fredag 5 november 2010

God morgon

Efter veckans tre jobbdagar fick jag äntligen mitt efterlängtade höstlov!
Att solstrålaran letade sig in genom fönstren gjorde torsdagen till en bra dag att börja vara ledig.
* Nu har jag med andra ord långhelg.
En fyra dagar lång chans att låta bli att tänka på jobbet och istället ägna mig åt annat jag måste och vill.
*
Sovrummet fick sig en ordentlig omgång.
Städa behöver man ju alltid men...
Ja, det är ju lite svårt att möblera om med två fönster, en dörröppning och en öppen spis som hinder...
men det hindrar mig ju inte från att piffa och puffa.
*
Då jag hade mina tre söner och en kompis till en av dem hemma så blev det en hel del matlagning och till mellis blev det nygräddade scones med marmelad och ost.
Gillades skarpt av hela gänget...!
*
Killar i den åldern gillar ju att spela datorspel och tv-spel så det gäller att få dem att röra lite på sig oxå.
Jag tog hela gänget med mig ner till lekparken och passade på att fota lite medan de lekte jaga.
*
Som bilden förtäljer var det lite kyligt vid vattnet.
*
Vi var helt ensamma nere vid lekplatsen.
Men vid bryggan låg två segelbåtar och gungade i vinden.
*
Lekplatsen vi brukar härja runt på ligger på campingen.
Och just nu är den öde och tom.
Inte ett tält - inte en husvagn.
*
Det är trevligt att strosa runt på campingen och slippa trängas med folk:)
*

Jag brukar passa på att gå hit på våren och hösten när inga turister är i faggorna.
*
Här finns världens bästa klättergran!
*

Vi träffade på en älg...
men som tur är är den gjord av trä.
Sönerna fotades glatt med älgen:)
*
Grabbarna tyckte det var kul att försöka hjälpa mig att få till lite roliga bilder.
De kastade gladeligen upp löv i luften som jag försökte fånga på bild.
*
De såg extra muntra ut när de insåg att det blåste åt mitt håll och att jag fick alla löven över mig...
Busungar!
*
På vägen hem brukar vi passera denna lilla skylt.
Jag har inte kommit mig för att fota den men bjuder på detta sätt att försöka vända irritation till något positivt.
*
Ha en härlig torsdag
Kram Annica

11 kommentarer:

Sara sa...

Jobbar ni på höstlovet? Du är väl lärare? Vilka underbara bilder du visar :-)
Kram

Stina sa...

Härliga bilder.:-) Kram Stina

Hemmakatten sa...

Vilken härlig dag det verkar ha varit! Underbart med ledig tid! Hoppas att du/ni får en fin helg

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det skönt att vi får lite ledigt. Det behöver vi verkligen. Så härliga bilder. Har också njutit av solsken och är så glad att snön inte har kommit än.
Önskar dig en trevlig helg!
Kram Ullis

Karin i Villa Grå sa...

Härliga höstbilder!! Härligt med en vänlig själ som återlämnar bajspåsar också :-)

Har ni norra Europas bredaste säng eller ser det bara ut så? Svidande fint sovrum, jag trodde först att det var ett hotellrum du fotograferat.

Kram på dig!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Visst ja, glömde!

Är ni nöjda med er bakmaskin? Vi köpte en för några år sedan, just för att alltid ha nybakt bröd (med ingredienser vi kunde uttala namnen på!) på morgnarna. Den funkade inte alls som vi ville, men så köpte vi den billigaste vi hittade också.

Blir ert bröd bra? Hur stora bröd kan ni baka?

Big hug en gång till! :-)

Elzie sa...

Inte såg vattnet inbjudande ut inte. Usch, rent kallt var det, haha.
Jag är evigt tacksam att älgen inte var levande, den stackarn SÅG ju inte ens!!
Hoppas du har en fortsatt skön helg.
Kram Elzie

Cc sa...

Vad härligt med höstlov, skulle jag med behöva men icke då. Vi har massor att göra på jobbet och just nu i sista minuten koms det på att vi skall ha julmarknad. Må tro att jag har bråda dagar att få tag på utställare. Men det blir nog bra i slutänden. KRam

Viola sa...

Låter som ni har haft härlig adagar ihop...skönt med lite ledighet, du rå ta färjan över nästa helg..stor julmarknad med många utställare...flera bloggare som kommer hit och säljer sina fina saker, ha en skön helg, kram

annette sa...

Sköna dagar Ni har haft, härligt med killara som ställde upp så Du fick lite härliga bilder med en massa fallande löv.
Vad har hänt med stora J, han ser ut som han aldrig gjort annat än poserat framför kameran:)

Ha en skön söndag!

Kram

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din hälsning hos mig. Det blir av någon anledning glesare och glesare mellan inläggen, vilket är jättetrist. Känner emellertid att tiden inte riktigt räcker till allt, hur gärna man än vill, så det blir till att prioritera. Härliga höstbilder du tagit på pojkarna och den vackra och färgsprakande naturen.
Önskar dig en skön vecka.
Kram/Marita