söndag 22 januari 2012

IKEA sprider vårglädje:)

Oj, vad det snöar!
*
Igår var vi iväg för att fira svägerskan som blivit hela 30 år.
Jag somnade med sminket på (trots att vi kom hem tidigt då vi hade barnen med oss) och vaknade således och undrade om jag varit på maskerad då jag mest liknade en tvättbjörn:)
*
Och när jag nu gnuggat bort både tvättbjörnsringar och sömngrus inser jag att det snöar för fullt!
*
Det har varit lite dåligt av den varan i år men jag är inte särskilt ledsen för snön ställer till med så mycket elände!
Fast en sak kan man i alla fall säga:
Det blev genast lite ljusare!
*
Förra helgen kom vi äntligen iväg till IKEA för att shoppa "tråkiga saker".
Dvs. inget man gärna fotar och lägger på bloggen.
(men om någon har önskemål om att få se foton på våra nya sängben och bäddmadrasser är det bara hojta till;)
När småsårkarnas rum är klara med de nya sängarna på plats så kanske jag kan bjuda på lite sådana bilder...
*
Som tur är brukar man ju alltid hitta något man inte planerat att köpa.
Denna gång blev det ett halvt dussin djupa tallrikar i blått glas som kostade 9 spänn styck.
*
Tänkte bara köpa en då jag såg framför mig hur läckert det skulle kunna bli som fruktfat eller citronfat:)
*
Men då vi är 6 i familjen så verkade det dumt att bara köpa en...!
*
IKEA bjöd även på lite hopp om vår...

i form av detta söta glasfat med klättrande blommor.
Bilden känns lite missvisande för nog är väl fatet lite grönare i verkligheten?!!
*
Ha en härlig söndag alla ni där ute!
Själv håller jag till i innebandyhallen hela dagen...
Sådant är livet när man är idrottsmorsa som brinner lite extra för innebandy.
Det är nog inte alla föreningar som alltid har sin ordförande på plats i hallen coachande eller krängandes korv:)
*
Kram Annica

2 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Ja, för det mesta hittar man nog något fint där fast man bara är ute efter tråkiga saker :-)
Kram, Lotta

annette sa...

Verkar som IKEA tog fram det bästa dom hade på lagret när Du kom på besök;)
Supersnygga!
Instämmer i tanken om att ordföranden i klubbar inte brukar visa sig vad gäller det Du sysslar med!

Ha det gott!

Kramen!
annette