalas!! Helgerna går alldeles för fort för det är alltid en massa som ska fixas eller så ska man i väg.

Har 2 barn som spelar fotboll så därför blir det en del matcher på helgerna.

Trevlig måndag,Vicki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin bur! Och almanackorna var fina de också... Jag har köpt en bok med samma mönster... hihi
Kram
MArie

Ullis/Leva på landet sa...

Jag hade faktiskt en lugn och skön helg, nu i helgen. Man behöver verkligen det. Så mycket fint du har handlat från Jotex, glömmer helt bort att de finns numera, så jag kollar aldrig in där. Borde man kanske göra.
Ha en fortsatt bra vecka!
kram Ullis

NICOLINAS BONING sa...

Efter vad jag har förstått via din blogg så är både buren och dina almanackor precis DU:-)

Tur att dottern får njuta av dom när dom hänger framme.

Kramar Birgitta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din lilla hälsning hos mig - ja, nu är jag fulladdad av energi igen (trots att jag inte suttit still en minut). Maken tyckte att det var rätt skönt när jag öppnade upp butiken i fredags igen - så slipper man allt rotande i och utanför huset på ett tag.... Jag tycker förstås att han skall vara glad att jag har lust att rota och fixa, då slipper ju han !
Supersöta almanackor och fågelbur du köpt.
Ha det så bra och varma kramar/Marita

Viola sa...

Vilka härliga köp du gjort på Jotex, hoppas du fick en skön helg, kramen

Helena sa...

Så mycket fint! -Och vilket bra pris för buren, då blir man ännu gladare!
Ha en fortsatt bra helg/ Helena