tisdag 21 december 2010

Hoppsan!

Tänk att jag nästan missade att min räknare slagit runt igen!
*
10000 besökare till kan läggas till den redan långa besökslistan.
*
Jag tror allt är det är dags för en liten utlottning.
Det är ju brukligt hos mig vid högtider:)
*
Det enda du behöver göra för att ha chans att vara den som får ett paket hem i brevlådan , är att skriva en kommentar till detta inlägg innan den 1 januari.
*
Vad prispaketet innehåller är hemligt till och med för mig eftersom detta blev väldigt spontant...
*fniss*
Men som ledtråd kan nog sägas att det blir något jag själv tycker om och skulle vilja ha.
För att få ledtrådar till vad jag gillar kan ni ju titta runt lite på bloggen.
*
Himskans vad trist att få shoppa något fint! :)
*

Bloggen har gett mycket inspiration under de år jag bloggat och det har knutits kontakter som jag inte vill vara utan.

Hjärtat ovan har jag fått av en bloggvän som jag uppskattar mycket och hjärtat får respresentera alla de människor jag lärt känna under åren - med Ullis & Annette i spetsen!

*

Att jag älskar hjärtan syns i min inredning, men där finns även en del stenar och änglar.För att inte tala om ljusstakar, ljuslyktor och ljuskoppar;)

*


Jag är en extremt tänkande människa (vilket ibland är en förbannelse) och det var den största anledningen till att jag började blogga i februari 2007.
Målet var att få ut mina tankar om ditt och datt utan att behöva prata med någon... ni vet så där öga mot öga...
Bloggen delade jag med en kompis som
- liksom jag -
var i stort behov att få ut tankarna som snurrade i huvudet i något forum.
*
Bloggandet gav mersmak och efter ett halvår föddes idén om en inredningsblogg.
Nu har mina bloggar blivit ett mischmasch av egna tankar, resor, fotografier och inredning.
Och det är precis så som jag vill ha mina bloggar!
*
Om man är ute efter en renodlad inredningsblogg har man hamnat fel liksom...
*
Idag är jag för andra dagen hemma från jobbet.
Känner mig iallafall lite bättre än i går, så imorgon blir det nog en sväng till min arbetsplats för att avsluta terminen som gått och starta upp den nya.
*
Men idag är idag och då är det väl bästa att passa på att njuta av lugnet som infunnit sig när ingen i familjen är hemma?!!
*

Krypa upp i soffan med en kopp te med honung kanske.
Tända ljus när mörkret faller.
*
I vårt kök/vardagsrum är det alltid tända ljus.
Vi har ingen lampa över köksbordet utan myser alltid under lågornas sken:)
*
Tänkte jag skulle visa er den enkla kronan i dagsljus.
Den inhandlades ursprungligen till vårt soldattorp men har hamnat i köket.
Tro det eller ej men den är inhandlad på...Ellos...!
*
Från början hängde det prismor på varje arm men nu byter jag dekorationer efter tycke, humör och årstid.
*

Kvidevitt på er
Kram Annica

8 kommentarer:

Viola sa...

Vad roligt med besökarna och jag tar en turlott får jag hoppas, krya på dig så du mår bra till jul, kramen

Vita hjärtan sa...

Skönt att du känner dig bättre!

Vilken fin ljuskrona! Tycker inte man behöver "skämmas" när man hittat nåt vackert till lågpris, tvärtom tycker jag man ska vara extra stolt :) Älskar att fynda på Rusta, lågprismagasinet och liknande! Det är ingen konst att inreda ett vitt fint shabby-chic-hem om man har gott om pengar, konsten är att göra det utan ;)

Så spännande med en utlottning, hoppas på tur då!

God Jul!!
Kraaam Annemari

Sara sa...

Hejsan

Jag är gärna med och tävlar :-)
Kramar till dig!

Elzie sa...

Grattis till besökarna. Och så fina bilder du visar.
Tävlar gör man ju gärna.
Önskar dig en riktigt god jul alla redan.
Kram Elzie

Evelina sa...

Men guuuud vad spännande, jag tar en lott och hoppas på tur!
God jul på dig!
Kram Evelina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så trevligt med en liten utlottning! Jag är gärna med och hoppas på tur!
Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Hej du goa Annica! Du ska veta att jag är lika glad att jag fått lära känna dig, även om det mest blir så här på distans. Du är inte bara en tänkande människa utan en mycket omtänksam person som jag uppskattar mycket. Kul att du hade med "mitt" hjärta på bilden.
Önskar dig en riktig ♥GOD JUL♥!Hälsa familjen
Kram Ullis

annette sa...

Tänkande människa, ja vi "tänkare" dras nog till varandra har jag en känsla av.
Är minst lika glad som Du över att vi lärt känna varandra, betyder mycket för mej att Du finns.

Skönt att Du känner Dej bättre,så Du kanske kan känna att Du orkar fira en fin julhelg med "tjocka släkten";)

Deltar som vanligt iinte i utlottningar, utan min vinst får bestå i att hamna i "spetsen".

Ha en underbar Julhelg!

Kram

annette