måndag 20 december 2010

Får snöguden aldrig nog??!!!

Det är ju en fråga man kan ställa sig i dessa tider!
*
Snön formligen vräker ner
minut efter minut
timme efter timme
dag efter dag
* Trots idogt skottande ser det nu ut som ovan på vår balkong.
Och på hela garageplan får man vada i snö till långt upp på benen om man vill ta sig fram.
Och då skottades det ändå i morse...
*
Någon post har vi inte fått för postbilen kunde inte stanna till vid vår låda då plogbilen ännu en gång plogat upp en stor vall framför den...
*
Just nu könns det lite tröstlöst att skotta då man vet att det den f-bannade plogbilen inte jobbar med oss utan mot oss!
*
Äldste sonen är dock hjälpsam som få.
Han har precis skottat hela uppfarten samt balkongen.
Men jag gissar ändå att maken får skotta sig in när han kommer hem ikväll...
F-bannade plogbil!!
*
Själv håller jag mig inne idag.
Är hemma från jobbet då jag lyckats dra på mig något skit som satt sig på luftrören.
I mer än två veckor har jag haft eländet i kroppen men gått till jobbet...
Terminsslut ni vet...?!!
Men nu har våra elever fått lov så jag kan passa på att kurera mig en dag eller två innan jag tar mig an jobbet igen.
*
Fjärde advent gick förbi lite obemärkt igår.
Maken och storaJ var ute i vida världen och skulle se fotboll (men den snöade in då engelsmännen ju inte är vana att se några snöflingor;) och själv var jag jättehängig.
Men jag tände iallafall det fjärde ljuset i min adventsljusstake:)
*
För varje dag som går så är vi en dag närmare jul.
Hemma piffar jag lite varje dag.
Tiden eller orken räcker inte till till storpiffande men å andra sidan är det roligt att dra ut lite på det!
*
Jag köpte hem både amaryllis och hyacinter som just nu blommar så vackert.
Hyacinterna har jag planterat i lite udda "vaser" i år.
Jag tyckte det blev sött med en hyacint i den lilla tekannan från Indiska:)
*
Adventsljusstakarna ger så mysigt ljus i mörkret.
*

Jag måste ju få visa senaste tillskottet i julsakersamlingen här hemma.
Det är yngste sonen som shoppat en svart julbock för en del av sina födelsedagspengar.
*
Han är rolig så min lillprins.
Förra året köpte han ju en ängel:)
*
Nej nu ska jag ner och ta itu med kvällsmaten på en ganska skum bottenvåning.
Där lyser lite ljus i mörkret och i spisen sprakar en brasa.
Mysigt!
*
Kram Annica

9 kommentarer:

Elzie sa...

Vilken duktig son du har. Ja, det är ett elände när plogbilen kört förbi och lämnat en vall. Men skönt att dom finns.
Lillkillen var ju för skön som köpte en bock!!

Hoppas du kryar på dig snart. Inte alls bra med sånt där elände.
Kram Elzie

annette sa...

Samma känsla som Du har för snöplogen har jag just nu för min garagegranne!!
Skottade hela min del och uppfart igår eftermiddag, att sedan dom som sköter det hela inte hunnit med idag det förstår jag, men inte att den jä... grannen har sett till att dra sin snö till min del.
Har skottat nu nästan en timme och nu kan jag inte kasta högre för snövallen är dubbelt så hög som jag är lång;)
Bussen till och från US har gått förvånadsvärt bra åt båda håll.
Bra att Du varit hemma idag, tänkte att skriva det igår någonstans, men Du måste ju själv inse att Du skall vara rädd om Dej!
Och Julhelgen både kommer och går även om Du inte orkat med allt Du velat göra!
Sköt om Dej!

Kraaam

annette

Hellohello baby sa...

Hei Annica!

Takk! Så hyggelig at du la igjen en liten lyd hos meg.

Hvor får man kjøpt kaffekrus-objektiv?! Det er jo en jatte-kul julklapp :)

Hilsen Malena <3

Hanna sa...

Så mycket ni hade hunnit.
Här har vi också fått mycket snö.
Kram
Hanna

Sara sa...

Jo visst är det mycket snö! Här plogar de dåligt, läskigt att köra bil.
Kram

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja jisses va snön vräker ner, timme efter timme och dag efter dag! Men jag gillar det, det är så mysigt och rogivande :) Men sen så har ju jag inget eget hus ännu och slipper allt skottande :)

Ha en härlig julvecka!!

Vita hjärtan sa...

Hej!

Många som är krassliga just nu, här går det också på halvfart,men känner att jag hann med att förbereda för julen på ett helt annat sätt än om jag arbetat, så lite skönt var det ändå, annars går livet i 180 :)

Så fint du har fått det hemma, mys i varje hörn, hyacinten i såsskålen blev perfekt!

Önskar dig och de dina en riktigt GOD JUL!!
Kraaam Annemari

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning. Ja, snö har vi också fått så det räcker och blir över, snart vet jag inte var jag skall kasta snön då vallarna är högre än jag. Idag har jag emellertid fått hjälp av en mindre snöplog med uppfarten så att mina kunder kan komma fram.
Önskar dig en fortsatt bra vecka och krya på dig.
Kramar/Marita

Katta sa...

Ja du Annica de där plogbilarna är riktiga retstickor. På vår lilla tysta gata kommer den alltid mellan elva och tolv på kvällen och väsnas så man vaknar av eländet och ingen der sig väl ut så sent på kvällen och nästa morgon har det ju snöat igen, har de som uppgift att retas? Snäll son du har iallafall. Så du har också gått och blivit sjuk, samma här och inte är det alltid så lätt att ta den vila man faktiskt behöver.