onsdag 10 juni 2009

Det är de små detaljerna som gör det...

Ja, du är säkert precis lika galen i inredning, färg och form som jag...!!!?

Jag älskar lantlig,vit inredning i mitt hem men njuter och inspireras även av andra inredningsstilar.


Det är ju så praktiskt att ha en neutral bakgrund för då kan man ju liksom välja och vraka bland alla kulörer och nyanser som finns när man vill piffa till det!

Just nu är det många turkosa detaljer i mitt hem, både i köket och på altanen går det att hitta denna kulör som ju oxå är den färg min månadssten bär:)


I min oäkta hälfts ögon är jag lite smågalen när det gäller detaljer (ok jag tror han tycker jag är helgalen men säger det nog inte rakt ut...) för jag kan nästan bli lyrisk när jag hittar små saker som jag bara måste ha någonstans där hemma.

De senaste inköpen fick honom att skaka på huvudet och muttra några ord om att jag var galen.


Eller vad sägs om detta ljuvliga toapapper?

*hehe*

Ja, jag kan ju faktiskt förstå varför han säger jag är lite tossig om man säger så;)

Men det är ju så roligt att ha vackra saker omkring sig, man mår ju så mycket bättre då:)



Tändsticksaskar kan man ju aldrig ha för många...eller?

Ja, den oäkta hälften tycker nog att vi har tillräckligt många men jag ansåg såklart att dessa tre måste följa med mig hem!


Nu till den stora frågan...

Är du lika "tokig" som jag?


Kram på er alla

från Annica som nu verkligen påbörjat nedräkningen till semestern

(två dagar med elever och så fyra med eget jobb...)

12 kommentarer:

Nettan sa...

Haha...då är vi lika galna, för jag tyckte detta toapapper va gorgeuos =))...Har det med !

Kram Nettan

annette sa...

Neeeej, inte lika galen som Du vad gäller inredning, däremot mkt mer galen vad gäller andra saker;)

Hoppas dagen idag blev bra!

Kram //annette

Lilla Blanka sa...

Hej Annica!

Ja jösses jag är nog 10 ggr värre haha, men förstår dig preciiis!

Kan bli helt lyrisk över en skabbig gammal kruka eller brädbit =)

Kram
Mia

Katta sa...

Det fina toapapperet köpte jag med och Em är lyrisk över det :) Fina tändsticksaskar du gjort får mej att minnas att jag måste köpa nya har slut på stickor men det är ju omöjligt att komma ihåg dem i affären.Kram Katta

Snuttan sa...

Hih ja så tossiga vi är.
Helt underbart toa papper det vill jag med ha
Måste kolla på jobbet imorgon om vi har det med
Kram
Åsa

Unknown sa...

hejsan! Jag ville bara kika in och önska trevlig helg! Kram Petra

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

japp...håller abolut med!!! Vist är det de små detaljerna som gör det;)))
Klart man ska torka sig fint papper!!!!

japp...liten galen är jag allt ibland!!!!
natta kramen Millan♥
P.s Ha ett som vi säger här"gött" o välförtjänt sommarlov!!!!!

Södralycke sa...

Snyggt dasspapper! :) Håller med om att det är detaljerna som gör det, tror inte att karlar riktigt förstår det där, inte min iaf. :)(har hänt åtskilliga gånger att maken ifrågasatt mitt förstånd haha)
Trevlig helg på dig! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Det är väl tur att vi är lite galna. Tänk vad tråkigt gubbarna skulle få annars. Idag har barnen fått sommarlov och vi jobbar en vecka till. Ska bli skönt att få röja behövs efter de sista veckornas ovisshet och stress som gjort att högarna blivit berg. Nu är det klart med tjänsterna. Jag får vara kvar och det blir precis den organisation som jag förordade. Hoppas att det nu blir bra.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Malou sa...

Tack, superlätt att sy själv! Kramar M
www.malousdagbok.blogspot.com

LillaFlisan sa...

Jag håller med!

Man kan inte ha för många vackra tändsticksaskar!

Jag brukar dessutom göra en del själv för då får man dem som man vill ha dem också!Du har det så fint hemma!


Kram

Flisan

Anneli sa...

haha - känner igen, kan ibland bli precis... för en enda lite detalj bara för att man vill få till just DET som man söker...
kram
annelie