måndag 14 februari 2011

Störst av allt är kärleken

Idag på
"Alla hjärtans dag"
är det svårt att låta bli att skriva några rader om just kärlek.
*
En känsla så ljuv när man älskar.
Nyförälskelse med fjärilar i magen.
*
Eller som gör så fruktansvärt ont när man blivit sviken av den man älskar.
*
Jag älskar det skrivna ordet och att läsa var min vurm från tidiga år till den dag jag gick in i väggen och inte längre kunde koncentrera mig nog att läsa en bok från pärm till pärm.
*
Min kärlek till orden håller dock i sig och jag älskar att skriva och att läsa kortare texter.
En dag som denna läser jag vackra texter och citat om kärlek.
Jag läser känslor i bilder.
*
Två av de citat jag fastnade för idag tänker jag bjuda på nu:
*
"Kärleken är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr"
*
"Kärleken övervinner allt - så låt oss besegras av Kärleken"
eller
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori"
som det tydligen heter på latin:)
*
*
Min man är kärleksfull och omtänksam men någon romantiker som köper blommor eller presenter i tid och otid kan man inte påstå att han är.
Därför var det en extra stor överraskning att han idag överräckte ett litet rött paket
(med ett stort silverhjärta på)
som han först lite finurligt höll bakom ryggen.
Detta medan jag retsamt kommenterat att det ju är alla hjärtans dag och så där lite lagom drygt påpekat att jag skulle ju bli glad om jag nåååågon gång kunde få ett litet paket...
(jag är ju sån 70-talist som jag är;)
*
Jodå, den kommentaren fick jag ju äta upp och vi skrattade båda två gott åt det hela:)
Och jag fick allt en liten tår i ögat både när jag fick paketet och när jag öppnade det.
En liten sten med texten Jag älskar dig ( in english) och en förpackning Kärlekste kan man ju inte annat än bli lite gråtmild över!
*
Till min stora kärlek i livet har jag ingen present idag men jag säger som i följande citat:
Min älskade : "Om kärlek vore tid skulle jag ge dig en evighet"
*
Jag älskar dig T!!
*
Kram Annica

PS. Idag är det för övrigt jubileum: Tre års bloggande i denna blogg på dagen:)

9 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh va gulligt av mannen din! Superromantiskt!
Hoppas att kvällen blir fin!
Kram Malin

Sara sa...

Så fint du skriver :-)
Kram till dig.

Anneli sa...

så fint o gulligt, ibland så blir det bara bra
fick oxå fina blommor med hjärtan
fina ramsor du skriver
kram

annette sa...

Ditt citat "Kärleken är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr" har jag nog inte hört tidigare, det tyckte jag väldigt mycket om!
Kanske bra att det inte så många Alla Hjärtans Dag varje år, Du kan rentav bli lite bortskömd med paket då kanske;)

Om vi stryker tis, ons, torsdag ur veckorna kanske det skulle kännas lagom;)

Kramar!

annette

Design i tid och rum sa...

Hej!
det var fint skrivet.
Kram Dada

Viola sa...

Så rart du skriver...:) hoppas dagen vatir bra, kramen

Märta sa...

Vad gullig han är mannen i ditt liv!
Fint citat om kärleken och resa i väglöst land. Tänkvärt. Vi behöver vara rädda om kärleken och vårda den ömt.
Kram! Märta

Vecka - Vecka sa...

Hoppas du hade en härlig alla hjärtans dag! Själv firade jag nog inte just allt.. då gubben var på jobb..
Grattis till 3 år också!

Kram, Lotta

Vicki sa...

Då fick du något att bita i eftersom du inte trodde att din man köpt något.

Extra roligt när man får något när man minst anar det!! Jätte gulligt av honom!

Jag fick en bukett blommor av min man. Jag älskar blommor!!

Ha det bra,Vicki