måndag 14 september 2009

Ännu en dag

Ännu en dag kan snart läggas till handlingarna.
Ja, än är det visserligen inte sängdags men snart så...
I morgon blir det en lång arbetsdag så det gäller att komma i säng hyfsat.
Jag påbörjar nämligen utvecklingssamtalen i morgon.
Ska bli kul att träffa mina elevers föräldrar öga mot öga för första gången!
(jag har ju träffat dem under föräldrakvällen men då blev det ju bara allmänt prat...)
Idag har det hänt lite grann här hemma i huset medan jag varit på jobbet.
Plastmattan är nu på plats på golvet i tvättstugan.
Ser ok ut även om jag bara ställde mig och stirrade på golvet när jag kom hem, skakade på huvudet och högt sa: - jag vill verkligen inte ha plastmatta!
Nåja, det blir nog bra när det är klart men just nu skriker min hjärna och mitt hjärta KLINKER med hög röst...

Som ni kanske ser är golvet skiffermönstrat (ok, det syns kanske lite taskigt på bilden men jag lovar att det är det;)
Men en skum sak har jag upptäckt...
Golvluckan har mattläggaren lagt matta över.
Brukar det verkligen vara så eller är ett misstag begånget?
Verkar ju lite knepigt att skära upp mattan precis över luckan efteråt...
Men så är jag ju inte mattläggare heller så vad vet jag?!!!
Och i morgon påbörjar plattsättarpellen arbetet med att få kaklet på plats:)
Förhoppningsvis är det vitt, vitt, vitt på väggarna när jag kommer hem från jobbet:)!

I duschutrymmet är gipsskivorna på plats i taket.
Så visst händer det grejer...
Under dagen ringde de från K-rauta och talade om för familjens dotter att de varor vi beställt hade kommit så att vi kunde hämta dem.
Gissa om vi blev förvånade (och irriterade) när vi kom in och de inte hittade dem...!
Men då de bad så snällt om ursäkt så fick det gå för denna gång.
Men kompensation ska jag ha, så det så!
Det ställer nämligen till det en del då snickarna skulle fixa dörrarna i morgon.
Dörrhandtag och lås införskaffades iallafall så vi är redo när dörren är det;)
Ha en bra kväll
Kram Annica


9 kommentarer:

Cc sa...

älskar gamla mått. Oj vad det går framåt i renoveringen, fast jag tycker mattan är fint fast jag förstår om du ville ha kakel. Kram

annette sa...

Förstår Din känsla vad gäller plastmatta kontra klinker, men det vore ju inte kul om golvet rasade ner av tyngden så det är nog bara att gilla läget;)
Spännande dag imorgon vad gäler aklet och givetvis luckan i golvet;)

Lycka till nu med utvecklingssamtalen, här skall det oxå bli tidigt i säng,går inte att hålla på och nattsudda i veckorna har jag märkt!

KRAMAR!

annette

Katta sa...

oj vad snabbt ni börjar med utvecklingssamtal här har vi inte förän i november.Vad roligt med badrummet ska bli spännande att se vad det blir med det.Skulle med vilja göra om i vårt nu vårt kakel har börjat spricka av sättningar och en massa sprängningar runtom här. Kram Katta

Living by Milla sa...

Härligt att det går framåt med tvättstugan.

Ha det gott!
kram Camilla

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det brukar alltid bli något strul någonstans när man ska göra om... känner så väl igen sådant.
Kolla du med mattläggaren om det ska vara så vid luckan...
Kram
Marie

Lallis - liv och leverne sa...

KOmmer in med en torsdagskram till dig. Känns som lite väl länge sedan jag var här inne nu. Trivs ju liksom hos dig:)
Lycka till med samtalen.
Kram Lallis

Vecka - Vecka sa...

Oj så det kan gå! Blir nog fint ska du se! Stort ser det ut iallafall!

Kram,Lotta

Viola sa...

Du håller som mest på med det som jag ska göra om 6 veckor, 6 st hantverkare är bokade för 3 veckor, tur att roteavdraget finns...) ha en skön helg, KRAM och vad fint det blir...även mattan...:)

Ullis/Leva på landet sa...

Förstår dig att du vill ha klinker men mattan var faktiskt snygg. Hur gick det med luckan? Hoppas att allt har kommit nu.

Kram Ullis