söndag 1 januari 2012

Nytt år - nya möjligheter

En helt tom målarduk som ska dekoreras under det kommande året.
Hur året blir kan man ju inte förutspå och det är nog tur...
men att hoppas att det blir ett bra år är det väl nästan krav på?!
Ibland tar livet med en på promenader längs slingrande vägar.
*
Då gäller det att då och då stanna upp, njuta och lukta på de ljuvligt doftande blommorna...
*
och inte bara spana in målsnöret och tokspringa hela vägen fram!
*
Ibland tar man sig vatten över huvudet och ibland gör man en riktigt tokig djupdykning.
Och ibland i kombination med varandra... hur nu det går till:)
*
Lagom är bäst säger den vise inom mig...
men ibland är det svårt att agera normalt och bara göra lagom när man i hjärtat känner att man alltid vill vara på topp och prestera bäst.
*
En vecka innan jul drog jag och familjen till värmen.
Ett bra drag för att slippa julstressen!
Vi bor i samma lägenhet som för två år sen och trivs kanon i den!
*
När jag tankade över bilderna till den lilla bärbara som vi släpar med oss när vi reser insåg jag en sak...
För hur mycket man än vill förändra sig så landar man alltid vid att man är den man är...
Jämför bara motiven från förrförra årets GC-resa och årets dito så blir man varse...
Jag är fortfarande besatt av att fota.
Blommor, båtar, stränder och stenar.
Det är liksom jag...
*
Ett gott nytt år önskar jag dig - vem du än är!
*
Kram Annica

3 kommentarer:

Cc sa...

Så sant så! Mmm värmen den vill jag tillbaka till. Kram

annette sa...

Svårt att förändra oss i grunden tror jag det är, men att många av oss behöver tänka till lite och inte köra på för fullt hela tiden det tror jag verkligen!
Och även om vi inte skall rusa fram så gillar jag bilden där småkillarna rusar mot målet;)
Kul att återvända till samma lgh, måste ju kännas som att komma hem på ngt sätt!
Njut av dom sista dagarna!


Kramen!

annette

Viola sa...

En god fortsättning på nya året, hoppas det har börjat bra, ha nu en skön långhelg, kram