måndag 14 juni 2010

Nedräkningen har börjat...

Men än känns det som det är ganska lång tid kvar.
Ja, till semesterna alltså!
Förra veckan var helt hysterisk!
Jag skrev åtgärdsprogram och omdömen på löpande band.
Skolavslutningarna avlöste varandra, en efter en.
Och så kalasades det en hel del...
Upp tidigt och sent i säng -
hela veckan.
*
Nu har lugnet lagt sig och vi avslutar läsåret med efterarbete.
Varvar ner.
*
Det känns skönt!
*
Snart blir man människa igen;)
*
Jag måste ju visa er en bild från helgens kalasande.
Det är barnen och mina farföräldrar som fastnat på bild.
Min kära farfar fyllde 84 i lördags och vi var där och firade honom med presenter.
*
Med oss hade vi även en ljuvlig blombukett till farmor och farfar som firade 60 årig bröllopsdag förra veckan:)
*
Åren går men kärleken består:)
*
I förra inlägget visade jag min då uppgrävda, tomma rabatt...
*

Igår fick jag äntligen ner lite jord.
Ja, lite och lite...
det blev ganska mycket jord som gick åt för att fylla den!
*
Maken och jag tog en sväng inåt stan och köpte lite vitt dekorgrus som jag lade in mot husväggen igår.
*
Och idag trotsade jag kylan och gick ut och grävde ner lite växter i rabatten.
En campanula i vackraste lilablått får samsas med ett par lavendel och några dahlior.
Lite mer kommer ner så småningom men då får det nog bli lite varmare...
för hu så frusen jag kände mig!
*
På vår trapp har två av krukorna fått innehåll i form av söta rosa blommor.
Har inte en aning om vad de heter eller hur man sköter dem och det visste de inte på Bauhaus där jag köpte dem heller...
*suck*
*
Kram Annica

8 kommentarer:

Stina sa...

Så gulliga barn du har.:-) Kram Stina

annette sa...

Vilken jättefin bild på Din farfar och farmor med alla barnen, toppenfin.
Hoppas verkligen att det blir varmare snart så Du får plantera mera, urdåligt att personalen inte vet hur man sköter blommor som affären säljer, men det visar sig nog. Jättevackert blir det i alla fall!

Ha en bra dag!

Kraaam

annette

Cc sa...

Inget höjdar väder alls, håller med om att det är kallt. Fryser om fötterna men ändå inga strumpor för det är ju sommar...eller. Kram

Viola sa...

Här har jag avslutat min kväll med middag på Manesa med kollegorna, så nu är man tjänstledig ett helt år..ska bli så skönt att bara få jobba med butikerna, ha en fin onsdag, kramen

Drömmen om ett torp sa...

Fin bild på dem :)

Titta in om du vill, börjat om på ny kula...kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev i rabatten! Nu växer det nog så det knakar...
Kram
Marie

Vecka - Vecka sa...

Borde också skaffa lite mera blommor tror jag.. Fint!
Trevlig helg!
Kram, Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin bilden var men skuggningen längst ut. Så skönt att du nu får räkna ner, behövs efter ett hektiskt läsår.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis