fredag 13 mars 2009

En vecka sedan sist...

Den här veckan har tickat på...ja, i extrem hastighet till och med!
Förra veckan bjöd på hemmavaro med sjuk familj...en olycka kommer ju sällan ensam brukar man ju säga.
Fem av sex personer låg nerbäddade under veckan...
Jag själv mådde lite bättre mot slutet av veckan och då gjorde jag ett inlägg...
Nu tror ni säkert att orken att blogga tröt sedan med tanke på de glesa inläggen men icke...
Jag har varit helt uppe i nya projekt.
Jag sydde gardiner för glatta livet fredags.
Och i lördags var jag till IKEA för lite shopping.
Söndagen ägnade familjen åt badhuset med simning, rutschbanor och varmt bubbelbad.
Och så ett besök hos lillebror för en fika och för att hämta det ljus jag köpte på ljuspartyt...
Hela veckan som varit har jag jobbat för högtryck för att komma ifatt på jobbet.
Just nu pågår en intensiv tid med utvecklingssamtal och omdömesskrivning.
Gissa om det var skönt att få åka hem idag!!??
Igår kom en paketavi från Ellos.
Gissa vem som blev glad då?
Jag var nämligen tvungen att inhandla en ny baddräkt till påsklovet då min underdel tydligen fått fötter och skuttat iväg...jämfota!
Och när jag nu ändå skulle beställa något passade jag på att titta efter lite vårfräscha saker oxå.
Som gåva när man handlade fick man ett påslakanset.
Jag kompletterade detta med ett extra.
Men snacka om att jag blev missnöjd när jag öppnade paketet och såg att de två seten var olika i färgen.
SÅ trist!!!
Vet inte om det syns så tydligt på bilden men det undre setet är betydligt ljusare än det övre.
Om jag nu blev missnöjd med lakanen så blev jag desto mer nöjd med kökshandukarna.

Jättesöta tycker jag!


Vad tycker ni?



Javisst ja...jag var ju in en sväng på Indiska tillsammans med min dotter i lördags oxå.
Där kunde vi inte motstå att köpa denna söta glaskula som vi hängt upp som prydnad i lilla badrummet.



Tänkte först inte visa er eländet...men jag kan ju inte låta bli att bjuda på en bild iallafall...
Min murgröna som jag vårdat ömt i några år nu har helt plötsligt bestämt sig för att den inte vill vara med längre.
Den ser riktigt EMLIG ut!
Så nu funderar jag på hur jag ska piffa upp fönstret igen...
För så här kan det baske mig inte se ut!!!
Ha en riktigt härlig fredagskväll!
Kram Annica
PS. Kanske tar jag och skriver ett inlägg redan i morgon.Jag måste ju visa hur de nya gardinerna ser ut på plats i köket. Och visst blev det några "fynd" på IKEA! På återseende
PSII. Passerade fantastiska 25000 den 8:e mars och den tickar sakta men säkert på! Tack till alla er som tittar in och till alla er som förgyller min dag med härliga kommentarer!
Dags för en liten utlottning kanske?
Återkommer om det snart!

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att du lever och att du är frisk igen. Vi har inte börjat med utvecklingssamtalen men det är snart dags. Ska däremot börja med nationella proven på måndag i den 3:an jag har. Ska bli jättekul att få se vad de är du har sytt på under veckan. Här har det inte hänt ett dugg här hemma. Kommer inte ens på något som jag skulle kunna fixa. Så fina saker du har shoppat.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Synnøve. sa...

Så gött att få lite nya ord från min skåpsöstgöte igen. Det var länge sen nu.
Jodå man såg färgskillnade på påslakanen. sånt är trist alltså.

Hoppas nu att du är på bättringsvägen med influensa, förkylningar och allt vad det nu är ni drabbats av...
Lider lite med er ska jag säga.

Nu ska jag hoppe i loppekassa.
Ska upp tidigt och bli med maken i postbilen. han jobbar väldans lång dag i morgon....
3 timmar!!!
Så vi far över gränsen en sväng efteråt. Ska bli skönt att komma iväg lite.
Nu säger jag natta till dig och resten.
Kramen Synne.

Nettan sa...

Skönt & se att du lever.
Här har det shoppats, men vad tråkigt med påslakanen =0(.
Tur jag inte köpte det då ;0)

Du är inte ensam om att ha dödat en " murgröna ", har jag med, så skite åkte ut & ersattes med en Sant Paula =0)

Här blir det vila, har bihålsinflammation =0(
Kram Nettan

Viola sa...

Visst vet man att man lever just nu i skolans välrd, hoppas vi f¨år se nya gardineran, trist att ni varit så sjuka, ha en bra helg med de dina, kram

Vecka - Vecka sa...

Bra att du är frisk igen! Men visst missar man så mycket då man ligger hemma i sängen!

Så tokigt med lakanen! Jag har också nångång beställt såna där gratis lakan, men de har nog varit ganska dåliga i kvaliteten, så har bestämt mig för att inte göra det någo mer..

Men handdukarna var som du sa härliga!

ha en riktigt skön helg!

Kram, Lotta

annette sa...

Ja,en vecka sedan sist,och då har det hänt mkt, härligt att Du shoppar lite igen, har Du redan hunnit med en sväng på Ikea? Avis!
Snygga färger på Dina handdukar matchar ju precis Ditt turkosa i övrigt, jäkla tråkigt med lakanen.
Skall bli spännande att se Dina gardiner som Du sydde i flängande fart förra fredagen:)

Kramen på Dej!

annette

Living by Milla sa...

Vad roligt med ett livstecken ifrån dig och vad skönt att du/ni är på benen.

Så tråkigt med lakanen men handdukarna var iaf härliga.

stor kram
Camilla

S o F sa...

Superfina handdukar! Så härliga färger.

Ha det gott!

På min gatan i stan sa...

Ikea är ju alltid roligt! Va många fina saker du visar idag! :-)

Den dalahästen var underbar!!!!!

Kram och ha en fin kväll!!!

Södralycke sa...

Vad trist att påslakanen var i olika färg! Fast kökshanddukarna var ju desto snyggare! Riktigt läckra :)

Hoppas du får en fortsatt skön helg! Kram Johanna

Anonym sa...

Hej! Ja, helgen min har varit bra ändå trots att inte Måns vann igår. Men kanske det går bra i ESC ändå i maj. Vem vet?
Hur har du haft det i helgen då?

Kramar Benita

Anonym sa...

Hej!
Snygga lakan, vad trist att färgena skiljde! Och handdukarna är jätteläckra, jag gillar ju blåa färger och de här är väl turkosa?
Och krya på er allihop!
Hulda

Helena Sjögren sa...

HOHO ! Viktigt meddelande... Intresseklubben noterar : 2-0 till ÖSK mot Bajjen i dagens träningsmatch... TJOHO !!!!!!!!!!!