söndag 21 augusti 2011

Grönt

verkar vara sommarens kulör för mig.
*
I trädgården frodas allt det gröna...
*
Tomatplantorna som såddes "lite försent" har fått frukter som är vackert grönmönstrade.
*
*
Och i äppleträdet tyngs grenarna ner av den stora mängden grön frukt.
Skönhet när den är som enklast...
*
Även i min inredning har man sett spår av grönt...
Ja, det har nog tagit över som förstekulör på inhandlade saker i sommar.
Grytlappar i grönt.
Vaxduk med gröna äpplen på.
Ljuskoppar i grönt.
Gardiner i grönt.
Ljus i grönt.
*
De sistnämnda införskaffades på ICA Maxi i förrgår.
En krona stycket.
Då känner man sig inte pank även om man köper sig ett par dussin!
*
Jag är ju egentligen en ganska blå person som inreder med olika nyanser av himmel och hav i vanliga fall.
Men med en vit bas går det ju så bra att ändra om när andan faller på...
*
Jag undrar jag vilken färg som kommer att inta mitt hem nästa sommar?!!
*
Kram
Annica

5 kommentarer:

Sara sa...

Grönt är skönt :-)
Fina bilder.
Kram

annette sa...

Ja, lila och plommon verkar vara lite av höstens/vinterns färger i år, så det blir det nog inte hemma hos Dej nästa sommar;)
Skriv in i almanackan när Du skall plantera nästa år, annars är syltade gröna tomater himla gott förresten!

Kram!

annette

Ann-Catrin sa...

Jag gillar också grönt i inredning.. det ger ett så lugnt intryck

Kram och trevlig helg
Ann-Catrin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grönt är verkligen skönt... Och nu börjar man märka att det gröna börjar skifta i lite andra färger. Vackert det också... men det gröna är nog bäst :)
Kram
Marie

Anonym sa...

GRÖNT ÄR SKÖNT!!! En lugn och harmonisk färg! Helt klart en av mina favoriter. Kram Åsa Ö