söndag 9 maj 2010

Att så ett frö

Det kan ta lång tid innan det gror...
Men väntar man på något gott så kan man inte vänta för länge...
men man kan bli frustrerad;)
* Hemma hos oss är det oftast jag som står för inredningsidéerna.
Men då och då knorrar maken över att jag minsann ska bestämma allt.
Och då får jag ge med mig lite och låta maken bestämma...
*
Ibland brukar jag dock så ett litet frö.
En idé som omedelbart ratas av maken.
Men som efter en månad eller ett år helt plötsligt kommer fram i ljuset på initiativ av maken.
*
Idén om ett vitrinskåp i köket ratades av maken för några år sedan,
barbordet kunde vi absolut inte göra oss av med,
men nu står det på plats och maken är så nöjd så:)
*
Nu har ännu ett litet frö grott klart...
Mitt förslag var att vår gamla bäddsoffa skulle flytta upp en våning och få bli säng åt mellansonen.
Då skulle maken få möjlighet att köpa den där supersnygga soffgruppen som han vill ha i vårt vardagsrum.
*
Hur det gick med den idén behöver jag väl inte säga för det har ni nog förstått...
*
Men nu ekar det av tomhet i vår vardagsrumsdel:)
*
Maken blev så fylld av energi så han trollade upp den stora bäddsoffan på övervåningen i en handvändning i helgen.
( ja riktigt så smidigt var det ju inte och tungt var åbäket oxå så vi var tvunga att hjälpas åt, men nu står den i sonens rum)
*
Och nu är alltså jakten igång.
*

På efterlysningen går att läsa:
Snygg, skön och prisvärd soffgrupp sökes.
Ska passa vår inredninsstil där ekbord, bruna läderstolar , ljusa väggar och lantlig köksinredning ingår.
*
Önska oss lycka till:)
Kram Annica

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det tur när man kan lura männen till att tro att det är de som bestämmer:))))). Lika här. Så kan vi väl inte göra får man höra först men sedan när man väl gör det så blir det sååååå bra.

Kram Ullis

S o F sa...

Fniss. De små fröna måste gro... ;)

Lycka till med soffsökandet. Jag tror det kommer att bli så bra så, när den väl är på plats.

Ha det gott i veckan!

annette sa...

Då är det är bara att fortsätta så små frön så T får lite att grunna på efter att soffan inköpts;)
Finns ju hur mkt soffgrupper som helst men det är inte så många man vill ha efter att ha tittat och provsuttit, så urvalet blir i slutändan ganska så begränsat har jag en känsla av.
Hur går det med trädgården förresten, trädfällning var det den här veckan, men hur blev det med det hutlösa priset på grävningen av trädgården?

Ha en bra fortsättning på veckan!

Kraaam!

annette

Vecka - Vecka sa...

Hoppas ni hittar det ni söker!
Kram, Lotta

Maria sa...

Smart!! Du känner din man väl :)

Mina föräldrar säljer en soffgrupp, som de köpt för 40 000 kr en gång, för 10 000 kr på Blocket. Men den är svulstig och stor, i mörk ek och i mörkbrunt skinn så den passar nog inte hos dig. Knappt använd för den stod i "finrummet", den satt man bara i när prästen kom ;)

Kramar!!

Viola sa...

DU, jag har bara en pinnsoffa a la 1800-tal till försäljning, det kanske inte är något...:0) hoppas ni haft en fin dag, kram

Cc sa...

Hoppas verkligen du hittar den rätta. Själv letar jag efter en liten snygg bäddsoffa men på blocket här finns det aldrig någon. Måste ha dragkrok kärr och bege mig till stockholm vilket inte är gjort i en vändning. Kram,

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja såklart! Jag önskar er Lycka Till i jakten på den perfekta soffgruppen...

Kram
Marie

Sara sa...

Så är det här med man får lura dom lite. Ha en skön långhelg!
Kram