söndag 6 september 2009

Tänk...

att jag blivit en sådan materialist...!

Det är nästan så jag skäms när jag berättar att jag faktiskt shoppat loss...igen.. Bara en vecka sedan jag shoppade förra gången.

Hmmm

Till mitt försvar kan jag väl säga att jag verkligen tycker om de saker jag köper och att jag inte gör av med några större slantar!

              Under ganska många år så har vi haft det ganska knapert i kassakistan.
10 års sammanlagda studier och dessutom fyra år med föräldrapenning har lärt mig att hålla hårt i pengarna.

Kanske därför jag tycker det är såååå kul att "shoppa loss" lite nu och då, utan att få dåligt samvete. Jag vet ju att jag nu har råd att spendera någon hundralapp av rent okynne!

Egentligen var det ju inte meningen att jag skulle handla något annat än saker till vårt tvättstugebygge i helgen.

Men så hade de ju rea på Plantagen och då kunde jag ju inte låta bli att köpa hem sådant som jag sneglat på tidigare men som nu var kraftigt rabatterat.

Den gula lyktan ovanför är bara såååå himla min farmor! Hon  har den härligt gula färgen på sina skåpsluckor. Jag hoppas hon blir glad över presenten även om den inte ens kostade mig en tia *ler*.

En glasklocka har jag velat ha länge men inte velat lägga  några större slantar på.

Med 70 % rabatt kändes det mer legitimt att köpa denna!


 Lika stor var rabatten på det söta "mattältet" som blir perfekt på altanen nästa sommar:)

Zinkkrukan är mörkt grå och jag provade att sätta ner en orkidé i den.

Ångrade mig dock senare och satte blomman i en vit kruka istället.

Zinkkrukan hittade jag nämligen ett annat ändamål för:)

Här har solens strålar värmt oss en stor del av dagen, även om det nu kom en horisontell regnskur som dränkte mina pelargoner, och det har resulterat i att det varit lite svårt att ta bilder ut genom fönstret då bilderna ju blir väldigt mörka!


Jag lyckades iallafall få till ett par bilder där man tydligt ser vad den föreställer...


I mitt ena fönster ställde jag den nyinköpta glasklockan som jag dekorerat med sonens blå ängel och en härligt rostig nyckel som jag köpt på tradera:)

Vid sidan av glasklockan ser ni de båda glasfaten som loppishandlades förra helgen och bakom skymtar min loppistavla med den söta humlan.


Visst ja, måste ju visa fotoramen som jag oxå hittade på Plantagen!

Glaset i ramen var spräckt så den kostade inte många kronor...

Jag brukar ju vara lite vitare och gråare i mina val men när jag såg den här kopparfärgade ramen så kände jag att den skulle bara vara sååå perfekt till vårt "bröllopsfoto". 


Hur gick det då med alla ombyggnadsinköp? Sådär!

Vi var först iväg till Bauhaus där man inte höll det man tidigare lovat.

Duschväggen som vi skulle ha fanns inte och skulle inte komma in förrän i slutet av oktober. 

Och det trots att vi blivit lovade ett det inte skulle vara ett problem att få den när vi än ville eftersom det är en lagervara. 

Grymt besviken lämnade jag kvar allt jag hade tänkt köpa i butiken och gav mig till K-rauta istället. 

Där fick vi tag i det vi ville ha och personalen var definitivt mer serviceminded!

I köket/vardagsrummet har vi nästan fått ordning på allt...ja, tillräckligt för att kunna ha ett litet kalas för mellanJ som fyller 7 den kommande veckan:)

Så nu är det ordning och reda till hantverkarna dyker upp och ställer till på torsdag igen;)

Ha det gott 

Kram Annica

11 kommentarer:

Cc sa...

Klart att man måste få shoppa loss lite om man har vänt på pengarna en tid. Är lika dann jag med, vilken glädje man känner att man kan unna sig nått. Hmm undras om de har samma erbjudande på vårt Plantagen, hade tänkt bege mig dit i morgon. Kram

Katta sa...

Money burns brukar det ju heta och så är det mycket för mej med, men tycker jag varit ovanligt sansad ett tag här nu just på inredningsinköp i allafall det har blivit kläder och en ny cykel i stället.Och nu börjar suget efter en massa nya skor sätta in.Den där ramen du köptemär jättefin.Kram Katta

annette sa...

När jag såg rubriken så tyckte jag först den var ämnad åt mej, för jag är inne i en period när jag tänker och tänker, men inte på shopping och heminredning;)
Tycker gott Du kan shoppa loss lite efter alla Era studieår och barnafödande, men främst för att Du shoppar billigt och sedan använder sakerna Du shoppar.
Verkligen snygga saker Du köpt nu i helgen, passar så bra hos Er, gasklockan blev ju ursnygg med det som Du ställde i den.
Din farmor bryr sig nog inte om vad en sak kostar, hon vet att det är kärlek bakom gåvan!
Och mellan J blir stora pojken i veckan! GRATTIS från mej!
Ha nu en bra vecka och njut av lugnet innan hantverkarna kommer tillbaks, hoppas oxå Ni är helt kuranta nu.

KRAMELIKRAM!

annette

annette sa...

Ps. Glömde ramen, tycker den på något sätt passar ihop med Gotland där Ni ju gifte Er! Lite rustikt så där:)

Kramen!

annette

lottens vita och gröna sa...

oh härliga saker du shoppa och sååå tokbilligt dessutom! ska kanske ta mig en tur till plantagen...varmkram lotten
pst jag har en utlottning!!!

Vero sa...

Ja men visst är det härligt att shoppa loss, det har jag också gjort. Fast till butiken och det blir liksom dyrare då... Och sen har jag svårt släppa ifrån mig allt fint, vill ju helst ha det själv. Haha...

Ha det gott!

Mina drömmars hus sa...

Tack för att du gjorde ett besök på min blogg.
Jätteroligt att någon tittar in.
Ni verkar också ha många spännande renoveringsprojekt på gång.
Må så gott!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har shoppat loss på. Är ju så kul när man kan fynda. Just nu blir det inte mycket inköpt här. Har inte ens lust att handla. Måste vara på väg att bli sjuk:). Hoppas att du är piggare nu och att det flyter på bra med bygget.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

marita blücher sa...

Hej Annica,
Tack för din lilla hälsning hos mig. Så mycket fint du köpt och visst är det härligt att fynda ! Skönt att det ordnade sig med bygginköpen till slut, känner igen besvikelsen när man blivit lovad något som sedan inte infrias.
Ha det så gott.
Kram/Marita

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Halljsis Annica!!!!
Så svag för glasklockor är jag..jättesöt!
Ha det gott!;)
~~Kramelikramis ♥ Millis~~

Unknown sa...

Hej Annica!
Förstår så väl det där med att nån gång få unna sig att köpa nåt, och du gjorde ju riktiga fynd.Så fint alltihop..och vilken härlig idé att ställa en ängel under klockan. Jättesött!
Vill bara säga ett stort TACK för de fina sakerna i utlottningen!!! Jag blev såå glad, var och en av dem var så söta.Kommer sända dig många varma tankar var gång jag tittar på/använder dem!
Hoppas du har återhämtat dig fr förkylningen!
Ha en fortsatt fin vecka!
Stor kram/ Karin