söndag 30 maj 2010

Vilken härlig dag!

Om det var för oss mödrar som solen sken så vackert idag vet jag inte men jag väljer att tolka det så:)
Oh, vad ljuvligt skönt det varit!
En hel del har blivit gjort i trädgården.
Det har hackats ogräs, rensats rabatter, fixats med trappa och klyvts ved.
Dagen till ära fick jag en så fin gåva från mina älskade barn.
En miniros och en dikt.
Dikten fick mina ögon att tåras...vilka härliga ungar jag har!
*
Inlägget idag bli kort...till skillnad från de flesta andra inlägg jag skriver i denna blogg.
Tiden räcker inte till till något "these days".
Jobb, jobb och åter jobb.
Så är det i lärarsvängen!
*
Men snart så... då tar jag semester från skolbarnen och ägnar mig åt "mitt eget liv".
*
Kram på er
Annica

9 kommentarer:

annette sa...

Hoppades ju att solen sken för oss alla soltörstande förstås;)

Ha en bra vecka!


kram

Tigris Predikantan sa...

Härligt när barnen firar mor sin! Själv är jag helt nöjd med allt och att barnen var hos oss!
:)

Stina sa...

Härlig blomma du fick.:-) kram Stina

emilias gömmor... sa...

Fin liten miniros!

Kram Mimmi

Katta sa...

Visst blir man glad för vad ens barn gör för en, jag fick också rosor av mina men måste säga att det bästa är ändå kort och det de skriver i dem är det som rör mest. kram Katta

Cc sa...

Härligt att bli uppvaktad av sinna barn och jag håller med dig tiden vill inte riktigt räcka till nu när vädret är så underbart. Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det var verkligen fint väder... Underbart att det är så när man är ledig.
Och så fint du fick av dina barn!
kram
Marie

Viola sa...

Verkar som du fick en härlig söndag, tänkte på dig härom dagen när jag fick in min turkosa tillbringare...:D trodde nästan att du skjulle komma farandes...ha en fin dag, KRAM

Vecka - Vecka sa...

Fin blomma!
Kram, Lotta