onsdag 5 maj 2010

Hemma hos oss ser det just nu ut som...
ja, jag vågar inte skriva det men det innehåller en hel del fula ord om man så vill;)
*
Ja, jag kan ju inte bara skylla på våra söta och på många sätt härliga barn men jag är nog böjd att ge dem skulden för en stor del i stökeriet!
*
Denna gång är jag dock lite villig att inte skylla allt på min familj och inte nog med det : ta på mig en liiten del av skulden...
*
I tvättstugan råder just nu totalkaos.
Vår halvårsgamla, svindyra tvättmaskin har liksom börjat protestera.
Ja, det var för några veckor sedan den började felkoda.
Och vi felanmälde såklart.
Men så hade det blivit fel på felanmälan.
Och maken fick ringa igen...
och efter att han rapporterat in alla uppgifter som kvinnan på andra sidan linjen vill ha så frågar hon var vi bor...Norrköping...? Nej där har vi ingen service. Vi kör bara i Sthlm, Gbg och Malmö.
*
Gissa om min kära make muttrade lite...?!!
*
Han knappade in det nya numret han skulle ringa bara för att mötas av att telefontiden gått ut för en minut sedan.
*
Japp!
Behöver jag säga något mer?!!
*
Idag var tvättmaskinsreparatören här iallafall.
Domen löd: pumpen är helt paj, måste beställa en ny. Återkommer nästa vecka.
*
Tre veckor utan fungerande tvättmaskin i en fyrabarnsfamilj...
*suck*
*
Inte undra på att man inte orkar bry sig till slut!
*
På vår övervåning har vi ju alla husets sovrum.
Vårt rum, dottern dito och även äldste sonens är ommålade och fixade sedan vi flyttade in.
Återstår då de två yngsta sönernas rum.
Vi har stora planer.
Vet hur jag vill att det ska se ut.
Kruxet är bara att den säng jag vill köpa till min minsting inte verkar finnas...
Ja, ingen har ritat den än alltså...
*
Jag letar med andra ord vidare i jakt på något som faller mig i smaken.
*
Med andra ord är det stillestånd på inredningsfronten just nu, men lite piff och puff i befintliga rum är ju alltid på gång.
*
I vår övre hall står min tonårskärlek Klippansoffan från IKEA.
Den har nu blivit iklädd sommardressen.
*
Kuddarna har fått nya överdrag.
Eller nya och nya.
Nya för mig är de, men egentligen är det sunt och härligt återbruk då jag fyndade en hel hög med härliga broderade gamla spetsörngott på loppis.
Vissa hade t.o.m mina initialer:)
*

För ett par timmar sedan satte jag mig på trappen och tittade på medan min känguruson skuttade runt på en av våra studsmattor.
Det är verkligen en riktigt bra investering de där studsmattorna för alla barnen bara ÄLSKAR att skutta runt på dessa!
*
Jag passade på att plocka med mig kameran för att dokumentera skutteriet och tog sedan och tassade iväg till andra sidan huset för att fota de tulpaner som lite förvånansvärt letat sig upp.
*
Som ni ser har jag inte fått fason på min kamera än men jag letar och letar efter vad den klåfingriga ändrat på.
*
Tycker bilderna är läckra men vill så gärna ha kontroll på kameran så jag får bilderna som jag själv vill ha dem!
*
Kram Annica

8 kommentarer:

Stina sa...

Fy vad jobbigt när det strular med sådana där saker.
Hoppas att det löser sig...SNART!
Kram Stina

annette sa...

Ni har oflyt med maskinerna, skit att en pump inte finns på lager så den kan sättas in direkt, kanske var för fin maskin Ni köpte. I en fyrabarnsfamilj kanske Ni skulle köpa en fastighetsmaskin ;)
Du kan kanske snart blir berömd för Dina alldeles ega tolkning av saker och ting vad gäller fotograferingen;)
Kraam!

annette

Cc sa...

Ja fy att vara utan tvättmaskin finns inget värre, lika så damsugare. Diskmaskin har jag inte haft någon, så jag kan inte säga hur det skulle vara att vara utan den. Här vill jag göra massor men inget kommer fram, försöker just nu bara ta laddning. Kram

Viola sa...

Vilken osis med nya maskinen, dötrist helt enkelt, hur har du det...hoppas samtalen börjar bli klara..kramen

Nytt och Slitet/Louise sa...

Förstår din panik när du ser tvättberget resa sig, jag tar i trä varenda gång jag tvättar och undrar hur länge maskinen ska hålla,för den maskinen kan man bara inte undvara.

Den där sängen som inte finns ännu, den kanske väntar på att du tillverkar själv, din karl var väl händig om jag inte minns fel;)...om du nu inte ska tvätta några veckor framöver vill säga;)

Hoppas du får ordning på tvätteriet och kram på dig!!

Katta sa...

Fel på felanmälan ;D Kan man inte reklamera maskinen när den pajjat efter så kort tid? Har du kollat med en snickare vad de tar för att bygga en säng om du gör skissen själv? Tycker också det finns dåliga barnsängar man borde kanske bli barnsängsdesigner ;) Tycker bilderna ser lite koola ut som om du photoshoppat dem med flit fast jag förstår du vill ha kameran som den ska vara. Ha en bra och mindre strulig fortsättning på veckan den går över min har varit lugn och bra denna vecka även om förra var totalstrulig. Kram på dej, Katta

Unknown sa...

Men stackars er, jag kan bara tänka mig hur mycket tvätt som samlas på hög...
Det var iallafall roligt att hitta hit:-)
Ha en riktigt mysig helg!

Cc sa...

Vad konstig att du inte får uppdateringarna, fast kan det bero på att jag varit dålig på att göra inlägg. Dagarna går så fort, så jag hinner inte med. Massor att ta igen här. Fy, men det är bara att bita i det sura då man legat på latsidan. Kram