söndag 27 september 2009

Som den värsta jojo

flyger de upp och ner... Ja, gardinerna i vårt kombinerade kök/vardagsrum alltså!
Hantverkarna har snart gjort sitt i tvättstugan och i köket/vardagsrummet är de klara med att sätta foder och lister på plats.
De gamla fönsterfodren som både var fula, slitna och opraktiska är nu ett minne blott.
Dags för mig att gå på dem med pensel och en burk färg i näven med andra ord.


Och det har jag ägnat mig åt idag.

Det gäller att passa på när tillfälle ges!
Och ibland får man skapa tillfällen själv...
Mellansonen har nämligen varit hos en kompis och till minstingen fixade jag då en barnvakt som tog med honom ut och lekte en sväng.
Enda sättet att få jobba i fred utan att ha dåligt samvete...

(på bilden ser ni det enda som egentligen återstår att fixa i köket innan jag är nöjd - spackling och målning av takbjälke)

Det är lite knepigt att måla alla fönster på en gång,
för var ska man göra av allt som står i fönstren i vanliga fall?!!

Hos oss hamnar allt på vårt stora rymliga matbord.

Jag skulle gissa på att det blir lite småknepigt att äta frukost där i morgon bitti:)

Grundning och en strykning färg är avklarad.
En till två strykningar återstår.
Torktiden är alltför lång...



I morgon skulle elektrikern kommit för att göra klart det sista i tvättstugan och nya duschen.
Men så fick jag ett mess nu i kväll om att det kört ihop sig.
Lite trist är det, men vad göra?!!
Vi är ju ganska nära mållinjen iallafall:)

Jag har angenäma saker i huvudet nu iallafall!
Piffningen och puffningen i tvätt och dusch.


I "gamla" badrummet har vi blått golv och en bård av ljust och mörkt blå kakelplattor på matt vitt kakel.
I tvättstuga och dusch har jag tänkt lite i liknande banor.
Mörkt på golv och vitt på väggar.
Men den här gången blev det svarta golv och blankt vitt kakel.
Jag tycker det passar bra ihop.

För att ytterligare knyta ihop de tre rummen har jag valt att ha mörkt trä i samtliga.



Men där slutar likheterna... tror jag...
För i badrummet där det är blått har jag satsat lite nautiskt tema.
Badlakan i blått och rött.
Och så lite andra småsaker i samma kulörer.

Ljuslyktorna/vaserna på bilden har jag sytt själv och de passar in finfint i temat.



Frågan är bara vilka färger jag ska ha på acessoarerna och det andra lull-lullet i tvättstuga och dusch...?

Hmmm, angenäma funderingar som sagt.
Att tänka inredning och planera är ju så kul!

Nu ska jag nog surfa runt efter lite tvättstuge- och duschrumsinspiration!
Kram Annica

5 kommentarer:

Lina ♥ C´est la vie sa...

Tack snälla! Vad kul att renovera!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jag hoppas innreligt målarfirman kommer till oss snart. Väntat länge nu.
Blått och rött i badrummet är fint :)
Ha det gott, kram

Susanne Lindén sa...

Tack för titten hos mig! Det blir ju alltid rörigt när man renoverar...men kul när man får sätta igång med att piffa. Blir nog jättefint när det blir färdigt.

Ha det bra!

annette sa...

Hoppas elektrikerna kommer imorgon så Du slipper mer hantverkare sedan, för nu märks det att Du vill piffa och puffa och få ge en mysig prägel på allt som blivit så fint. Måste vara en skön känsla att det är så mkt nytt både här och där i huset för det är ju inte bara tvättstuga och dusch, även fönstren ha ju blivit så fina, så ljust och fint nu när Du målat vitt!
Ha en bra dag på jobbet imorgon!

Kramar!

annette

Cc sa...

Så fint det har blivigt. Jag skulle inte heller ha ro att packa ner fint i kartonger bara för att få måla, där är man lite bekväm. KRam