tisdag 8 februari 2011

Feeli´n blue again

Hejsan hoppsan på er!
Nu är jag tillbaka från de döda...
eller ja, halvdöda iallafall
*fniss*
*
Mycket jobb och så den envisa sjuka som belägrat mig.
Men nu är jag pigg och alert igen;)
*
Efter en vecka hemifrån så är det riktigt skönt att komma hem att
sova i sin egen säng
sitta vid den egna datorn
umgås med sin egna familj
*
Vilodagen är ett gammalt begrepp som inte existerar i dagens samhälle men jag tog det faktiskt fasligt lugnt i söndags:)
Ja, jag flängde iallafall inte omkring så mycket utan gick mest hemma och lullade runt nöjd med att vara hemma.
*
Jag städade ut de sista röda detaljerna i köket och valde att gå våren till mötes trots snö och slask!
*

In med lite vackert våriga tulpaner.
*

Och in med de blå tonerna som ju är min köksfavorit.
*

Även mina kökspållar fick sig nya band om halsen.
Blåa såklart!
*ler*
Den sprillans nya kudden har såklart blå rosor och är fyndad för trettio spänn på Ica Maxi:)
*
Och allt det blå passar såklart kanon till mitt blå kökskakel:)
*
Även i soffregionen har det blivit lite blåare:)
*
*
Tänk...
nu är det inte så långt kvar till våren är här på riktigt!
*
Jag längtar!
*
Kram Annica


PS. Jag längtar även efter att besöka er men just nu är tiden knapp, tur jag hann skriva ett inlägg iallafall innan jag hastar vidare i villervallan. Jag hoppas dock besöka er riktigt, riktigt snart!

7 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Tack för besöket i min nya blogg :-) Blått är en favorit hos mig med.
Kram

Levindas Värld sa...

Hej!

Javisst är det härligt att veta att den fina våren är på väg :)

Jag hade också en riktigt skön hemmadag i söndags, såna dagar är välbehövliga emellanåt. Ofta flackar man ju som du säger runt en massa på sina lediga dagar istället för att ta det lugnt och vila upp sig :)

Ha det fint!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är skönt att våren är i annalkande...
Och skönt att vara hemma och bara vara...
Kram
Marie

annette sa...

Japp, då har Du klarat av våren redan nu;)

Finns någon blå liten skål i ett skåp här som inköpts till Dej på ÖB för en tia, tänkte att Du hade brist på blått;)

Kramar!

annette

Viola sa...

Roligt att höra ifrån dig, ser att du fortfarnade gillar turkost, då får du komma hit, har fått in ett par parvaser i turkost pressglas...så fina .) ha en skön kväll, kram

Cc sa...

Å vad pigg å glad du verkar. Kan det vara vår känslor tro, i så fall vill jag bli smittad. Kram

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig, det går på rätt håll, men återhämtningen är dryg. Snön har äntligen töat bort hos oss och nu håller man bara tummarna hårt för att slippa något bakslag (även om det är väl optimistiskt att tro att vi är "säkra" ännu - det kan ju komma snö så långt fram som i april). Så vårfint du gjort hemma, jag får nog ta och investera i en härlig bukett tulpaner till helgen, det behövs ju inte så mycket för att skapa vårkänsla.
Ha det så gott och var rädd om dig.
Kram/Marita