söndag 7 november 2010

Färgglädje och lite annat

Igår var planen att jag skulle åka till Plantagen för att handla hem lite fägglada växter.
De jag har hemma ser lite trista ut just nu.
Orkidéerna är blomlösa och minirosorna är nerklippta.
*
Men det enda jag kom hem med i blomväg var en bukett med rosor som jag portionerat ut för att bringa lite färgglädje.
*
Den ensamma rosen ställde jag bredvid sängen så att jag skulle se den det första jag gjorde när jag vaknade:)
*
Ja, ni noterade väl att jag skrev det enda jag kom hem med i BLOM-väg...
*fniss*
För självklart fick maken öppna plånboken (själv hade jag inte ett öre med mig;)
för lite annat smått och gott.
*
Fyra små skålar i vitt fick jag med mig efter att barnen övertygat oss om att lördagsgodiset skulle inhandlas på ÖB.
*
12 kronor styck!
Och det blev två små glöggmuggar i grått oxå för en femma stycket.
Att handla så här gör plånkan glad:)
*
Äldste sonen har förstått hur hans mor fungerar så han sa att de där kan man ju ha som ljusstake när jag stod och begrundade hur många jag skulle ha.
Och se...det var precis vad modern hade i åtanke:)
Ljusstakar och lyktor går det alltid åt en hel massa!
*fniss*
*
Jag var såklart tvungen att testa direkt när jag kom hem och visst funkar det!
*
Det numrerade hjärtat inhandlades faktiskt på plantagen i ett fyrpack för 29.90 vilket var precis lika mycket som hästen från samma ställe kostade:)
*
Sedan blev det lite annat småplock i form av hjärtan och stjärnor.
Både stjärnor och hjärtan kommer från Plantagen och kostar 29.90 resp 19.90 och är preciiiiis i min stil:)
*
Det röda hjärtat hänger nu som dekoration på fågelburen.
*

Men jag kan byta efter tycke och smak för de passar bra där allihop:)
*
*
*
*
Kram
Annica

9 kommentarer:

Sara sa...

Vilka fina ljusstakar, kul att sonen och du tänker lika :-)

Kram

annette sa...

Både vackert och billigt, lite julkänlsa redan hos Dej;)

Kram

annette

Cc sa...

Jag är galet fötjust i hästar som ser ut som dalahästar. Borde inte handla mer sånna men din var ju urtjusig. Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fint du hittade!
Kram
Marie

Dorthe sa...

Så mange fine ting du fik købt:-)
Klem Dorthe

Vicki sa...

Hade ni också höstlov v 44 hos er?

Så fin ljusstake med hästen!! Fin färg på rosorna du hittade!

Vicki

Katta sa...

Smart att ta med mannen i stället för plånboken ;) Blev riktigt snyggt i allafall och så gillar jag den turkosa duken.Ha en fin helg, kram Katta

Synnøve. sa...

Hej och go söndag på dig.
På plantagen finner man mycket fint om är där.
Hästen gillade jag verkligen.
När jag såg dina blockljus så kom jag ihåg att skriva upp det på listan. De börjar ta slut här....

Julen närmar sig och det märks.
Man längtar samtidigt som man fasar över att den kommer "redan"!

Nu ska jag se om det är väldans blött ute, för det regnar och snön försvinner nog nu. Det lilla vi har alltså.

Ha en skön söndag nu.
Kramen Synnöve.

NICOLINAS BONING sa...

Sonen verkar brås på dig.

Snacka om att göra tokfynd...både mannen och du måste vara helnöjda;-)

Kramar Birgitta