onsdag 17 augusti 2011

Tuuuut tuuuut

så har tåget som tuffat på under sommaren (dvs jag) ökat takten igen...
Skolstart för eleverna först i morgon men redan igår började jag med de första utvecklingssamtalen.
Och även om det tar lite på krafterna så är det verkligen underbart att träffa alla härliga ungar samt deras föräldrar och sätta upp riktlinjerna för en ny termin:)
*
Under sommaren har vår skola byggts om och vi kan väl säga som så...
det blir aldrig riktigt som planerat när hantverkare är inblandade!
*
Vi har med andra ord levt i byggkaos även nu när vi börjat jobba igen och vi har försökt möblera och packa upp i den mån det gått.
*
Livet som "fembarnsmamma " är en ny erfarenhet.
Ja, vår nyaste familjemedlem är strax över 12 veckor gammal och precis lika busig som sådana "bebisar" ska vara.
Vi har fullt sjå att hålla honom från att klättra i sovrumsgardinerna nattetid...
Som tur är blir även kattbebisar trötta!
*


Jag blev ju lite sen i starten när det gäller blommor i år...
Pelargonerna kom ut ur bastun där de vinterförvaras alldeles för sent.
Först nu har de börjat blomma.
*
Hos grannen lyser det vackert lila i rabatten och jag kan såklart inte låta bli att fotografera.
*
Kameran brukar få följa med ut på promenaderna.
Det finns mycket inspiration att hämta i alla trädgårdar längs gatan.
*
En vacker grind står högt upp på önskelistan...
men de är ju så förskräckligt dyra!
*
Äppleträden är fulla med frukt och jag tycker det är så vackert.
Jag vill inte alls tänka på att hösten är här/ i antågande och vintern så småningom ska ta oss i sitt grepp...!
*
Jag försöker förtränga det och insuper allt det vackra och drömmer om nästa vår.
Då ska jag...
Ja, många tankar får jag i huvudet av att gå omkring och inspireras.
En klättrande blomma i något träd vore ju vackert och ja...
*
Äh, jag stannar nog där.
Vad som händer i trädgården nästa år återstår att se men som sagt
tankar finns det många!
*
Sommarens projekt har varit många och många av dem har innehållit arbete med penseln i handen.
*
Balkongen är återuppbyggd och räcket som är det sista som ska på plats börjar ta form.
*
Det är otaliga meter som målats.
Och fint det blir det, det kan jag se även om en del av räcket på långsidan är kvar att få på plats!
*
*
Hejsvejs och på återseende!
*
Kram Annica

5 kommentarer:

Katta sa...

Åh tänk att en sån "bebis" skulle jag med bra gärna vilja ha. Kidnappade grannens katt en liten stund i dag för att få gosa lite med den ;D Underbar färg på Klematisen mot trädet.Min son börjar i skolan nästa torsdag men redan på tisdag har vi nån form av utvecklingssamtal eftersom han börjar en ny skola tycker det är bra att de gör så. Kram Katta

annette sa...

Kan tänka mej den lilla hänga i gardinerna;)
Pellisarna kom ut sent, men Du kan ju ha dom ute ett bra tag til och njuta av blommningen nu, för frosten dröjer väl lite till får vi tro, mina pellisar på balkongen blommar oerhört.
Snyggt det blir på altanen Du, inte mycket kvar att sätta upp nu, det fixar Ni snart;)

Kram!

annette

IKT i min vardag sa...

Åh vilken söt liten bebis :)
Här drog skolan igång idag. Lille ljuvlige sonen har idag börjat
1:an! Han var ju nyss nyfödd för sjutton ;)

Tack för härlig pepp! Är ju lite nervös då vi inte tar lån till företaget utan börjar i det lilla med eget kapital. Men jag tror på succé ;)

Vår skola skall byggas om i stort sett från grunden nästa år och vi blir förflyttade till baracker i 1 och 1/2 år...

Ha det så gott!

Kram Linda

Viola sa...

DÅ har ni fullt ös oxå förstår jag, det är inte lätt att börja om med smått, men dom är ju bara för goa dom små liven, ha en fin fredag, rkam

Sunnanvind sa...

Vilken sötnos! Finns det något gulligare än kattungar? Jag har ju själv katt och skulle aldrig vilja vara utan :)