onsdag 25 mars 2009

På benen igen

Hej kära ni!
Nu är jag på benen igen efter min scharlakansfeber.
Ja, jag äter fortfaranden penicillin mot eländet och kliar gör det minsann oxå.
Men på hugget och på jobbet - det är jag!
Idag passade jag och min oäkta hälft på att luncha ihop.
Det har blivit mycket sådant sedan vi började jobba i samma stad.
Och det är riktigt mysigt att få lite tid ihop utan att barnen är närvarande!
Idag strålade solen på oss och vi blev lite shoppingsugna.
Så vips hade vi bränt lite pengar på nya kläder till barnen.
När min oäkta hälft gått tillbaka till sitt jobb traskade även jag mot mitt.
På vägen passerade jag förbi torget där det dagen till ära stod en massa försäljare.
Och jag passade på att köpa ljuvliga tulpaner för 25 kronor buketten.
Jag skojade med maken innan och sa att jag skulle köpa en bukett från honom eftersom han är så usel på att ge mig blommor.
Vilken tur jag har dig som reder dig så bra själv fick jag till svar...
*tokfrans*
Med i kassarna fick det oxå följa några krukor med påskliljor.
Vet inte om jag ska plantera dem ute i kruka eller om jag ska behålla dem inne bara...
Nåja, det går ju alltid att köpa fler:)
Lite björkris blev det oxå.
Förr har jag ju plockat eget ris direkt från björkarna på tomten, men den ena björken sågade vi ju ner i våras och den andra är så hög så jag inte når upp till grenarna.
Tur att man kan köpa sig en liten bunt då...
Förresten...det har hänt en irriterande sak!
När jag orkade titta in här efter att feberyran lagt sig. märkte jag att min besöksräknare inte fungerar längre.
*arrrghhh*
Och jag som nu inte har en aning om hur många som tittat in medan jag legat nerbäddad...
Nåja, det är väl bara till att sätta in en ny och se glad ut!
Ha en härlig kväll/dag/natt/morgon
Kram Annica

17 kommentarer:

annette sa...

Skönt att Du är på "hugget" igen, förstår att det är mysigt att Ni jobbar i samma stad och kan luncha ihop ibland, Ni är ju inte bortskämda precis med att bara vara Ni två utan barn, måste vara skönt.
Tror aldrig den "oäkte" blir omvänd och börjar köpa blommor till Dej, men bra kvinna reder ju sig själv;)
Har Du träningsshoppat inför lördagen? Bra då kanske jag inte slår Dej dom första fem minutrarna i alla fall:)

Sov Gott!

Kramelikram //annette

Nettan sa...

Skönt & se att du är på benen igen !
Försökte kommentera hos dig nyss, men du han före hos mig ;0), vart störd av min dotter då hon fått för sig att testa " välling " på äldre dar *fniss*.
Hon har en kompis som dricker det på kvällarna & va tvungen & testa ;0).

Behöver jag säga att hon nästan " kräktes" !!

Så du ska shoppa på Lördag ser jag ;0)

Kram Nettan

LillaFlisan sa...

Härligt att du mår bättre!

Jag hade också scharlakansfeber för några år sedan och det som var riktigt konstigt med den sjukdomen var efteråt när jag blivit frisk....Då började jag att flaga av all hud i händerna och under fötterna!

visserligen helt ofarligt och smärtfritt men Skitäcklig!

;-)

Hoppas att du slipper denna (helmysko) "biverkning!

Jösses vilken knaskommentar detta blev!

fniss!

Stor kram

Flisan

Design i tid och rum sa...

hej! vad skönt att du mår bra igen..kram Dadda

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du är på benen igen. Så mysigt att kunna luncha tillsammans. Det har vi aldrig kunnat att göra. Vad har du för räknare? Min krånglade förut på bloggen, men allt var ok på susnet som jag har, så jag hämtade bara om koden.

Kramar Ullis

Viola sa...

Vad skönt att höra att du är på benen igen och det låter ju som ditt nya jobb passar bra med mindre stress när det gäller resorna, snart påsklov min vän...då får vi hoppas vi får njuta utav värme och sol, stor kram VIOLAN

På min gatan i stan sa...

Scharlakansfeber låter inte roligt! Usch... :)

Härligt att du är bättre!

Kram!

Elzie sa...

Vad bra att du piggnat till så pass. Scharlakansfeber är inte ofta man hör nu för tiden tycker jag. Otur att "råka på" just den sjukan, hi, hi.
Bra kvinna reder sig själv heter det ju - eller?
Blev också f-ad igår när jag såg att min räknare var utslagen - IGEN!!! Nu har jag tagit in en annan istället som jag hoppas funkar bättre.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

MOONLOVER´S sa...

hallå
skönt att vara på g igen. lät inte så roligt med s.feber*fy* har aldrig haft å vill nog inte ha heller. Ha en fin kväll och trevlig helg på dig

Anneli sa...

Vad skönt att du är pigg igen - scharlakansfeber är inte att leka med, blir man väldigt sjuk av....
Som sagt bra kvinna reder sig själv...
Kram
Annelie

Vita hjärtan sa...

Så skönt att du är bättre och härligt att läsa att ni varit ute på lunch! Har hänt här med någon gång när jag varit ledig att vi ätit lunch, men det är inte alltför ofta tyvärr.

Ha en skön helg!
Kram Annemari

Lallis - liv och leverne sa...

Men söta du. Har du haft sharlakansfeber? Stackare.
Krya på dig, gumman!
Kam Lallis

Anonym sa...

Hej!
Visst, känner igen jämmer och elände med den ena sjukdomen efter den andra!
Och vad svårt det är att dressera karlarna ibland, hihi... Fast jag ska kanske inte klaga, min kommer ju hem med både blommor varje fredag och presenter när han varit borta och till bemärkelsedagar. Men det finns vissa andra saker som han är bekvämare med, t.ex har jag inte fått någon hylla i köksfönstret än, fast jag beställde den för ett och etthalvt år sen!! Jag får nog fixa den själv!
Hulda

Living by Milla sa...

Härligt att du är på benen igen! Barnsjukdomar som vuxen är inte att leka med.
Vad mysigt att kunna luncha med maken sådär på en vardag. Det händer aldrig oss eftersom maken jobbar 16 mil bort.:(

kram Camilla

Helena Sjögren sa...

Skönt att du är på benen igen...

Kram kram

Vecka - Vecka sa...

Vad jobbigt att du varit sjuk. Skönt att det är bra nu!

Låter så mysigt att gå och luncha ihop. Jag har ett sånt jobb så jag inte kan gå bort på lunchen och så jobbar ju maken borta varannan vecka..

Ha en skön fortsatt vecka!

kram, Lotta

Design i tid och rum sa...

Glad Påsk till dig och din familj
önskar Dadda..