lördag 27 augusti 2011

Dagens fynd

Precis som förr går även i år Svintuna marknad av stapeln sista helgen i augusti.
*
Jag och lillsonen tog en promenix tillsammans för att köpa närproducerad honung samt en strut med brända mandlar:)
*
Och jag passade såklart på att spana in loppisstånden.
*
Förutom en soffa (som jag inte köpte...) så hittade jag bara en sak...
*
En lampa för 25 spänn i rätt stil och färg blev min.
*
Kanske får den förbli lampa eller så kanske den får byta skepnad och bli en ljuslykta istället...
*
I morgon går jag en sväng igen... det brukar poppa upp lite nya saker dag två.
*
Kram Annica

8 kommentarer:

annette sa...

Vaaaaaaaaaaaaa! Bara en lampa, fanns det ingen konstig vävstol eller så i år;)

Kraaam!


annette

Stina sa...

En stor kram till dig goa gumman. Stina

Viola sa...

Det var ett läckert inköp, ha en skön kväll, kram

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning. En sådan vacker lampa du hittat !
Önskar dig en härlig vecka - kram/Marita

Lönnen 13 sa...

Den blir fin vare sig du har den som lampa eller lykta, tror skenet i den blir fin som lykta.
Brända mandlar är ju ett måste när man går på marknad tycker jag, mums.
Kram Anneli

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Har tänkt flera gånger att åa på den marknaden, men det blir aldrig av... tyvärr
Kram
Marie

Levindas Värld sa...

Hur som är det ju väldigt spännande att gå på marknad och loppis där man vet ATT det kan dyka upp nåt udda och fint som man bara blir så glad över att få fynda :-) Ibland fyndar man mer å ibland mindre. Kul att du hittade lampan iaf, för det är rätt trist när man beger sig ut på skattjakt och inte hittar nånting alls :-)

Ha en fin helg!

Vecka - Vecka sa...

Ja ibland hittar man mera, ibland mindre. Riktigt fin var den i alla fall!
kram, Lotta