söndag 29 januari 2012

Lila är min melodi

Hej govänner och andra som tittar in!
Igår hade jag planerat att göra en bloggräd i alla de bloggar som jag brukar läsa...
men så fick jag för mig att jag skulle kolla en sak i en av mina egna och så vips hade jag fastnat i den istället...
*
Kan faktiskt säga att det var riktigt kul läsning även om jag nu skrivit det själv...
Jag började med mitt första inlägg någonsin och så rullade det bara på till klockan helt plötsligt var alldeles för mycket. Och då hade jag inte ens läst färdigt det första årets inlägg...
*
Under alla år har det blivit många inlägg och jag är glad att jag den där dagen faktiskt började!
Att följa upp vad jag egentligen skrivit i bloggen gav många minnen åter.
Och vad kul att titta på hur vårt husrenoverande gått framåt.
Det är som att ha en offentlig dagbok full med bilder:)
Och tänk... den 20 februari är det årsdag för mitt bloggande!
*

I min blogg har jag bloggat om familj och vänner.
Om fritid och jobb.
Om intressen och ointressen.
Och på en eller annan bild har vår underbara Jamess fastnat på bild.
17 år är ganska gammalt för en katt och han är mycket saknad!
Nu lyses våran tillvaro upp av Sixtens närvaro istället.
Ibland ställer han precis som alla småbarn till en del elände genom sin obetänksamhet...
*
Våra snygga skinnstolar var inte så snygga längre när vi kom hem från solsemestern...
och jag morrar åt honom emellenåt över det skedda.
Men så tänkte jag att jag nog kan lösa problemet med att köpa hem överdrag till stolarna.
*
Jätteglad när det pinglade till i mobilen att de anlänt till posten.
Lite lagom sur när jag provat dem och insett att de är en cm för korta för att passa...!
Bara att sätta sig och sy egna alltså...
När jag nu ska hitta den tiden?!!
*
Nåja, det får bli ett senare problem!
*
I helgen köpte jag hem en bukett tulpaner.
Det är den andra buketten som kommit över tröskeln detta år.
Denna gång blev det en i sprött lila nyans (även om den ser mer rosa ut på bilden).
*
Lila verkar vara trendigt i år.
Varje inredningsmagasin har inslag av färgen i en himla massa nyanser.
Och jag som är galen i lila blir så glad över ett lite större utbud än normalt!
*

För någon helg sen shoppade vi loss på IKEA.
Det blev, som jag skrivit tidigare, mest tråksaker som man inte visar i en blogg och så lite tallrikar som kan beskådas i förra inlägget.
Det jag inte nämnde då var att det även blev ett gäng mattor.
I vardagsrumsdelen hade vi tidigare en mindre vit som kissemissen och barnen satt sin prägel på så att den inte längre var sådär fräscht vit som man vill ha den...
Nu har vi en större variant i lila.
Det är kul med rea!
*
Annars går det mesta som vanligt i klassiskt vitt/ljustgrått i vårt hem.
Jag ackompanjerar som vanligt med alla möjliga färger på detaljer för att skapa ett personligt hem.
*
Just idag har jag svidat om vårt kök/vardagrum.
De sista röda detaljerna är utbytta mot lite vårigare färger även om det nu är långt kvar till våren...
*
Och de nya påslakanseten med lila rosor är nytvättade för dagen och redo att skapa lite romantisk sovrumskänsla:)
*
Kram på er
Annica

5 kommentarer:

annette sa...

Oj, har Du gått tillbaka så långt i bloggen, händer att jag gör det i min med om jag letar efter någon bild, slutar ofta med att jag raderar inlägget för bilderna är så kassa.
Kanske Sixten var för liten för att lämnas ensam så mkt, ngt måste han ju hitta på att göra den lille;)
Du får fixa överdrag till sommaren om Du inte hinner innan, då kan Du sitta ute på altanen och samtidigt njuta av sol och värme.
Mysiga påslakan, och nytvättade det är mys det!
Tokig av värk blir jag snart, vaken med värk, somnar med värk och vaknar med värk, nu har jag väl använt armen fel när axeln var helpaj, så det har väl blivit "tennis/musarm" oxå;(
Ha en bra vecka!
Kramen

Åsa sa...

Det är kul att gå tillbaka i tiden bloggen eller vanligt fotoalbum å minnas. Många timmar kan försvinna då!

Tycker oxå om lila har det i både vardagsrum och matsalen. Annars är det mest blått som gäller här hemma.// Åsa

Inredningsbloggar sa...

Får katt abstinens när jag ser bilderna men det går över lite när jag läser om möblerna:)
Supersöt bur och pippi, är svag för dessa.

Ha det gott! Jane Lyckliga Hem:)

Cc sa...

Undras om jag vågar läsa min blogg från början ;) det är ju en del att gå igenom. Kram

Anneli sa...

länge har du hängt med
roligt att kolla tillbaka
brukar jag också gör ibland, spännande att se hur det förändras hela tiden
kram