söndag 21 november 2010

Söndagsbloggaren...

Ja, det kanske är det jag ska döpa om bloggen till för nuförtiden lyckas jag nätt och jämt få till ett inlägg i veckan och oftast blir det på vilodagen.
*
Vi börjar närma oss slutet av en hektiskt termin och snart är det dags att sätta betyg och ta jullov.
*
Tjoff och vips säger jag bara!
* Orken har varit dålig sista tiden.
Och rädslan på topp...
Jag har haft en del hälsoproblem det senaste året och för ungefär en månad sedan togs det en hel del prover.
*
Livrädd är väl ordet för hur jag känt mig sedan dess.
*
Men i fredags kom provsvaren och jag kan pusta ut.
Cellproverna och vävnadsproverna visade att jag iallafall inte har cancer...
Nu återstår bara att hitta roten till det onda!
*
I veckan kommer det vara fullt upp så inte förrän på fredag kväll kan jag börja förbereda inför helgen.
Då har vi sammandragsspel en dag och födelsedagskalas för minstingen som fyller 6 den andra.
Och så är det första advent...
*
Så i lördags tjuvstartade jag lite med förberedelserna inför första advent.
Allt mitt blåa/turkosa plockades bort.
*
Och fram kom årets färg:
rött
Jag brukar variera mig i juletid och förra året blev det en blå,vit och silvrig jul
men
i år kör jag alltså mer jultraditionellt.
*

De nya ljusstakarna köpte jag på IKEA och hästar kan man ju ha året runt:)
Tror jag ska hitta några fina rödvitrutiga band att sätta runt halsen på dem.
*
De blå lyktorna bytte jag ut mot röda (jag har ju ett helt skåp fullt med ljusstakar, ljuslyktor och ljuskoppar så det var bara att välja och vraka) medan de glasiga fick hänga kvar.
Jag gillar att det blir olika höjd på ljusen:)
*
På min änglahylla fick fler änglar ta plats för att ge plats i fönstren åt mer juliga saker.
Bland annat har jag köpt några amaryllis i både vitt och rött och så småningom blir det hyacinter lite här och där oxå.
Och tomtar förstås...
Men de väntar jag ett tag med!
Det är ju som sagt inte ens första advent även om jag tjuvstartat liiiiite.
*
Kram Annica

5 kommentarer:

Sara sa...

Rött ska det va till jul :-) Så skönt att du kan utesluta cancer, hoppas att de hittar vad det är.
Kram

annette sa...

Tjuvstarat var ordet, men med tanke på tempot i Ditt liv så får det nog vara tillåtet;)
Så skönt att proven var ok, men det gäller ju nu att någon tar tag i Dina problem så det blir en lösning som heter duga!!

Ha det så bra det går i veckan!

Kramar!

annette

Katta sa...

Vad bra att de provsvaren var Ok.Stor lättnad förstår jag. Rödvit jul ska man inte underskatta, det är ju otroligt vackert. Då kikar jag in här nästa söndag igen då ;)

Vicki sa...

Så du är lärare? När går ni på julledig?

Så skönt att proverna var bra!! Vad är det som har fattats dig?

Jag shoppade massa på Ullared!! Det är det som är så roligt att åka dit eftersom man får så mycket för pengarna.

Trevlig helg,Vicki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja nu är det dags för alla stakar och allt adventspynt! Hoppas jag hinner få upp lite i helgen.
Skönt att provsvaren var ok!
Kram
MArie