fredag 24 december 2010

Kära bloggvänner

Jag vill med dagens inlägg önska er alla en riktigt god jul!
*

Själv har jag firat traditionsenligt med jullunch, tomtebesök, paketöppning och risgrynsgröt framåt kvällningen.
Dagen började med att vi gjorde klart de sista förberedelserna innan gästerna anlände. Och det hanns till och med med att fota barnen, iklädda sina julkläder, framför granen.
*
Den är inte den vackraste av granar rent estetiskt vår gran men för mig är det den vackrasta granen jag någonsin haft!
Den höggs i morse av maken som en kärleksynnest till mig - som trots att vi bestämt att i år skulle vi minsann inte ha någon gran- blev lite svajig och sentimental och helt plötsligt kände att det nog kändes konstigt och inte det nog inte blev en riktig jul utan gran...
*
Maken tog resolut sågen med sig upp i vår skog och högg ner närmaste gran. Med snö ända upp på låret var det inte tal om att hitta en vacker en för det gick inte att se hur de såg ut under all den tunga snön...
*

Efter en mysig dag med nära och kära säger jag tack och godnatt för idag.
Imorgon firar vi vidare med andra nära och kära:)
*
Kram på er
Annica

PS. Du har väl skrivit en kommentar så att du är med i min utlottning? Om inte; klicka här:
http://lodahls.blogspot.com/2010/12/hoppsan.html

9 kommentarer:

Anneli sa...

GOD JUL <3
Hoppas du mr bättre nu

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig make du har som "offrar" sig så. Tycker i alla fall att granen var fin. När det är lite skumt så blir alla granar fina;)
God fortsättning!
Kram Ullis

Åsa sa...

God jul! Vilken fin familj du har och en toppen man som ger sej ut i skogen! Ha det bäst//Åsa

Anonym sa...

god jul annica! vad roligt att du skrivit till mig på bloggen :-) kikade in idag och blev så glad att gamla bloggvänner tänker på mig! stor julekram till dig från oss i Hallsta! kram Sara

Cc sa...

Vad vackert, fina bilder som du kommer njuta av länge. God fortsättning. Kram
Ps. så gullit skrivet hos mig

Vicki sa...

Härligt med julafton!! Antar att ni hade en mysig dag. Var det många som besökte er på julafton?

Är du ledig eller ni jobbar denna veckan?

Ha en bra dag,Vicki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härligt att du fick en julgran! Och jag tror nog att din jul blev jättamysig!
Kram
Marie

Anneli sa...

***Gott Nytt År***
Kramar

Vecka - Vecka sa...

Gott nytt år!
Och lite försenade tack för gratulationerna!
Kram, Lotta