söndag 27 juni 2010

Livslust...


Sakta börjar den krypa tillbaka i mig...
Livslusten
*
Fyra dagars sol under fyra dagars ledighet är ju ingen dålig start på semestern!
*
Frukost på altanen, lunch på altanen och middag på altanen.
Då känns livet lite extra ljuvligt!
*
Idag började jag dock morgonen med en dusch och sedan gick jag ut på balkongen för att få mig lite sol:)
*
Iförd endast bh och trosor hoppades jag att jag inte skulle skrämma ihjäl någon
*fniss*
men då det är ganska insynsskyddat så hade nog vederbörande behövt kikare för att kunna spana in mig...
och då får de ju liksom skylla sig själva;)
*
Vår balkong är en sådan där outnyttjad yta som jag gång pratar om att börja göra i ordning.
Men mycket snack lite verkstad som man brukar säga...
*
Vårt hus är ju lite av ett fuskbygge...som jag tidigare nämnt otaliga gånger här på bloggen.
Som tur är har vi åtgärdat allt invändigt ( och vissa saker utvändigt )så här går nu att leva normalt liv!
Men balkongen är den sak som då ännu inte är åtgärdad.
Trots att huset är så pass nytt att inget murket trä borde finnas så har vi tvingats riva delar av altanen och snart är det alltså balkongens tur.
*
Jag kan inte förstå hur man kan ge sig på att bygga ett hus när man inte har kunskap om hur man ska göra!!!
Är det den sk. Timelleffekten?!?
*
Nåja, i dagsläget används inte balkongen men när vi bara får bukt med de där tvärslåarna så...
*
Då är det dags för piff och puff att hälsa på:)
*

Från balkongen ser man ner på altanen där vi ju bytt ut alla de murkna stolparna och ersatt dem med nytt friskt trä.
Altanen är guld värd somriga dagar:)!
*

Då sitter jag där och njuter av den vildvuxna prakten runt omkring:)
*
Sista arbetsdagen för terminen var i onsdags (för mig) och nu njuter jag alltså av en härlig semester:)
*
För att riktigt semesterfira köpte jag en present till mig själv...
ja, eller två var det väl egentligen.
Jag köpte mig nämligen två nya ord.
Jag vet inte vad det är med mig och ord...
Kanske är det läraren i mig som går i gång på bokstäver;)?!
*
Orden H O M E och L Y C K A följde med hem till mitt och där blev det lite lek med bokstäverna innan de framställdes i rätt skepnad.
*

Hem och cykla?
Nej, nu blev det väl tokigt ändå?!!
*

Hem o lycka var vad jag hade i åtanke när jag köpte orden:)

*


Ordet lycka hamnade på altanhyllan.
*


Och ordet hem sitter i mitt ena köksfönster.
*
Var o:et tog vägen förtäljer icke historien...
*
Midsommarafton firade jag och de mina hos min lillebror.
*


Som sig bör åts det sillunch på dagen.

Det lektes lekar.
Och det grillades på kvällskvisten.
Barnen fick dessutom bada i poolen och fiska fiskdamm:)
*
En bra dag med andra ord!
*

Midsommardagen bjöd på shopping då vi bestämde oss för att åka inåt stan och köpa en grill.
Vi har länge velat ha en grilltunna men några sådana har ju inte direkt funnits på marknaden...
ja, inte i min prisklass iaf!
*
Nu står det hos oss iallafall:)
och vi har invigt den i kväll!
*
Att grilla hör ju verkligen sommaren till!
*
Något som oxå hör sommaren till är alla dessa goda bär och frukter som jag frossar i!
Jordgubbar, körsbär och hallon är tre verkliga favoriter!
*
Hoppsan, här har en bild hamnat fel men what the...
Jag har börjat fundera på hur jag ska puffa min hylla.
En liten pippijågel har fått ta plats på kanten.
*
När vi hadlade grillen så hittade jag dessa trevliga skålar som jag inte kunde motstå.
20 kronor för den stora och en tia för den lilla.
Som hittat!
*

Såklart måste vi inviga den omedelbums.
Så idag åkte maken och storaJ och köpte 3 liter jordgubbar.
*
De slankt raskt ner i magarna på de tre sönerna och maken.
(och mig själv förstås;)


Mmmm...

Det smakar sommar!

Kram Annica

7 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Mums!
Grattis till sommarlovet! visst är det härligt att ha så många veckor framför sig!

Nu är tydligen en värmebölja på väg också så man kan väl inte annat än tacka och ta emot...

Ha en fin sommar!

Kram

Flisan

annette sa...

Vilka underbara inlägg Du gjort under helgen har nu läst alla och njutit av alla Dina härliga bilder och skrivna rader, blir ju riktigt glad.
Skönt att "livslusten" börjar komma, här är det inte riktigt ok med den saken, men det får jag ta tag i bara jag "sanerat" hemma efter en vår där nästan inget blivit gjort.
Kanske känns bättre när det är klart, hör och häpna, jag har kostat mej lyxen att anlita en fönsterputsare som kommer på torsdag. Nästan så jag svimmar själv;)

Kramen//annette

S o F sa...

Härligt Annica att du tankar kraft och solljus! :)

Nu är det verkligen sommar och tänk att vi fick en hel midsommarhelg med stabilt och vackert väder - minns inte när det var så senast.
(fast hela Sverige kanske inte hade det som vi här i Götaland.?)

Jättefina skålar!
Fast för mig hade gärna bokstäverna fått bytt plats - jordgubbar i den lilla och grädde i den stora. ;)
(det är ju så vi LCHF:are äter)

Önskar dig många fler sköna dagar!

Stina sa...

Jag tycker att allt ser så mysigt ut.:-) Kram Stina

Vero sa...

Hahaha... ja förstå du om en struts kommit och knackat på hos mig. Jag hade minst sagt blivit förvånad.

Du, det är grädde som det skall stå på den stora... *fniss*

Så fint du fixar och donar.

Ha det gott!

IKT i min vardag sa...

Här har redan två veckors sommarlov avverkats. Vilket härligt inlägg Annica :) Roligt med bokstäverna, jag har HOME redan och borde nog köpa till några och göra mina egna ord...hem och cykla hihihi...

Idag är det mulet och som gjort för en shoppingtur, på fredag kommer supervärmen 30 grader...puhhh.

Kram LInda

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din hälsning hos mig. Vilka härliga bilder du bjuder på och er midsommarafton låter verkligen lyckad. Jättefina skålar och vita bokstäver du köpt, min bärfavorit är hallon (gärna med ovispad grädde till.....).
Önskar dig en fortsatt skön vewcka.
Kram/Marita