tisdag 29 juni 2010

Om snälla, och elaka "monster"

Ja, det är ju inte så snällt att kalla dig monster min kära vän
så du får förlåta syftningsfelet Annette!
*
Idag var nämligen snälla Annette här,
hon slog en signal för att kolla att jag hade lust att få besök av henne och en nybakad jordgubbspaj.
Och det erbjudandet är ju svårt att motstå.
Jag gillar jordgubbar och paj
och Annette är inte så pjåkig hon heller;)
*
Hur som helst hade vi några riktigt härliga timmar sittandes på min altan:)
*
Och vår vänskap har jag bloggen att tacka för:)!!
*
"Någon"som inte står högt kurs hos mig just nu är denna tingest.
Symaskinen från h-etet...
*
Igår kände jag mig oerhört inspirerad att utföra stordåd i inredningskreativitet.
Men då ska den jävlas minsann...!
*

Ja, det gick bra till undertråden tog slut men sedan...

*

Ja, det gick så långt att jag la upp ny status på facebook: Går det att strypa en symaskin?...
*
Nu får mitt projekt vila till jag hämtat andan och orkas tampas med den igen.
*
Nåja, jag har fullt upp med annat just nu iallafall...
*
Som att njuta av sol och ledighet t.ex.
Jag vattnar mina blommor och har det bra med en bok på altanen.
*
Vad tycks om min nya vattenkanna förresten?
Inköpt på ett ställe där jag inte trodde jag skulle hitta någon.
City gross är bra till mycket!
*
Kram Annica

7 kommentarer:

Suzan sa...

Vattenkannan är jättefin.
Jo tack du, jag har också en symaskin som man har lust att strypa. Ringde i desperation min syster för att få låna hennes istället. Tur att hon finns, goa syster.

Ha en fortsatt bra vecka och njut på din altan.

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ju inte alltid som de där attans maskinerna vill som man själv vill. Det gäller att stryka dem riktigt medhårs så kanske de vill vara med. Tur att du i alla fall fick en trevlig dag med trevligt besök.

Kram Ullis

Design i tid och rum sa...

Tack för besök hos mig.
Jag är jätte nöjd med fåtöljen Det är första gängen jag köpte en möbel.
Jag måste säga att jag kämpar med dem nya inställningar på blogger.Dem har ändrat mycket inne,så jag har ingen aning hur jag ska förendra färgen och texten i min profil,vill gjärna ta bort dem rosa bokstäver i layouten..igentligen vet jag hur man kommer in men inte hur man bäkreftar förendringen.Har du problem eller du kan redan ??
kramar D

...jag gillar också City Gross,och ibland fyndar jag med.

Stina sa...

Jaja...Jaa, stryp den, hota den, stick den med nålar, eller gasa på så den får spader. Jag vet hur de där maskinerierna kan vara. Ta en tråd och vrid om runt halsen på den, vet ja´.:-D
Kram Stina

Katta sa...

Ha ha :D Har tyvärr inte hunnit med FB på några dar så det har jag missat :) Jag är sömmerska så kan kan svaret, tyvärr går det inte att strypa symaskinen men man kan slå sönder den eller klippa sönder sladden. men det är rätt dumt för då måste du sy klart den där otroligt söta vimpeln (visst är det?) för hand och det tar längre tid. Lycka till kraam Katta

Vicki sa...

Har du träffat din vän via bloggarna?? Trevligt sätt i så fall!!

Vicki

AnnaKK sa...

Hej, och tack för kommentaren du lämnade i min blogg igår. :-) Så det var du som fick smaka på Annettes jordgubbspaj!? Den såg verkligen god ut på bilden i hennes blogg!

Hoppas symaskinen "snällade till sej" sen!? :-)

/AnnaKK
http://annakk.blogg.se