lördag 12 februari 2011

Kärleksfullt

Annonser överallt
I dagens tidningar...
fullt av dem.
*
Alla hjärtans dag.
*
Köp presenter,
Köp presenter.

Själv försöker jag vara kärleksfull året om även om jag misslyckas lite då och då
(fråga maken om mitt morgonhumör bara så får ni höra!) men uppskattar även en kärleksfull gest från någon jag bryr mig om.

*

I vårt hem är det hjärtan både här och där.
Året om.
Hjärtan är ju en av de laster jag har...

*

I måndags när jag var kompedig efter min jobbvecka på annan ort hade jag och sonen- som skulle till tandläkaren- en deal.
Varannan butik vi besökte skulle vara en leksaksbutik och så fick jag välja vad de där emellan skulle vara för typ av affär.
Gissa vilken sorts butik det bidde? *ler*
Jodå, jag hann in både på Lagerhaus, Åhléns och blomsteraffärer innan tandläkarbesöket.
*
Hjärtana ovan hittade sonen i en blomsteraffär och jag skulle bara köpa de två vita.
Men MellanJ ville absolut att jag skulle köpa ett rött oxå och då kunde jag inte låta bli att plocka på mig fler...
*

Idag var vi in till stan för att handla present åt svärmodern som fyller 70 år nästa helg.
Vi passade såklart på att handla lite god mat till kvällen och jag sprang då på denna kökshandduk.
Inte för att jag inte har kökshanddukar (snarare är det åt andra hållet att de snart inte får plats i skåpet )men jag tyckte den var snygg och samtidigt lite lite kul:)
*

Tulpanerna jag köpte förra helgen har snart blommat över så det blev två nya buketter.
En ljust rosa och en i en cerise nyans.
Jag tror de blir vackra att blanda:)
*

Äldste sonen ville köpa sig en semla idag...men se, ingen av bröderna gillar dessa gräddiga bullar och de säljs bara i tvåpack...

Sicken tur att hans snälla mamma förbarmade sig över den stackars semlan som annars skulle surna till om den blev övergiven;)

*

*
En vecka kvar till det stundande sportlovet...
*
Hjärtekramar
Annica

8 kommentarer:

annette sa...

Var Du inne på Lagerhaus utan att köpa dom turkosa ljuslyktorna/stakarna???

Bra deal Ni hade när Ni shoppade och mellan J verkar ha en bra smak för vad även Du skall köpa;)

Semla är GOTT!

Kraaaam!

annette

Sara sa...

Vad mycket fint :-) önskar dig en fin söndag.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med shopping. Var ett tag sedan det blev något inköpt här. Har inte haft någon inspiration att handla något.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Änglarum sa...

Hej halkade in här! och blev full i skratt.. när du skrev om dina laster "hjärtan" i olika former.. jag kan knappt gå förbi en ängel.. utan att de får följa med mig hem. så det har ju blivit ett antal!!kram Jessica

Mjuka sa...

Finfint hos dig!
KRam Malin

Svenska inredningsbloggar sa...

Hej Annica tack för Din rad hos Marita. Ja... det där bordet är verkligen något utöver det vanliga.

Var ett tag sedan jag "tittade in" men så mycket fint här har hänt. Bekräftar... bra kan alltid bli bättre. Du skriver mycket intressant och lagom mycket till skillnad från mig. Gillar hela layouten och samspelet mellan text och bild. Känns som att hittat en perfekt harmoni/balans emellan dessa. Sedan är Dina foto super oxo!!

Hälsningar/ Hans med Maritas särskild hälsning till Dig

Levindas Värld sa...

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag! Hjärtan i inredningen är ju jättevackert året om, det håller jag med dig om :)

Och en present till sig själv emellanåt är ju faktiskt inte helt fel...hihi! Det ska man unna sig!

kram!

Viola sa...

Härliga bilder från dig, gillar dina turkosa prylar, ha en fin kväll med de dina, kramen