fredag 4 september 2009

Förvandlingen fortsätter...

Host & krax...
Ja, nu var det några dagar sedan jag var inne och tittade runt hos er igen.
Och inget inlägg har det blivit från mig heller...
Jag har nämligen legat nerbäddad sedan i måndags.
Ont i halsen, feber och en huvudvärk så intensiv så jag trodde huvudet skulle explodera - det är vad jag dragits med.
Inte kul kan jag meddela.
Men det förstår ni nog utan att jag försöker förklara?!!
Medan jag och maken legat nerbäddade har här hantverkats...
Byggfirman har fått lite saker på plats.
Ser ni taket i den inre delen?
Där var bara reglar i början av veckan.
Och golvluckan...
Den är nu fixad med isolering och allt som brukligt är...
Skönt så ingen trillar ner i hålet;)
Är ju inte så kul att umgås med avlopp och annat nere i grundregionen

Plattsättaren har jobbat på även han.

Det vita kaklet sitter nu på väggarna i duschen och är dessutom fogat!


Och på golvet ligger nu det svarta klinkret och väntar på att bli fogat:)
♥ Åh vad jag längtar till det är klart så vi får börja inreda med duschvägg, handfat och dusch!
För att inte tala om textilier och annat piffigt och puffigt som ska inhandlas;)

I köket är hantverkarna klara.
Alla lister, foder och socklar är på plats!
Och fönsterbrädorna i mdf blev grymt bra!!
Nu återstår bara för mig att få tillbaka lite kraft och energi efter veckans sjukdom och ge mig på fönsterbrädorna med pensel och färg!
Kul!!
Tänk vilken skillnad det blir med foder och socklar på plats!!
(som ni ser så har inte allt hittat tillbaka till sin rätta plats än, det är lite stökigt här och var)

Visst ja... måste ju visa er mitt senaste projekt
Eller iallafall en liiiiten bit utav det:)
Kram Annica

14 kommentarer:

Cc sa...

Oj, vad undan det går. Här skulle det behövas gå undan. Undviker stora projekt då det har en förmåga att dra ut på tiden då vi gör det själv. Snickare har vi i familjen men han är lika bokad som alla andra. Ha en skön helg och krya på dig. KRam

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj vad ni grejar..å kul..kommer att bli kanon fint!!!

~~Ha en trevlig Helg~~
kramelikram millimamsen!

P.s TÄVLING hos mig - VÄLKOMMEN!!

Viola sa...

Så ni har åkt på flunsan..vad jobbigt mitt i renoveringstiderna...hoppas nu att ni frisknar till men var rädd om dig..ta det varligt..och vad skönt att köket är klart...) ha det gott, kram

cinah sa...

Krya på dig!Vad fint det kommer att bli,vilken stor dusch ni verkar få =)Härligt!!
Ville bara lämna ett litet fotavtryck så du ser vem som varit in & kikat ;)
Ha en fortsatt underbar helg, kramiz

annette sa...

Sicken osis att Ni blev så sjuka mitt i renoveringen och skolstart, men tur i oturen att Ni blev sjuka på en och samma gång kanske, mysigare att ligga nerbäddad tillsammans med T;)
Går ju ganska snabbt verkar det som med renoveringen, men förstår att Du vill ha färdigt så snart som möjligt så Du får sätta Dina egna spår vad gäller piff och puff på det hela!
Din projekt på sista bilden ser spännade ut, hoppas vi får se hela senare!

Hoppas Ni mår klart bättre nu så Ni får en bra helg!

KRAMAR!

annette

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du piggnat i lite i alla fall. Hoppas att ni snart är helt pigga och krya. Så mycket de har hunnit. Vilken skillnad det blev med foder. Undrar vad det är som du pysslar med nu. Tänk att alla tror att det är vitt utom du:)))

Ha en bra helg och krya på dig!
Kram Ullis

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Här var det minsann många projekt på gång - så skönt att få de där sista detaljerna på plats. Och vilka fina loppisfynd du gjort ! Hoppas att du känner dig kry igen, vi har också varit krassliga i veckan - det hör väl tyvärr ihop med årstiden.
Önskar dig en fortsatt skön helg.
Varma kramar/Marita

LillaFlisan sa...

Stackare!!!

Jätekram och en önskan om att du kryar på dig fort!

Flisan

Sorkfröknarna sa...

Stackare inte alls kul att ligga sjuk, tur att du är på benen igen.
Grandmother

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

hej! trilla in här via lallis,kul! kommer absolut tillbaka!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

och krya på dig!

Anneli sa...

mycket grejer håller ni på med...kommer att bi jättebra...

krya på dig
kram
annelie

Anneli sa...

mycket grejer håller ni på med...kommer att bli jättebra...

krya på dig
kram
annelie

Cc sa...

Hoppas att du är på bättringsvägen nu och att du haft en skön helg.Kram