lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen

Ja, maj månad är väldigt välkommen, men så skön vet jag inte om den är idag!
Här har det mest bjudits på blåst och kyla:(
*
Efter en titt tillbaka i arkivet kan jag bara konstatera att den första maj förra året inte bjöd på några soliga, vackra bilder heller för den dagen höll jag på och måla vår trapp...
men de bilder som jag bjöd på senare under maj visar på en riktigt härlig solig månad:)
* Idag har vi haft en kille här som tittat på tomten.
Snart kanske vi är igång med de grävarbeten som ska göras.
Det ser jag fram emot!
*
Hoppas din dag varit bra!
Kram Annica

7 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Ja, låt oss hoppas att maj kommer med lite värme! Härligt foto.
Fint kort på katten ni haft!
Du har något att hämta hos mig...
Ha en fortsatt skön helg!
Kram!

Synnøve. sa...

Vänta några dagar till bara. När Maj skakat av sig aprilkläderna ordentligt slår det till....
Solen skiner här idag med. Hoppas den sitter där på himlen hela dagen.

Så skönt de händer saker hemma på eran tomt nu. Vad ska ni göra?

Nu ska jag njuta en fika på verandan. I solen.
Kramen Synnöve.

Katta sa...

Jag har kollat på bilder jag tagit från den här tiden förra året och året innan och då blommade körsbärsträden och jag tror med Magnolian blommade men inte i år, tror de tar det lite lugnare i år kanske. Så fin bilden på din James är där under, han kanske vaktar över er som er kattängel nu det gör i alla fall vår katt ;) Ha en bra solig dag, kram Katta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig - den värmer. Vädret hos oss var inte heller det bästa igår, lite sol, lite blåst och så några regnstänk. Din vackra bild på pionerna bådar gott. Låter spännande med ert tomtprojekt......
Önskar dig en fin vecka.
Kram/Marita

Vecka - Vecka sa...

Ja huu, kallt har det varit här idag också. Men vi har ändå lyckats få en rabatt gjord!
Ha en skön söndag!
Kram, Lotta

annette sa...

Ja, men vi behövde bara komma till 2:a maj så blev det en toppendag!!
Skall "grävarn" äntligen komma nu, var ju på gång förra året om jag inte minns fel, blir kul förstår jag att få ordning på det som fått stå tillbaks för annat, spännade!
Hoppas Du fått njuta av dagen idag!

Kraaam!

annette

Sara sa...

Hej

Jag vill också ha mer värme. Idag har det iaf varit okej. ha en fin start på veckan!
Kram