torsdag 4 augusti 2011

Sämre jobbstart kan man ju ha...!

Eller vad tycker ni om miljön jag vistats i idag?
*
Vackert väder när man ska vara utomhus är ju inte fel...
Och vackert väder hade vi!
Synd att jag är hängig bara...
Annars hade jag gett dagen högsta betyg!
*
Chefen hade ordnat en utedag för oss.
Paddling, Hjärt- och lungräddning och tipspromenad.
Lunch och fika.
Och för dem som ville/orkade- trevlig samvaro över middag.
(Men jag och min huvudvärk+hosta åkte då hem)
*


En arbetsdag till och sedan är det helg igen.
Det känns skönt med en mjukstart!
*
I helgen ska jag försöka njuta av att sommaren blomster som blev alldeles för sent planterade äntligen börjat blomma.
*
Både pelargonerna på trappen och i hängurnan har knopp som slagit ut i blom och i den nya rabatten ser jag äntligen knopp i de fantastiska dillknippen som egentligen är Rosenskära:)
*
I min "gamla" rabatt har jag lyckats utrota alla de rosa blommor som där växte.
Men de har inte försvunnit helt och hållet utan håller nu låda BAKOM rabatten, dvs mellan rabatt och husvägg...
Jag får nog stå ut med att de kommer att finnas med mig i trädgården även i framtiden med andra ord!
Tur att de är sött rosa och passar bra ihop med den lila lavendeln och vårt grå hus!
*


På ICA brukar jag hitta små roliga saker som jag använder i inredningen.
I förra veckan blev det små söta blommor som jag placerade i "ljusglasen" som jag har på altanborden.
*
På ICA hittade jag även rosbuketter för 19:-/st.
Det fick bli en vit och en rosa bukett.
Gulligt tycker iallafall jag!
*
Jag njuter av dem när jag sitter i tv-soffan:)
*
Fjärilar gillar jag...
Jag har fött upp fjärilar tillsammans med mina elever.
Fascinerande och roligt.
*
I min rabatt har jag massor av besök av vackra fjärilar.
Jag har dock alltid misslyckats med att ha kameran med mig för att föreviga dem...
I helgen lyckades jag dock fånga denna på bild.
Det var dock inte det lättaste då den envisades med att slå igen sina vingar hela tiden...
*
Tur då att man har fjärilar i metall som inte är riktigt lika bråkiga;)
*
Kram Annica

3 kommentarer:

Sara sa...

Det var verkligen en bra start! Synd att du var lite krasslig, krya på dig. Fjärilar har jag också fött upp med mina elever, mycket uppskattat.
Kram

IKT i min vardag sa...

Hej vännen!

Längesedan...jag vet...har så mycket på gång. Imorgon gifter sig min bror och då blir det bröllop utomhus. Hoppas ju verkligen på väder...

Så du har börjat jobba, själv är det dags nästa vecka. Vi mjukstartar på onsdagen. Ser fakriskt fram emot detta läsår då jag har lite nya roliga arbetsuppgifter gällande IT samt skall plugga lite också :)

Ha det gott!

Kram Linda

Katta sa...

Men inte ska du väl utrota de rosa blommorna? Jag tycker de är jättefina speciellt mot din färg på huset. Låter som ni hade en trevligt planerad jobbstart, synd att du inte orkade med middagen bara hoppas du blir bättre snabbt. Sköt om dej/ kram Katta