torsdag 3 juni 2010

Alltid är det nåt...

som ska jäklas...
*
Tiden bara svischar i väg.
En vecka kvar till skolavslutning och det innebär bråda dagar för mig.
Vad händer då?
Jo, mellansonen trillar på skolgården, får armen under sig och bryter båda benen i sin högra handled.
Sjukhusbesök bestående av röntgen och stödgipsning.
Sedan väntar vi på operation som ska bli av på kvällen eller under natten men som till slut blir av dagen därpå.
*
Idag har jag varit hemma med sonen som har värk i armen.
Det var skönt att få sova ut!
Gårdagens sjukhusrum erbjöd inte mycket sömn även om sängen var hyfsat bekväm...
*
På eftermiddagen blev det tandläkarbesök med minstingen som slagit i en tand...
*
Och efter det passade jag på att lura in hela familjen på Indiska för att handla ljuslyktor som ska hänga på altanen när den är färdig för sommarliv!
Det blev några i blått och några i klart glas.
*
Ikväll har jag flängt runt på en stol, med hink innehållande fasadtvätt i ena handen, och en tvättsvamp i den andra, i hopp om att få bukt med allt det fula solkiga som envisas med att försöka ta över våra vita träbjälkar.
Maken kom sedan med högtrycken och spolade rent.
Riktigt nöjd blev jag inte men det är betydligt vitare nu än förrut!
*
Kanske räcker det med en trasa i morgon och så kan jag sedan hänga upp mina gardiner på altanen:)
*
Efter besöket på Indiska var vi inne en sväng på Plantagen.
Tidigare i veckan var jag och maken inne på Blomsterlandet och en handelsträdgård utan att jag hittade något som jag ville ha...
Men nu fick jag en hel del blommor med mig.
Några stjärnöga i ljusa kulörer blev det såklart efter att jag förra sommaren köpt det för första gången och blivit så nöjd med blommorna som blommade HELA sommaren!
Årets färgser blev som ni kanske ser rosa, lila, blått och vitt.
*
*
Visst är de söta?!!
*
Min favoritfärg:)
*
*
Lite rosa oxå:)
*

Några av mina krukor är färdigplanterade.

Här får ni se ett smakprov på hur det ser ut i två av mina trälådor
(fyndade på Coop Forum för en tjuga stycket för nåt år sen)
Lite glest ser det ut just nu men om det blir som förra året så kommer det att bli så vackert så!
*
Resten får ni se en annan dag:)
*
Kram Annica

7 kommentarer:

Cc sa...

Oj ingen rast eller ro hos dig heller. Fy bubblan att de gör illa sig ny inför sommarlov och allt. Hoppas de båda mår bättre . Kram

Märta sa...

Oj vilka olyckor ni har råkat ut för! Hoppas att det går bra och att det läker fort och inte gör ont.
Gillar dina blommor kanske vore det något för mig också!
Förstår inte att det ska vara så mycket jobb borde försöka hitta några stunder för lite vila också.
Ha det så gott!
Märta

Viola sa...

Det var förfärligt vilken osis ni har nu i familjen med skador, ha en skön söndag, kram

Stina sa...

Nää, AJ AJ AJ...vad ont!
Hoppas att ha kryar på sig snabbt.

Fina bilder du tagit.:-) Kram Stina

annette sa...

I och för sig underbart med aktiva och rörliga barn, men lite otur har Ni dock haft nu, fast jag känner ju igen det sedan jag var barn, (och s.k vuxen:), är/var det inte armar och ben så var det att sy ihop skallen eller ansiktet;-)
Underbara bilder som dock visar att sommaren är på väg hemma hos Dej, väldigt vackra blommor.
Hoppas nu att Du fixar allt som hänger efter i skolan fram till examen, säg åt barnen att inte göra så "rejäla" skador nu ett tag!!

Ha en underbar söndag!!

Kramar!

annette

Katta sa...

Stackars sonen, jobbigt med gipset när sommaren är här och det ska badas med. Du verkar ha fullt upp hela tiden, hoppas det blir lite lugnare när sommarlovet är här snart. Kram Katta

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din hälsning hos mig. Nu får vi verkligen hoppas att ni haft er portion olyckor för ett bra tag framöver - hoppas att båda barnen mår lite bättre nu. Så fint du planterat i dina lådor, hos oss är det vita pelargoner som gäller.
Önskar dig en skön vecka.
Kram/Marita