lördag 31 juli 2010

Födelsedag

För 12 år sedan gick bilen en tidig morgon mot Mälarsjukhuset i Eskilstuna där äldste sonen efter bara ett par timmar såg dagens ljus för första gången.
*
Regnet formligen öste ner den dagen...
Men sedan dess har vi haft tur med kalasvädret nästan varje år.
*
Igår regnade det och var allmänt trist.
Och idag på morgonen såg det lite halvdant ut.
*
Jag förberedde kalaset för släkten med att traditionsenligt göra pastasallad och baka en tårta.
Och när jag står där och lägger min sista hand vid tårtan så ser jag hur solens strålar tar sig igenom molnen och helt plötsligt är himlen blå:)
*
Sonen är nöjd och glad efter en härlig dag tillsammans med närmaste släkten.
Och finfina presenter fick han oxå:)
*
Kram Annica

4 kommentarer:

S o F sa...

"Efter regn kommer solsken...". Perfekt timing alltså.

Låter som en fin dag för sonen och tårtan ser gooood ut. :)

Varma kvällshälsningar!

Levindas Värld sa...

Ja ibland är man faktiskt förtjänt av lite tur också :)

Härligt att solen tittade fram på födelsedagen!

Jag tycker verkligen du ska få "tummen ur" och ha loppis, det är verkligen hur kul som helst :)

Igår hade jag och syrran loppis igen, andra gången nu och vi är helt sålda på att ha gårdsloppis...haha! Det är så jädra trevligt och skoj :)

Ha en skön söndag!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mums med tårta, hembakad med...
Hoppas du får en fin söndag.
Kram

Vecka - Vecka sa...

Grattis till sonen!
Kram, Lotta