lördag 15 maj 2010

Sommaren 2010...är den på väg nu??

I morse när jag vaknade hade jag både ett mejl och ett sms från en vän som försökte påkalla min uppmärksamhet.
Budskapet löd:
Vill du hänga med en sväng till IKEA?
Jag var inte sen att nappa på erbjudandet.
Efter två ruskigt trista dagar vädermässigt så var det precis vad jag behövde!
Jag menar, vem kan motstå lite shopping?
(Och det tilltänkta sällskapet kändes ju rätt bra det med;)
*

När Annette kom för att hämta upp mig hade hon en present med till mig.

En jordgubbsplanta:)
*

Men vänta...vad är det där...?!?

*

Hmmmm....
*



En jordgubbscider...?!
*
Annette hade varit så vänlig och köpt mig den enda jordgubbsciderplantan i hela världen:)
*asg*
*
Hon är bra busig den där Annette:)
*
Blev det några fynd på möbelvaruhuset då?
Nja, det billigaste vi köpte var nog fikat: prinsessbakelse och kaffe för en hel femma:)
I inredningsväg blev det en badrumsmatta som maken efterfrågat, en snygg blomkruka från fyndavdelningen och denna fåtölj som bara var såååå skön att sitta i:)
Sista exemplaret var det just nu och jag som ville ha två:(
Nåja, det ger mig anledning att åka till IKEA snart igen!
Självklart blev det lite smått som fick följa med hem oxå och gladast var jag över de hyllplan till tvättstugeskåpen som äntligen fanns i butik!!!
*
Fåtöljen får stå i vardagsrummet tillsammans med vår klippansoffa som just nu fyller ut det annars tomma vardagsrummet.
Vi flyttade ju upp vår bäddsoffa till en av sönernas rum, kanske ni minns...?!
*
Det halvtaskiga vädret som morgonen bjöd på hade blivit strålande sol när vi åkte hem.
*
På hemmaplan hade maken och dotra jobbat på bra med vedklyven.
Jag passade på att ta över när jag monterat klart fåtöljen.
Det är lite som meditation att stå där uppe i skogen och klyva ved!
Och efter montering av IKEA-möbler så kan man behöva lugna ner sig...
*
Efter middagen åkte vi bort till återvinningscentralen för att lämna en himskans massa skräp-
det har en tendens att bli en del förpackningar i en storfamilj!
*
Efteråt kände vi oss så nöjda med dagens arbete så vi köpte med oss en kartong med glass och åkte ner till hamnen för att avnjuta dem.
Det var glassbåtar såklart
*fniss*
*
Det var ganska mycket liv och rörelse i vår lilla hamn.
Många "semesterfirare" bor ju på vår camping hela sommaren och har redan ställt upp sina husvagnar/bilar men även en hel del djurparksbesökare var nog på plats.
*
Det var ett helt makalöst fantastiskt skådespel vi fick se på himlen och jag tänkte bjuda på några av bilderna jag tog.
*
*

*
*
*
*
*
*
*

Ren njutning både för öga och själ...

*
Kram Annica

12 kommentarer:

Sara sa...

Vilken härlig dag! Kul med ciderplantan :-)
Kram

Stina sa...

Underbart! Vi ska också till IKEA snart. Det ser jag fram emot.:-) kram Stina

Anonym sa...

Härliga bilder du bjuder på.

Krams!

S o F sa...

Tack för underbara bilder Annica! Där hade jag gärna suttit också och ätit en glass-båt. :) Hi, hi. Kul tänkt av dig att äta något så passande.
(om det nu var sanning...)

Ha det gott!

Möllebacken sa...

Hallå Annika. Det var ett litet tag sedan jag hälsade på dig. har varit lite slarvig med att hälsa på hos andra. Rättare sagt så har tiden varit knapp. HELT UNDERBARA bilder från hamnen. Gillar verkligen den med halva båten med rött kapell.
Tydligen så har ni mer vår längre upp än vi nere i Skåne.
Ha en trevlig söndag.
/ Kram Pella

annette sa...

Klart jag tog en stor planta från jordgubbsciderplantan, man skall ju nypa i början på säsongen så blir skörden större framåt sommaren;)
Vad mkt Du hann med efter Ikea, ibland behövs det bara lite shopping så kommer det ny energi.
Får nog ta tag i ommöbleringen så jag får köpa en fåtölj,man satt ju urskönt i den.
Ingen fara med däcket tror jag, var och tvättade bilen nu på morgonen och inspekterade, verkar vara så att fälgen fått sig en smäll där luften gick ur, lite riktning så är det fixat!!
Underbara bilder Du tog nere i hamnen båtar, vatten och så den fantastiska himlen, idag är ordningen återställd, lite kallt och grått!!
Ha nu en skön dag!

Kraaam!

annette

Katta sa...

WOW! En jordgubbsciderplanta! Vilken fantastisk vän som gav dej en sån :D Såna vänner ska man vara rädd om.Kram Katta

Viola sa...

Låter som ni hade en härlig trip, ljuvliga naturbilder, kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så många härliga bilder. Klart att du var snabb på att hänga med till IKEA.

Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Alltid kul att åka till Ikea! Vilka härliga sommarbilder!

Kram, Lota

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig planta! Undrar om det är så på alla jordgubbsplantor??? :)) Jag måste nog köpa en sådan!
Och vilka vackra bilder från ett underbart Bråviken!
Kram
Marie

Cc sa...

Verkligen en njutning för ögat med de vackra bilderna. Jag hade med hakat på, det blir inte ofta ikea nu men snart öppnar de en ny butik i stan då hoppas jag på att det är mycket nytt och mer. Kram