lördag 26 september 2009

Målning i ljussken

God kväll i stuga och lägenhet!

Här kommer ett kort inlägg från en som till en början kände sig ganska så seg i början av starten men som nu riktigt kommit upp i varv.


Efter en sen frukost hände direkt ingenting men så tog jag mig i kragen och städade stora badrummet.

Badkaret är nu skinande rent och golvet torkat.

Tog sedan ett brejk från städeriet men efter att ha sett Liverpool spöa Hull med 6-1 fick jag energi nog att dammtorka och röja bort allt som samlats i vårt kök/vardagsrum under de fyra veckor vi haft hantverkare.

Äntligen kanske man ska utropa!!?

Som extra bonus blev det faktiskt ett varv med svabbhinken oxå så nu känns det rent och fräscht på hela bottenvåningen:)


Jag är ju som bekant ingen älskare av hösten utan grottar ner mig i något som kan liknas med en höstdepression.

Det enda jag egentligen gillar med hösten är färgerna på löven och att få tända ljus.


Så idag har jag försökt kurera mig med att tända ljus i massor...(precis som jag brukar)



Och i skenet från lågorna plockade jag fram målarpenslar och färger för att börja dekorera den vita list som legat och väntat på mig ett tag.




Så nu känner jag mig ganska tillfreds , trots att jag saknar min älskade så det nästan gör ont i mig...

Men jag vet att han har det bra och att han njuter av tillvaron och det är honom så förunnat!


Nu ska jag kura ihop mig i soffan med senaste numret av Drömhem och trädgård.

Kanske blir det en kopp härligt varmt te oxå:)

5 kommentarer:

LillaFlisan sa...

håller helt med dig!

Hösten....suck.....

Så vackra och stämningsfulla bilder du visar.

Kram

Flisan

annette sa...

Ja, hösten kan vi ju vara utan, men glad att det ser ut som att Du ändå fick en väldigt bra och kreativ dag utan T.
Läser en gång till och inser att Du gjorde MASSOR av saker både roliga och mindre roliga;)

Ha nu en bra söndag!

Kramaelikram!

annette

OlgaA sa...

Städa inte så kul direkt, men efteråt man blir oftast nöjd med resultatet. Har stor städat själv i dag ;)
Tycker att hösten är lika härlig som alla andra årstider. Högtidigt och lugnt är den för min del=)
Vilken fin blogg du har!

Ullis/Leva på landet sa...

Är ju så mysigt med ljus. Tände massor ikväll jag också. Vilken energi du har haft. Här har jag bara haft det så skönt.

Kramar Ullis

Cc sa...

Tack snälla för komentaren. Ja har man fått för sig något så spelar tiden ingen roll, det skall göras innan man tappar gnistan. Kram