söndag 7 augusti 2011

Den som väntar...

Hejsan hoppsan i kvällningen.
I helgen kan vi verkligen tala om motsattsväder.
Igår var det så soligt och varmt
och idag... ösregn och svalare...
*
Men det behövs väl antar jag...
så jag får väl stå ut även om det ultimata hade varit sol dagtid och regn nattetid:)
*

Innan jag gick på semester köpte jag en hängpelargon som var helt full med knoppar.
Inte en blomma slog ut utan jag har fått gå hela sommaren och muttra om att det nog var bortkastade pengar...
men nu så har knopparna kommit igen och nu slår de dessutom ut:)
Trevligt som tusan med lite färgglädje nu när en del annat börjar blomma över.
*
Ibland börjar jag känna mig som en gammal lurig pensionär...
Ja, så som jag inbillat mig att jag själv kommer bli på min ålders höst iallafall.
Jag känner mig så nöjd och tillfreds med livet när jag traskar runt på "ägorna" och tittar på alla växter som växer och blomstrar.
Det hade jag väl aldrig trott när jag var yngre...
att jag skulle bli sån;)
*fniss*
*
Men så är det... jag njuter just nu av att de frön av Rosenskära -som kom som gåva i någon av de inredningstidningar jag läser- äntligen har börjat blomma.
Söt blomma tycker jag.
Och ja...
den kanske hamnar i min rabatt någon gång i framtiden igen.
*
Nu ska jag snart krypa till kojs.
Lite tidigt...
men till sällskap har jag "Allt i hemmet" som jag egentligen hade tänkt läsa i helgen vid en passande ledig stund.
*
Den perfekta stunden dök visst aldrig upp...!
*
Kram Annica


7 kommentarer:

Stina sa...

En stor kram från mig.:-) Stina

Viola sa...

Tycker att det redan känns som höst...kyligar dagar och nätter och så dessa mörka kvällar...så nog lider sommaren mot sitt slut men får hoppas på några fina dagar igen, kram

Vero sa...

På tal om blommor så är jag i stort behov av att börja rensa bort alla vissna blommor på balkongen. Men det får jag nog ta imorgon eller nån annan dag. Idag är det stora tvättarddagen.

Kram

annette sa...

Ser Dej framför mej när Du går omkring på Dina "ägor" och njuter av allt vackert, och det skall Du göra ofta och länge, för under Din ledighet så "slet" Du mest och njöt minst;)

Kraaam!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Min ena rosenskära ska också till att blomma, och en har blommat. Vågar kanske så några till nästa år igen ;). Min allt i hemmet ligger orörd. Har varken tid eller ork för den, men i morgon har jag bestämt mig för att ha vilodag, så då ska jag läsa den.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Önskar jag hade mera blomster att gå omkring och dofta på :-) Men den här sommaren har vi lite fokuserat på annat..
Här har regnat hela dagen.. men varmt har det ändå varit.
Kram, Lotta

Stina sa...

Det är bra när man trivs. Jag trivs bättre och bättre här där vi bor.:-) Kram Stina