söndag 2 maj 2010

Hoppsan...

Sugen på grillad mat?
Då får du bjuda in dig någon annanstans för här har vår fula murade grill
äntligen fallit samman till en hög.
Ja, inte av sig själv utan med hjälp av maken och ett hårt tillhygge...
*
Vi har haft lite olika företag här för att titta på diverse jobb i trädgården och känner nu att vi är ett steg närmre en trevligare trädgård.
Det firade vi med att tjuvstarta arbetet.
Jag plockade en himskans massa sten - det måste ha varit miljarder stenar!!!- och så grävde jag fram en rabatt.
Ja, egentligen var det meningen att jag skulle gräva en rabatt framför vår jordkällare,
men när jag hade grävt och grävt och grävt så sa det klonk i spaden och under jordmassorna så fanns det en himskans massa sten som låg på rad.
En gammal rabatt var därmed framgrävd!
*
Maken, han fick slåss med grillen han och den var lite motsträvig så det tog sin lilla tid!
Så nu går jag och finurlar på vad jag ska sätta i den lilla rabatten...
*
Tänker mig några trevliga perenner som varje år kan glädja mig:)
*
Jag är ju väldigt förtjust i både rosor, pioner och löjtnantshjärtan så jag måste fundera om det blir en av dessa favoriter eller om det blir något annat tjusigt:)
*
I mina krukor är det än så länge ganska tomt med blomster.
En vit låda med penseér pryder min farstukvist och där står även en blå kruka med härligt gula påskliljor.
*
Men nu när vi är inne i maj så vaknar det där lilla blomstermonstret i mig och skriker
-Vill ha!!!
Blomstermonstret bläddrar i alla blomsterkataloger och inredningstidningar hon kommer över för att få inspiration.
*
Som tur är vet hon att hon har en liten mager plånbok och hon är ganska bra på att hålla i pengarna för annars skulle det lätt kunna gå över styr;)
*
Pioner har jag ju redan på några ställen och just nu är en riktigt lycklig tid.
Jag kan se hur de kommer fram ur jorden och jag vet att inte så långt fram i tiden så står de vackra blommorna där och ger mig av sin skönhet.
*
Vackert är det oxå i träden omkring mig.
Knoppar i äpple- och körsbärsträd.
Snart blommar de...
*

Idag blir avslutningsbilden en lite udda historia.

Någon klåfingrig typ har pillat på min kamera och vips så såg många av mina bilder helt mysko ut!

Men den är ändå lite läcker kan jag tycka: Mitt turkosa fat och det lilla saltkaret av glas där jag satt två pelargonknoppar:)

*

Kram och ha en härlig vecka

Annica


6 kommentarer:

MJ sa...

Det samma här...man vill ju ha allt blommor som finns i blomsteraffären.
hehehe...sista bilder var ju roligt...min dotter har också gjort samma sak..vet inte hur hon gjorde det men men...det bara hon som vet vilken knapp hon använder...

Katta sa...

Pioner suck vad underbart! Här har inte heller införskaffats blommor än i år men det kommer väl. Måste säga att den bilden med lyktorna är jättefin ju så du får nog tacka den klåfingrige lite iallafall :) Kram Katta

annette sa...

Har Du träningsvärk idag efter stenrensningen;)
Förstår att Du är sygen nu på att köpa blommor till rabatten, finns ju hur mkt som helst att välja på, inte helt lätt skulle jag tro.
Härlig inställning i kameran har jag aldrig lyckats med, men det är inte så många klåfingriga i min närhet heller.
Ha e bra dag på jobbet, helst skulle jag vilja vara ledig för solen skiner, men bussen går snart så det är väl bara att dra iväg.

Kraaam!

annette

Viola sa...

Här jobbas det febrilt i trädgården, perenner byter plats och nya köps in, ha en bra vecka, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Undrar vem det klåfingret är:) Härligt att det är på gång med trädgården. Skulle vilja göra massor i vår trädgård, men just nu är vi i planeringsstadiet. Är billigast så:) Väntar fortfarande på den saftiga räkningen fixet av infiltrationen.

Kram Ullis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med en alldeles ny fräsch rabatt att sätta "klorna" i!
Pioner är ju underbart, och doftar så gott... ska bli spännande att se vad du väljer sedan..
Kram
MArie