fredag 20 mars 2009

Hej på er och

-ligt välkomna till trötta gnälliga mig!

Ja, just nu är jag trött på det mesta, det ska jag inte sticka under stol med...


Ute lyser solen men den har jag svårt att njuta av...
Istället retar jag mig på solens strålar som bara stör mig.
Stör min sömn och mitt sinne då jag ser hur smutsiga fönstren är.
Jag ser allt damm som samlas i hörnen.

I vanliga fall hade jag struntat i dammet och bara njutit av solens underbara ljus.
Men nu...nej...
De nyinköpta minirosorna har nästan dött i vardagsrumsfönstret.
Tur man har vackra orkidéer som klarar nästan vilken behandling som helst!
Så man får njuta av året runt utan att kämpa för det.
Om man orkar dvs.
Ok, det är ett väldigt negativt inlägg kanske någon tycker men jag har haft en lång motgångsperiod och när det äntligen börjar ljusna i tunneln så slår det till igen.
Jag är inte döende eller så, så egentligen har jag kanske inte rätt att gnälla...
men efter allt elände med kräksjuka, influensa och annat trist känns det liksom som droppen att åka på scharlakansfeber oxå!
Över 39 grader i temp, ont i halsen och supersvårt att svälja, huvudvärk och så prickar som kliar över hela kroppen...
(visst är jag barnslig men varför måste hårt prövade jag få en barnsjukdom så här när jag absolut inte behöver fler motgångar??!!)
Harmonisk?
Näpp inte jag...
Energi?
Ja tack massor!
(Finns det att köpa på nån nätsajt?)

Och jag som hade sådana planer på att skapa och fixa här hemma.
Och så skulle jag ju lägga upp min utlottning som jag planerade att ha när jag kom upp till 25252 besökare...
Jaja, saker blir liksom aldrig som man tänkt sig.
Men å andra sidan...
Vad gör väl det egentligen...?
tänk positivt istället!
I morgon är en ny dag och den kanske har något bättre i sin famn!?!
Utlottningen tar jag i nästa inlägg istället...
Kram från lilla mig
Annica

16 kommentarer:

Living by Milla sa...

Vännen min, ibland skiter det sig men efter regn kommer solsken. Härda ut! Hm,scharlakansfeber låter INTE kul.Det hade jag som barn och det var inte roligt då heller.

STOR kraaaam!
Camilla

Line sa...

Nämen vilken otur du har.....jag tycker allt du får gnälla hur mycket du vill!!!

STOOOR krya på dig kram

annette sa...

Du får gnälla hur mycket Du vill, det är bra att gnälla när all "skit" bara ramlar över en, det är väl värre med människor som alltid säger att "det är bara bra" även om allt är kaos och eländes elände, men Du orkar i alla fall bjuda oss på väldigt vackra bilder som vi får njuta av. Tack för det!
Hoppas Du nu får en trevlig dag hos Din bror och att febern har gått neråt nu när Du ätit Pc ett par dagar.

KRAMAR, KRAMAR, KRAMAR!

annette

Vero sa...

Jag skickar över lite av min energi till dig... Jag skulle behöva varva ner lite känner jag. Så ta du den så länge.

Ha en underbar dag!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Förstår dig på pricken! Låt det ta den tid som behövs, det blir absolut inte bättre för att man trugar sig till positiva tankar...nej, bättre att allt kommer ut, å sen är det bra...även om det tar lång tid!

Krya på dig, och må så gott du kan!
Kram L

Viola sa...

Du din stackare, ska det aldrig ta slut..gör som jag dra ner rullgardinen eller persiennen, när solen skiner som värst....visst är det härligt med vårsolen, men allt skit som nu syns, fläckar hit och dit, ursäkta språket....ska du itne ta och följa med på bloggträff till storstan i maj, den 23...något roligt att se fram emot, vi är några östgötar som ska åka upp, ska höra av mig till Anette oxå, krya på dig, tycker rejälgt synd om dig! VARM KRAM och krya på dig! VIOLAN

Elzie sa...

Man har rätt att gnälla emellanåt. Jag är också utan energi. Har haft en massa förkylningar och magsjukor i vinter och det har ajg aldrig varit med om tidigare. Tar lite tid innan man kommer igen. Så snart ska du se att både du och jag är i vårt esse igen, ha, ha.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

IKT i min vardag sa...

Åh din stackare :( Jag lider med dig. Med allt som hänt så är du berättigad att gnälla hur mycket du vill!

Stor energikram! ;)

LillaFlisan sa...

Skruttan.......


Jag önskar dig bara allt gott!

krya på dig.....

Kram


Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Men är det scharlakansfeber du fått. Trodde inte att det var någon som fick det nu för tiden. Var jätte längesedan jag hörde det. Vilket fint hjärta du visade på första bilden:). Tror att jag sett det förut. Ska försöka uppfinna några dunderpiller och skicka till dig så att du blir fris länge nu.

Många stora krya på dig kramar från Ullis

Vita hjärtan sa...

Men snälla du....har du råkat ut för scharlakansfeber din stackare....... Här kommer en massa Krya-på-dig-kramar från mig!!!!!
Annemari

Vecka - Vecka sa...

Vad tråkigt det låter! Skickar lite positiv energi till dig!

Kram,Lotta

paula sa...

hej vilken härlig blogg du har .
vad roligt att jag hittade hit:)
ha det bra

Nettan sa...

Visst är det tillåtet att " gnälla " ibland !
Din " barnsjukdom " låter inge vidare, så jag förstår dig & du, hittar du lite " energi " ngn.stans, så snälla...TIPSA MIG !!

Kram Nettan

Helena Sjögren sa...

Aj aj aj! Men du får ta scharlakansfebern som ett tecken på att du ännu är ung och drabbas av barnsjukdomar....

Kryapådigkramar!!!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Din stackare! Ja det är ju inte svårt attt tappa sugen när man är sjuk stup i ett!
Nu måste du krya på dig och hoppas att det inte dyker upp några fler små elaka baciller...
Kram på dig!
Marie