söndag 12 december 2010

Tid

Ännu en vecka har passerat sedan förra inlägget.
Och i mitt liv har jag under veckan påmints om att ännu ett år har gått.
* Maken och barnen firade mig mig god tårta och fina presenter.
*
Eller vad sägs om denna kaffemugg som lätt kan misstas för ett objektiv till kameran:)
*

Snön har fallit.
I massor!
*
Skottat, skottat och skottat...
utan att det för den del känns som snömängden minskat.
Men nu får vi iallafall ut bilen.
Och altantaket riskerar inte att ramla in just nu... får man hoppas!
*
Inomhus börjar det bli riktigt julmysigt.
Med doft av pepparkakor, lussebullar och hyacinter.
Och en och en annan mugg med glögg.
*
Igår provgjorde vi även lite knäck.
*
Amaryllisen har slagit ut i mina fönster.
*
I det ena fönstret går det i vitt.
*

Medan det i ett annat är mer inslag av rött.
Just i detta fönster åkte luciatåget fram igår.
*
Även ljuskronan och stora fönstret har fått lite fler röda inslag.
*

Men hästarna har ännu inte fått röda band runt halsen...
det är det där med tidsbrist ni vet!
Planen finns kristallklar i huvudet men så ska man liksom hinna till affären och handla oxå...
*
Idag har vi ägnat hela dagen åt innebandy.
Vi hann inte ens tända tredje ljuset i adventsstaken i morse!
*
Men nu så här i kvällstid lyser de fint.
Nu ska jag slänga mig på soffan och bara vara!
*
Ha det gott!
Kram Annica

7 kommentarer:

Cc sa...

Nämen, grattis. Kändes som du nyss fyllde. Skitkul mugg, vart kan man få tag på den?? Hoppas du får en fortsatt skön helg. Krampotste

Sara sa...

Hejsan

Grattis från mig med :-) Önskar dig en underbart fin vecka.
Kram

annette sa...

Fast nu har Du nog hoppat upp ur soffan igen;)

Ingen som hoppar studsmatta nu??

De små kan ju annars ta ett skutt upp och landa på altantaket och då skotta ner lite snö, eller oxå kan dom ta taket på huset och och åka pulka ner på studsmattan:-))

Så gammal blir jag!!


Ha en bra vecka!

Kraam!

annette

Viola sa...

Ett stoort grattis i efterskott, så vi är skyttar både du,jag och Anette..

Ha en fin lussekväll med de dina, kramen

Hanna sa...

vilken fin tårta.
hanna

Vecka - Vecka sa...

Försenade gratulationer!

Kram, Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju en smarrig tårta de bjöd dig på. Gillar verkligen muggen. Hur snygg som helst.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis