söndag 13 september 2009

Fullt upp!

Ja, just nu känns det verkligen som om man inte har många sekunder över...!

(men jag TAR mig tid att skriva ett inlägg:)

Ja, det är fullt upp både på jobbet och hemma.

Mest trevligheter faktiskt (såsom renovering,kalas, utvecklingssamtal och föräldramöten), men sådant sätter ju spår som bekant.

Så efter en riktigt slitsam vecka vill man ju ta det lugnt och återhämta lite av den energi man gjort av med...

Men det vill sig liksom inte...

Igår blev det en tur till Stockholm för att fira min systerson som fyller 9 år i morgon. Eftersom min farmor gått och ramlat och fått en spricka i bäckenet kunde hon inte närvara på kalaset.

Så det blev det en sväng dit med, för att lämna över lite småpresenter i form av den söta ljuslyktan jag visade i förra inlägget, en härligt gul begonia (farmor ääälskar blommor) och en chokladkartong.

Det blev en jättetrevlig dag och kväll men oj så trötta vi var när vi ramlade i säng.


Söndagens mål var att bara slappa och njuta av tillvaron.

Men när man är mitt uppe i en renovering, där alla bitar inte fallit på plats än, är det lättare sagt än gjort!

Hantverkarna var här i fredags och la spånskivor på golvet och därefter var mattläggaren här för att spackla skarvarna.

Det känns väl sådär... Jag vill ju inte alls ha plastmatta men vad gör man när husets konstruktion inte håller för ett snyggt klinkergolv?!

Den nya badrumsdörren är på plats.

Och ja, jag kan tänka mig att en och en annan av er höjer på ögonbrynet av förvåning just nu... för det är ju en SLÄT dörr.

Här i huset har vi ju bara spegeldörrar sedan tidigare.

Det är liksom mer min stil!

Men nu är det ju så att jag ska ha en liiiten aningens annan framtoning i tvättstugan.

Ni ska få se vad jag har i åtanke framöver:)


I veckor har jag nu letat överallt efter den för ändamålet perfekta möbeln, utan att finna den.

I affärer, i bygghandeln, på nätet.

Nej, ingenstans fanns den att finna!

Men så tvingade jag med maken på en liten promenad här i krokarna idag för att leta efter den. Och där stod den bara och väntade. Med en human prislapp och allt!!

Visst kommer den göra sig bra under vårt handfat i nya duschrummet?!!


Som grädde på moset sprang jag även på denna fantastiskt vackra bricka.

Ja, eller jag och jag...det var faktiskt maken min (som nog egentligen tycker att jag shoppat färdigt brickor för en livstid framåt) som hittade den och sa att den här måste du bara köpa:)


Hoppas ni har en riktigt härlig söndag

Kram Annica

11 kommentarer:

Synnøve. sa...

Hej tjejen.
Du säger det är länge sen. Jag satte mig ner och läste igenom din blogg nu. Det är LÄNGE sen JAG var hos dig!
Jag skäms.
Men tid och lust har inte funnits där.

Jag tror det blir jättefint hos er när det blir klart. Men jag förstår dig ang den där värmepumpen alltså...
Om den åtminstone satt mitt under fönstret....

Här har jag varit sjuk ett tag. Influensan bestämde sig för att hälsa på. Men nu tror jag den snart ger sig iväg. Kan ju iallafall hoppas det...

Solen har varit närvarande hela veckan faktiskt. Det är skönt.
Har grävt och pysslat lite i trädgården.

Nu ska jag däremot njuta en kopp java med gubben. Det ska bli gott.

Ha det nu så bra. Ge den äkta hälften en hälsning med.
Storkramen Synne.

Anneli sa...

såå fint det kommer att bli....är sååå nyfiken, väntar med späning...
du får inte missa Ljungstedt i kväll!!
kram
annelie

Vero sa...

Härligt när man ser att det händer saker. Jag ser fram emot att övervåningen ska bli klar nu. Nästa helg skall det tapetsering av dotters rum...

Vero sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
IKT i min vardag sa...

Åh vad spännande med renovering :) Byrån du hittat är ju som klippt och skuren som tvättställskommod, helt perfekt och så fiiiiiiin!

Jo jag fattar precis hur du har det. Har inga u-samtal ännu men ett annalkande f-möte i veckan. Det har varit en otroligt stressig och intemsiv uppstart hos oss.En rektor som är sjukskriven och miljoner nya saker som vi ska sätta oss in i. Det är tur att man har helgerna då...som tyvärr tar slut innan man hinner blinka.

Ha det gott!

Kram Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..fullt upp då!!:)
kul att du hitta kommoden då;)!!!

kram millan!♥

Evelina sa...

Godkväll!

Vad spännande det ska bli att få se slutresultatet av renoveringen, kommer nog bli jättebra!

Hoppas du får en bra vecka!
Kram Evelina

LillaFlisan sa...

Åh så fint det kommer att bli!!!

Hoppas att farmor piggar på sig!

Kram

Flisan

annette sa...

Ja, det verkar vara fullt upp, blir ju inte direkt någon avkoppling när Ni är hemma mitt i renoveringen, men tänk så skönt när det är klart och Ni får så fiiiint.
Skitsnygg möbel Du hittade hemma i byn, och att T tyckte Du Du skulle köpa brickan är väl ett gott tecken;) Du kan då shoppa vidare!

Hoppas Du "bara" behöver jobba normala dagar den här veckan, själv hoppas jag att antalet arbetsplatser inte blir fem som förra veckan!

KRAMAR!

annette

Cc sa...

Ja det är ett hiskeligt jobb att renovera eller bygga ut jag vet. Inte mycket tid till annat fast sen kan du njuta. Vad fint det blir med handfatet. Kram

NICOLINAS BONING sa...

Vad spännande med en lite annan framtoning i tvättstugan:-)

Häftig tvättställsmöbel...blir den kvar i originalfärgen eller...?
Hoppas att bitarna raskt faller påsina platser så att du kan ta det lite lugnt och bara njuta av hela härligheten.

Kramar Birgitta